شش معجزه غیرابتکاری

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

این خانم ابتکار هم فکر می کند فقط خودش می فهمد. درست است نخوردیم نان گندم، ولی دیدیم در دست مردم. یعنی چه که ایشان برمی گردد در روز روشن، جلوی میکروفون، در سال ۲۰۱۳، به دهها رسانه گروهی می گوید “کسی نمی تواند معجزه کند.” معلوم است که می تواند. البته که می تواند. فقط در همین هشت سال گذشته، این همه معجزه شد، شما کجا بودید؟ واقعا چه معجزه ای باید می شد تا ایمان بیاورید، ای گمراهان! ای کسانی که هر چه برایتان معجزه می کنند، باز هم نمی پذیرید.

معجزه اول: شما اگر بروید از میان ۳۰۰۰ داوطلب ریاست جمهوری در سالهای ۸۴ و ۸۸ تست آی کیو بگیرید و چهار نفر از آنها را که ضریب هوشی کمتری از بقیه دارند انتخاب کنید، بعد اسم شان را بیاندازید توی یک جعبه و به یک کودک چهار ساله بگوئید که یکی از آن اسامی را بیرون بیاورد و مثلا حسینقلی ازندریانی را که نامش بیرون آمده بگذارید رئیس جمهور و به او سالی ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی بدهید و بگوئید همه این پول ها را طوری خرج کن که بعد از هشت سال ارزش پول یک چهارم و قیمت مسکن شش برابر شود، امکان ندارد بتواند چنین کاری بکند، این کار فقط از یک معجزه گر مثل احمدی نژاد برمی آید. آیا شما به این معجزه ایمان ندارید؟

معجزه دوم: شما اگر از میان پررو ترین و دروغگوترین افرادی که در کشور زندگی می کنند، یک نفر را با انواع تست های دروغ سنج الکترونیک پیشرفته انتخاب کنید و این آدم کسی باشد که تمام سووالاتی را که درباره خودش می پرسید دروغ بگوید بدون اینکه هیچ کدام از دروغهایش معلوم شود و هیچ دستگاهی نتواند دروغ او را کشف کند، و او را بفرستید به عنوان رئیس جمهور به آمریکا و بنشانید روبروی دوربینی که پانصد میلیون نفر تماشا می کنند و از او سووال کنید که وقتی تو گفتی من در هاله نور هستم، چه احساسی داشتی؟ و او بدون اینکه زیر پلکش بپرد، بدون اینکه سرخ بشود، بدون اینکه حالتش تغییر کند، در کمال خونسردی بگوید من چنین چیزی اصلا نگفتم و صد تا دروغ دیگر، به نظر شما چنین فردی فقط یک دروغگوی بزرگ است؟ یا واقعا این کار معجزه است؟ چطور می توانید چنین شهامت و توانایی را یک اتفاق انسانی بدانید و نگوئید معجزه شده است؟ آیا باز هم منکر وجود معجزه در فردی به نام احمدی نژاد می شوید؟

معجزه سوم: فرض کنید که یک رئیس جمهور، یا همان آقای احمدی نژاد یا همان حسینقلی بعد از هشت سال، در حالی که تورم به ۴۵ درصد رسیده، بیکاری سه برابر شده، نصف کابینه دزد هستند و پرونده قضایی دارند، نصف فامیل های خودش مجرم اند، همه مخالفانش یا بازداشت اند یا کنار گذاشته شدند، نصف کارکنان دولت حقوق شان را نگرفته اند، خودش در همان روز ۱۶ میلیارد دلار را از حساب دولتی به حساب شخصی اش ریخته و شب بیاید توی تلویزیون و جلوی دوربین علنا، در روز روشن، به ۵۰ میلیون آدم بگوید که دولت من تواناترین دولت تاریخ ایران بوده، وضع اقتصادی کشور بهترین وضعیت ممکن است و دولت من پاکدست ترین دولت تاریخ ایران است. اصلا گفتن این حرفها از آدم معمولی برمی آید؟ اصلا ممکن است تا وقتی که کسی توانایی فوق بشری نداشته باشد بتواند این همه پررو باشد و آیا این معجزه نیست؟ آیا شما این واقعیت نامتعارف فوق بشری را معجزه نمی دانید؟ پس بروید ایمان بیاورید ای گمراهان!

