مرتضوی معلق شد، محتشمی پور هشدار داد

لیلا طیری
لیلا طیری

» آخرین اخبار زندانیان

یک روز پس از آنکه پدران سه قربانی بازداشتگاه کهریزک از “نقش آمران جنایت کهریزک” سخن گفتند و بر ضرورت رسیدگی به پرونده قضات جنایت کهریزک تاکید کردند، خبرگزاری مهر گزارش داد که حکم تعلیق سه مقام قضایی مرتبط با تخلفات و جنایات سال پیش در کهریزک صادر و به آنان ابلاغ شده است. همزمان فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده در هفتمین روز بازداشت همسرش به دادستان تهران هشدار داد که تا امروز منتظر خبری از همسرش می ماند، اما در صورت عدم اطلاع، مسئولیت عواقب بعدی با دادستان و قوه قضاییه است.

 

تعلیق سه مقام قضایی مرتبط با کهریزک

خبرگزاری مهر، روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: “بر اساس کیفرخواستی که پیش از این توسط دادسرای انتظامی قضات صادر شده بود، شعبه یک دادگاه انتظامی قضات پس از طی مراحل رسیدگی قانونی در خصوص بررسی مسئولیت 3 نفر از مسئولین ارشد دادستانی تهران در پرونده حوادث سال گذشته بازداشتگاه کهریزک، حکم تعلیق قضایی افراد فوق را صادر و به نامبردگان ابلاغ کرد.”

یک روز پیشتر پدران سه قربانی بازداشتگاه کهریزک در گفتگو با هفته نامه پنجره خواهان رسیدگی به پرونده قضات به عنوان آمران پرونده کهریزک شده بودند و پدر علی کامرانی صراحتا گفته بود: “مسئولان قوه قضاییه و آقای سعید مرتضوی، دادستان وقت که دستور انتقال این جوانان مظلوم به کهریزک را دادند، پاسخگوی اصلی ما هستند”.

دیروز اما خبرگزاری مهر نوشته است که “براساس  این حکم (حکم تعلیق) که وفق نظر کارشناسان قضایی و وکلا در تاریخ احکام قضایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه است، افراد یاد شده باید از سمت هایشان عزل شده و در خصوص اتهامات مطروحه در پرونده مسئولیت خویش را پذیرفته وباید  خارج از مصونیت قضایی مانند شهروندان عادی پاسخگو باشند.”

براساس این گزارش، این حکم تعلیق قضایی بر اساس پرونده های مشروح جداگانه و در تاریخ 24 مرداد ماه 1389 صادر گردیده است.

از سعید مرتضوی و حسن دهنوی (حداد) به عنوان دو قاضی که حکم تعلیق آنها صادر شده نام برده شده اما تاکنون نامی از قاضی سوم جنایتگاه کهریزک مطرح نشده است.

 

هشدار فخرالسادات محتشمی پور به دادستان تهران

با گذشت 7 روز از بازداشت مصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و بی خبری مطلق از وضعیت او، فخرالسادات محتشمی پور به دادستان تهران هشدار داد که در صورت عدم اطلاع از وضعیت همسرش، مسئولیت عواقب بعدی با دادستان و قوه قضاست.

خانم محتشمی پور که در هفتمین روز بازداشت همسرش، هفتمین عریضه اش  را خطاب به دادستان تهران در وبلاگ خود منتشر کرده نوشته است: “این بار هر ضربه ای که بر تن بیمار او فرود آید پژواکش را تا بی کرانه ها خواهم رساند. بشکند دستی که بر روی سادات بلند شده و می شود و بر روی هر مظلوم گمنام بی پناهی در آن دهلیزهای مرگ. به از خدا بی خبران شکنجه گر بگویید امروز، فردای کودتای انتخاباتی نیست که قصد جان عزیزان ما کرده بودید و حضور میلیونی مردم در خیابان ها دستتان را میان زمین و هوا خشک کرد. و کینه آنان را به دل گرفتید و کردید آن چه نباید می کردید. امروز دیگر شکایت نامه از کودتاگران توسط ۷ دلاور سرزمین اهورایی امضا شده و اگر مویی از سر عزیزان ما کم شود، مسئولیتش با آنان است که به بندشان کشیده اند و آنان که نقشه های شومشان را خود افشا کرده اند.”

وی سپس با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش نوشته است: “آقای دادستان فورا دستور بدهید به من محل نگهداری همسرم را اطلاع دهند. همین امروز. همین حالا. راستش طاقت نیاوردم و حین نوشتن همین کلمات با دفتر معاونتان صحبت کردم. گفتم لطفا به آقای کامکار بفرمایید ما نگرانی داریم از اینکه ایشان بار دیگر به دست کودتاگران افتاده باشند و همان کثافت کاری های بعد از کودتا در انفرادی در موردشان اعمال شود. شما که مثل بعضی های دیگر مثل آن نماینده مقام پرست که رفت و شنید و آمد و گزارش کذب داد، قصد انکار ندارید آقای دادستان؟؟؟ شما که حتما همه چیز را از زبان خودشان شنیده اید و به زودی شکایت نامه های مربوطه را هم دریافت خواهید کرد.”

همسر مصطفی تاج زاده سپس با تاکید براینکه تا شامگاه روز هشتم بازداشت همسرش منتظر خواهد ماند تصریح کرده است: “اگر از همسرم بی خبر بمانم همه غیرمجازها از نظر شما، برایم مجاز خواهد شد و اگر بیم جان او را داشته باشم فریادم را از هر راه ممکن به گوش آزادگان جهان می رسانم آنان که اگر دین ندارند ولی آزادگی و شرف و انسانیت دارند و حرمت ماه های حرام مسلمانان را نگه می دارند. ما با هر رسانه ای که نگرانی های خانواده تاجزاده را از سلامت او انعکاس دهد، مصاحبه می کنیم مگر اینکه شرایط اطلاع رسانی سالم در درون این نظام عدل و برابری که متأسفانه حقد و کینه و نفرت جایی برای هم نوع دوستی و مهربانی و انصاف در دل برخی مسئولانش حتی در این ماه مبارک باقی نگذاشته، برایمان فراهم شود. حتی همان رسانه های دروغ پردازی که به مصلحت حرف تاجزاده برایشان حجت است تنها وقتی که حرف آنان را بزند و تأییدشان کند.”