ادعای ایران: دیپلمات این کشور هدف توطئه مخالفان و روزنامه آلمانی

نویسنده

» گزارشی از واشنگتن پست

ایران روز یکشنبه اعلام کرد که دیپلمات این کشور در آلمان در برخورد با پلیس این کشور گفته است که هدف حمله هماهنگ شده یک گروه مخالف حکومت و روزنامه آلمانی بیلد قرار گرفته است.

تلویزیون دولتی ایران از قول حسن قشقاوی، معاون وزارت امورخارجه ایران گفت که نشریه زرد [آلمانی] و سازمان مجاهدین خلق، سناریوی ساختگی آزار جنسی یک دختر توسط دیپلومات ایرانی را سازماندهی کرده اند.

 اما شاهین قبادی، سخنگوی این گروه اپوزیسیون از پاریس ادعای مطرح شده از سوی مقام رژیم را بعنوان “مزخرف و بی پایه” رد کرده و آنرا یک “تلاش از روی استیصال، برای ماستمالی کردن کثافتکاری دیپلومات ایرانی” خواند.

 ایران می گوید که سفیر آلمان در تهران، برند اربل را دوشنبه گذشته برای اعتراض به این رویارویی فرا خواند. تهران میگوید که دیپلماتش هنگام بازگشت از کار به خانه مورد تهاجم یک زن آفریقایی قرار گرفته است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که سفیر این هفته با مقامات در وزارت امور خارجه در تهران ملاقات کرد و آن برخورد را بخشی از گفتگوهای عادی توصیف کرد. این سخنگوی که با توجه به سیاست دولت آّلمان نمی تواند نام خود را فاش کند، از بحث در مورد جزئیات این دیدار و همچنین اتهامات علیه دیپلمات ایرانی امتناع کرد.

مطبوعات آلمانی در آخر هفته گزارش کردند که پرونده تحقیقاتی در مورد این موضوع باز شده است که بر اساس این تحقیقات اواخر ماه گذشته این دیپلمات دختر 10ساله را نوازش  و او را تا نزدیک آپارتمانش دنبال کرده. گفته می شود دیپلومات ایرانی سعی در بوسیدن دختر کرده است. دفتر دادستانی فرانکفورت برای اظهار نظر در این مورد در دسترس نبود.

 بنا بر گزارش مطبوعات آلمان، پلیس آلمان این دیپلمات را برای مدت کوتاهی دستگیر کرد ولی بعد از اینکه ثابت کرد از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است او را آزاد کرد.

واشنگتن پست، 8 ژوئیه