معجزه سوم: فرض کنید یک آدم، یعنی مثلا فرض کنید محمود احمدی نژاد، در انتخابات سال ۱۳۸۸ با پشتیبانی روحانیون، مجلس، شورای نگهبان، رهبر، همه اصولگرایان، با پول دولت، با استفاده از تبلیغات تلویزیونی، با همه این حمایت ها بشود رئیس جمهور، یعنی نه اینکه انتخاب بشود، بلکه رقبایش دستگیر بشوند، نامزد انتخاباتی را در خانه حصر کنند، اعضای ستاد انتخابات را بیاندازند زندان، دو سال در کشور هر مخالفی دستگیر شود، صد هزار نفر از طرفداران رقیب مجبور شوند از کشور فرار کنند، ارتش و پلیس و روحانیت و مجلس و تلویزیون و همه اینها در کودتایی مشارکت کنند و یک آقایی را بگذراند رئیس جمهور، بعد از سه سال که گندش در می آید، همه آنها که او را انتخاب کرده اند، همزمان با هم، همزبان با هم، بدون هیچ مشکلی همین رئیس جمهور که تحفه الهی، هدیه آسمانی، پیامبری که خواهد آمد، معجزه هزاره سوم، دزدگیر ۸۸، زبان ملت، دلاور هسته ای را تبدیل بکنند به کسی که زنش به او حرام است، رمال است، دزد است، فاسد است، خائن است، صهیونیست است، از اول می دانستیم نفوذی است و طرف تا آخرین لحظه بماند و همه طرفدارانش مخالفش بشوند و با همه اینها یک نفر نگوید اشتباه کردیم. یعنی به نظر شما این چرخش ۱۸۰ درجه ای همزمان توافق نشده میان صدها هزار سیاستمدار جز اینکه خداوند در دل آنها همزمان یک پیامی را اس ام اس کرده و تغییری را داده، آیا جز با عصای موسوی و دم عیسوی و شق القمر و صوت داوودی ممکن است؟ آیا اینها معجزه نیست؟ آیا باز هم می گوئید کسی نمی تواند معجزه کند؟ باز هم ایمان نمی آورید؟

معجزه چهارم: هشت سال گذشته است، رئیس جمهور یک کشور همه تلاش اش را برای نابودی آن کشور کرده، ارزش پول را از بین برده، سازمان برنامه ریزی کشور را بکلی نابود کرده، هشتاد میلیارد دلار پول کشور برای مدتها سرگردان بوده، تمام کارخانه های کشور خوابیده، یک مشت دانشجو اسما و رسما رئیس نظام آموزشی و گروه وسیعی از استادان از کار برکنار شدند. صادرات کشور متوقف شده، مشکل جدی برای دارو ایجاد شده، دولت و چند وزیر سه ماه زحمت کشیدند تا با تلاش های شبانه روزی قیمت دلار را از هزار تومان به چهار هزار تومان رساندند، در پایتخت ام القرای اسلام زورگیری، تجاوز به عنف همراه با فیلمبرداری، قتل عمد وسط خیابان، طلاق، سرقت و همه اینها به صورت خبر عادی درآمده، تمام کشورهای همسایه ایران که دوستان ایران بودند، تبدیل به دشمن شدند و چهار قطعنامه علیه ایران صادر شده. با همه اینها، هنوز کشور نابود نشده، بمب اتمی به ایران نخورده، هنوز مردم زنده اند، هنوز ماشین ها راه می روند، هنوز تلفن جواب می دهد، هنوز بعضی هواپیماها که پرواز می کند بر زمین می نشیند، به نظر شما جز معجزه الهی چه چیزی می توانست کشور را از اینهمه تلاش دائمی برای نابودی آن نجات دهد؟ یک آقای چهل ساله، که تصویرش با کلت و مسلسل در رسانه هاست، یعنی همین آقای زنجانی، چهار میلیارد دلار، یعنی نصف بودجه بعضی از سالهای دولت هاشمی را به ایران وارد کرده و حسابی شسته و روی بند رخت سازمان تامین اجتماعی پهن کرده و حالا هم دو میلیارد دلار باید به وزارت نفت بدهد و نمی دهد. اصلا کشوری که چنین اتفاقی در آن می افتد، چطور می تواند سرپا باشد؟ چطور هنوز خداوند بلایی نازل نکرده و ایران از میان نرفته، جز اینکه امام زمان یا شخص خداوند با معجزه این کشور را اداره کرده است؟ آیا ایمان نمی آورید ای گمراهان آنچه را که به شما نشان دادیم؟

