قتل سه مسلمان؛ نفرت مذهبی یا دعوای شخصی؟

نویسنده

کریگ استفن هیکس٬ فردی‌ست که با شلیک مستقیم به سر سه دانشجوی مسلمان٬ آن‌ها را کشت و خود را تحویل پلیس داد. اجساد قربانیان روز سه‌شنبه در آپارتمان شخصی‌شان در شهر چپل هیل واقع در ایالت کارولینای شمالی پیدا شد. در پی این حادثه کاربران شبکه‌های اجتماعی این مساله را مطرح کرده‌اند که آیا دین این افراد عامل قتل بوده یا درگیری شخصی باعث آن شده است. همسر هیکس اما همسر خود را فردی معرفی کرده که به برابری اعتقاد داشته و در پی درگیری شخصی سه دانشجوی مسلمان را کشته است.

پلیس نیز گفت که اگرچه سوال و جواب‌ها از هیکس همچنان ادامه دارد اما در تحقیقات اولیه مشخص شده که دعوا بر سر پارکینگ ساختمان باعث این قتل شده است. پدر دو خواهر کشته شده نیز اظهار داشت که این شخص فرزندانش و همسر یکی از آن‌ها را به «شیوه اعدام» کشته و پیش‌تر نیز در حالی‌که اسلحه به کمرش داشته٬ «به آن‌ها بند کرده بود».

به گزارش بی‌بی‌سی٬ در صفحه‌ فیس‌بوک هیکس عکسی وجود دارد که در آن نوشته شده «آتئیست‌های هوادار برابری» اما او مطالبی را نیز در انتقاد از مذهب منتشر می‌کرد.
عبدالله آنتلپی٬ مدیر امور مسلمانان در دانشگاه دوک با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست که در مورد انگیزه‌های این قتل «پیش‌داوری» نکنند.

ضیا شادی برکات٬ ۲۳ ساله و دانشجوی سال دوم دندان‌پزشکی بود و همسر یسر محمد ابو صالحه ۲۱ ساله٬ متقاضی تحصیل در همین رشته برای پاییز امسال بود. این دو نفر در دسامبر سال گذشته با یکدیگر ازدواج کرده بودند. مقتول سوم رزان محمد ابوصالحه٬ خواهسر یسر بود که ۱۹ سال داشت.