همه سایت های رئیس جمهور

نویسنده

lesarat470.jpg

فریبا صراف

در حالیکه از اولین روزهای گزینش محمود احمدی نژاد، کاربران اینترنت در ایران و همچنین سایت های خبری با مشکلات فراوانی روبه رو شده اند، همه سایت های رئیس جمهور با استفاده از رانت های فراوان به کار گل آلود کردن آب های سیاست در ایران برای بهره برداری نیروهای بنیادگرا مشغولند. به این سایت ها نگاهی انداخته ایم.

به این سایت نگاه کنید: الف

و به این یکی: پایگاه جمعی عدالتخواهی اسلامی

از این آدرس ها زیاد است. مثل خطی که دنبالش را بگیریم و برویم می رسیم به دنیای عجیب و غریبی که در آن دیگر هیچکس، هیچکس را نمی شناسد؛ و ظاهرا بهتر است اوضاع “بلبشو” باشد.

فصل مشترک همه این سایت ها، نداشتن شناسنامه است: رجانیوز، عدالتخانه، الف، انصار نیوز، سپهر نیوز…..

در بخش “درباره ما” در همه این سایت ها می توان جملاتی کلی پیدا کرد؛ مثل: “سایت خبری تحلیلی سپهر با هدف اطلاع‌رسانی در شبکه جهانی اینترنت راه اندازی شده است. سپهر ادعا نمی‌کند که گامی‌نو در مسیر اطلاع‌رسانی است، اما سعی آن دارد تا بدون وابستگی به جریانات و جناح‌های سیاسی، در این عرصه فعال باشد. سپهر خود را به قوانین جمهوری اسلامی پایبند دانسته و در برابر مطالب منتشره خود پاسخ‌گو خواهد بود. سپهر دوستدار ایرانی آباد، آزاد و سربلند است. سپهر دوست‌دار جوانگرایی در اندیشه و عمل است، اندیشه‌ای که کوله‌بار تجربه پیشینیان را مدنظر داشته و با نیروی جوانان خلاق، آینده‌ای همراه با عدالت را ترسیم ‌کند. بی‌شک دست‌اندرکاران سپهر، نیازمند راهنمایی‌های شما عزیزان هستند. ” اما نه بیش از این.

هر کدام هم خود را سخنران بخشی از جامعه ـ که اغلب پسوند اسلامی دارند ـ معرفی می کنند: “انصار نیوز: پاپگاه خبری شورای هماهنگی نیروهای حزب الله” و یا: “پایگاه جمعی عدالتخواهی اسلامی” و….

اما همین عناوین نیز گاه از جانب نیروهای خودی حزب الله نیز تکذیب شده اند: “در پی درج خبری با عنوان افتتاح خبرگزاری انصار حزب‌الله در رسانه‌ها، روابط عمومی انصار حزب‌الله انتساب سایت انصار نیوز (ansarnews. com) را به این تشکل، تکذیب کرد. در این تکذیبیه آمده است:

1ـ سایت مذکور به نام انصار بوده که اشتباها به نام پایگاه اطلاع‌رسانی انصار حزب‌الله نامیده شده است.

2ـ پایگاه اطلاع‌رسانی انصار حزب‌الله به آدرس اینترنتی www. ansarehezbollah. com از اواسط سال 81 تاکنون فعال بوده و علاوه بر اخبار فعالیت‌های انصار حزب‌الله در شهرستان‌ها و معرفی انصار و خبر برگزاری راهپیمایی انصار حزب‌الله در تهران، برخی شماره‌های هفته‌نامه یالثارات نیز در آن منعکس شده است.