معجزه پنجم: یک وزیر فرانسه ۳۰۰ هزار یورو اختلاس کرده، برکنارش کردند، ولیعهد بلژیک ۱۱۵ هزار یورو سوء استفاده کرده از او پس گرفتند، صدراعظم سابق آلمان ۴۰۰۰ یورو ندزدیده، بلکه یک نفر دیگر به جایش پول هتل حساب کرده، او را به دادگاه بردند، بن علی در تونس میلیاردر شده بود مردم او را برکنار کردند و حالا رفته جایی که اعراب در آن نی هم نمی زنند و فقط نماز می خوانند، حسنی مبارک فساد مالی داشت، دو سال در کشورش غوغاست و تازه با کودتا آزاد شده، در ایران یک رئیس جمهور موزه را خالی کرده و برده توی خانه عمه اش، ۱۶ میلیارد پول ریخته به حساب شخصی اش، دو میلیارد دلار دوست پسرش بالا کشیده، غیر از اینکه ۷۰۰ میلیارد دلار را تبدیل به آشغال کرده، آخر کار هم نه محاکمه شده، نه مشکلی دارد، تازه یک دانشگاه هم تاسیس کرده و می خواهد جوانان کشور را هدایت کند. به نظر شما این اتفاق که توسط عدالت گستر ترین دولت تاریخ رخ داده، جز به معنی معجزه خداوندی است که کاری کرده است که هیچ کس هیچ جرمی را نمی بیند. آیا معجرات حق را به چشمان خود نمی بینید؟ ای منکران!

معجزه ششم: صد نفر حداقل در اعتراض به حق خودشان کشته شدند، دادگاه هم قاتل را مقصر تشخیص داده، دهها هزار نفر زندانی شدند، صدها هزار نفر از کشور فرار کردند، میلیونها نفر یک سال توی خیابان کشته شدند، دهها میلیون نفر چهار سال توی خانه ماندند و با دولت قهر کردند. کدام مردم؟ ایرانی هایی که با یک کلمه عصبانی می شوند و شکم همدیگر را جر می دهند. بعد از چهار سال این مردم به جای اینکه از خارجی ها تقاضای حمله نظامی کنند، مثل مردم لیبی،به جای اینکه مثل مردم مصر شورش کنند، به جای اینکه مثل مردم پاکستان عملیات انتحاری کنند، به جای اینکه مثل مردم افغانستان از کشورشان بیرون بروند، ماندند در کشور و در انتخابات شرکت کردند و مثل شهروندان درست و حسابی به رئیس جمهوری که همه حکومت با او مخالف بوده رای دادند. به نظر شما این یک معجزه عظیم نیست؟ باز هم می توانید بگوئید فرشتگان در جسم مردم ظاهر نشدند. ای گمراهانی که ایمان نمی آورید؟