آتش زدن پرچم آمریکا ممنوع شد !

نویسنده

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که ریاست آن با احمد جنتی است در بخشنامه ای به نمایندگی های این شورا در سراسر کشور آتش زدن پرچم آمریکا در مراسم ۱۳ آبان امسال را ممنوع اعلام کرد.

در نامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،رسمی بودن آمریکا دلیل این تصمیم اعلام وتنها به آتش کشیدن پرچم آمریکا مجاز اعلام شده است.

 به گزارش کلمه این موضوع را حجت‌الاسلام قاسم‌علی مجیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر، در جلسه هماهنگی راهپیمایی ۱۳ آبان اعلام کرد و خبرگزاری ایسنا منطقه خراسان هم به انعکاس آن پرداخت. اما این خبر تنها یک ساعت بر روی خروجی این خبرگزاری دوام آورد و سپس بدون هیچ توضیحی حذف شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهادی غیردولتی اما وابسته به حکومت و دارای بودجه رسمی است که برگزاری مراسم های آیینی مربوط به نظام و انقلاب بر عهده آن گذاشته شده است.

ریاست این شورا در تمام ۳۵ سال گذشته با احمد جنتی بوده که علاوه بر شورای نگهبان، تریبون نمازجمعه، ستاد امر به معروف و … از طریق این شورا نیز بخشی از اهداف سیاسی خود را پیگیری می کرده است.

با توجه به مواضع افراطی جنتی، ممنوع شدن آتش زدن پرچم آمریکا را می توان نوعی عقب نشینی ناگفته از مواضع افراطی پیشین دانست؛ چیزی از جنس موضع غیرمسئولانه ای که دو روز قبل جنتی در نمازجمعه در قبال موضوع برجام و تصویب آن اتخاذ کرد.

او دو روز قبل هم در نماز جمعه، بدون اشاره به تایید مصوبه مجلس درباره برجام در شورای نگهبان، ادعا کرد که برجام را مجلس تصویب نکرده و تنها شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده که رهبری هم آن را تایید نکرده است! وی در عن حال خواستار آن شد که در مجامع عمومی دیگر در این باره بحثی نشود.