خط مشی همه این سایت ها، بر این پایه ها استوار است: اتهام زنی به روشنفکران دگر اندیش ایران، دشمنی با جناح های دیگر جمهوری اسلامی، تعریف و تمجید از محمود احمدی نژاد، افشای جاسوسان اسراییل و غرب در ایران، لزوم انقلاب فرهنگی، لزوم قلع و قمع مخالفان، تمجید از سربازان گمنام امام زمان ـ ماموران اطلاعات موازی ـ دشمنی با نشریات اصلاح طلب و غیرخودی، خصومت با اصلاح طلبی و اصلاح طلبان، تظاهرات مذهبی،….. و اخبار منابع اطلاعاتی ـ امنیتی، مانند این: “شنیده‌ها‌ی خبرنگار سپهر به نقل از یک منبع عالیرتبه امنیتی حاکی از این است که یک محفل سری در داخل کشور در جریان پرونده هسته ای اقدام به کارشکنی‌ها‌ی خائنانه ای نموده است. “

و یا: خبرگزاری الجزیره معروف است بصورت دونبش برای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب فعال شده و مسئولیت تامین منابع مالی، کادر سازی و هدایت نیروهای دوم خردادی را دراین حوزه بر عهده گرفته است. شایان ذکر است آقای (ج. ش)پیش از این در جریان هدایت رسانه ای شبکه های خبری خارجی در ناآرامی های اهواز نقش مهمی را ایفاء می کرده است. در استان هرمزگان نیز هدایت و کنترل نیروهای جریان دوم خرداد توسط (ع. ع) از مسئولان سابق استانداری هرمزگان در دولت گذشته، صورت می گیرد. وی که هم اکنون در یکی از وزارتخا نه ها دراستان تهران مشغوا بکار می باشد توسط دوتن از مدیران استانداری هرمزگان به نام های (پ)و(م)اهداف حزبی خود را دنبال می نماید. گفتنی است(ع. ع)که در زمان انتخابات ریاست جمهوری مسئول تامین منابع مالی ستاد دکتر معین در استان هرمزگان را بر عهده داشته، چندی پیش تاکید کرده بود که گرچه من درتهران هستم ولی اداره استان هنوز با من است. گفتنی است چندی پیش خبری در این سایت منتشر شد که از فعال شدن نیروهای نفوذ کرده دوم خردادی در استان ها برای به چالش کشاندن مصوبات معقول دولت هشتم و نهم حکایت داشت…. “

و همه این سایت ها از ادبیات واحدی برخوردارند: ادبیات کیهانی. نمونه هایش را بخوانیم:

“در حال حاضر که نگاه خودی و اصیل در تجلی یک انتخابات سیاسی خود را به صحنه تصمیم سازی نزدیک کرده است. در اولین برنامه ها و گامهای خود باید نسبت به هرس و کندن علفهای هرز و مزاحم اقدام کند”[رجانیوز]

“پرونده‌ی هسته‌ای کشور به مثابه خط مقدم سیاست خارجی جمهوری اسلامی، 2 سال در دست تجاردیپلمات‌نمایانی بوده که یکی اهل رشوه و دزدی، دیگری سر در آخور بیگانه مشغول جاسوسی و دیگری… ؟ این ماجرا هنوز روشن نیست که خاتمه یافته یا دنباله‌داری دلخراش است….. دستگیری موسویان ترجمه روشنی است از مجموعه تعفن آوری که در زر ورق‌های خوش‌رنگ لزوم بازگشت به سیاست هسته‌ای سابق، تعلیق دوباره، پرهیز از میل دادن کشور به سوی جنگ، تدبیر با القای بی‌تدبیری دولت نهم همه‌روزه روی دکه‌های روزنامه‌فروشی و برخی تریبون‌ها، کادوپیچ شده تحویل افکار عمومی می‌شود….. “[انصار نیوز]

یا این یکی: “واقعا اگر دست بیگانگان در کار نبوده و نباشد، چرا یک عضو اصلاح‌طلب محکوم در نظام اسلامی، آشکارا بگوید: مردم از دولت‌های هاشمی و خاتمی استقبال می‌کنند؟!”


” رویداد شوم اهانت‌ چند نشریه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر به ساحت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و امیر مؤمنان – که درود خدا بر او باد – و… و نیز رذالت یک عنصر اصلاح‌طلب با تکیه بر جایگاه استادی، در دانشکده هنر دانشگاه تهران، از سلسله سناریوهای اصلاح‌طلبانه، خبر می‌دهد. به سخن روشن‌تر، فتنه‌گران و شیاطین تشنه قدرت که به هیچ روی دولت محبوب و اسلامی احمدی‌نژاد را برنمی‌تابند، با برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، در راستای اهداف امریکا به منظور بر هم زدن آرامش کشور، به تکاپو افتاده‌اند. اگر خبر ورود مخفیانه عطاء مهاجرانی و ابراهیم نبوی به کشور درست باشد، می‌توان آن را در کنار حرکت پلید سایت اعتماد ملی وابسته به حزب اعتماد ملی در آماده‌سازی جریان دانشگاه امیرکبیر گذاشت و از آن نتیجه‌های مؤثر گرفت”.

و یا: “طبیعی است که اگر ملت ما، بویژه نخبگان فرهنگی و سیاسی به شگرد های استکبار صهیونیستی توجه داشته باشند، نتیجه می‌گیرند که دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران راهکارهای مشخصی را می توانند علیه منافع و مصالح ملی ما بکار بگیرند و امکانات خیلی زیادی در اختیار ندارند؛ حال با این مقدمه اگر نگاهی بیافکنیم به تعدادی از روزنامه‌های داخلی که پیشاپیش همه‌ی آن‌ها روزنامه‌ی کارگزاران خودنمایی می‌کند، با تعجب و تاسف مشاهده می‌کنیم که گویا اراده‌ی این چند روزنامه کاملا در اختیار صهیونیسم جهانی قرار گرفته و به مثابه بلندگوی استکبار صهیونیستی منتشر می‌شوند. “

و در آخرین قلمزنی ها: “در تابستان امسال، رامین جهانبگلو به داشتن ارتباطات سیاسی- امنیتی با فردی به نام هاله اسفندیاری اعتراف کرده بود. وی اظهار داشته بود: در کانادا با خانمی به نام هاله اسفندیاری، از ضد انقلابیون ایرانی و دارای همسری یهودی آشنا شدم و از سوی وی با نهادهای خاصی در آمریکا ارتباط برقرار کردم و یک بورس در آمریکا به من واگذار شد تا در مورد روشنفکری در ایران تحقیق کنم. هاله اسفندیاری از اساتید دانشگاه تهران پیش از انقلاب بود که پس از ازدواج با فردی یهودی به نام شائول بخاش به مذهب یهودیت گروید. وی از اعضای موثر لابی صهیونیست پیش از انقلاب در دربار پهلوی و به همراه شوهرش از بنیانگذاران روزنامه صهیونیستی آیندگان در تهران بوده اند. نکته جالب توجه این که هاله اسفندیاری پس از انقلاب نیز مدتی در ایران به سر می برد اما با توقیف روزنامه آیندگان در مرداد 58 به اسرائیل گریخت…. “[رجانیوز]

خلاصه اتهامات و نگاهی که اتفاقا برخی باز آنها را خط به خط می توان در کیهان یافت و یا در نگاهی به تریبون های رنگارنگ مصباح یزدی، رهبر فکری آقای محمود احمدی نژاد.

نکته دیگر نویسندگان مشترکی است که در همه این سایت ها حضور دارند: حسین شریعتمداری، رحیم ازغدی، فاطمه رجبی، دکتر محمد علی رامین….

و از همه مهم تر اسامی مستعاری که یا “بذرافکن” هستند و یا “روزی طلب”.

خلاصه آنکه آب را چنان گل کرده اند که “معجزه هزاره سوم” در این شلوغ بازار از “خدمت” بازنماند.