حمله مسوول محافظان رهبر به هاشمی و خاتمی

نویسنده
حسین محمدی

» این آرزوی مرگ کند٬ آن بگوید غلط کردم

چند روز پس از حملات علی مطهری علیه سپاه پاسداران٬ فرمانده سپاه محافظان رهبر جمهوری‌اسلامی٬ حملات سختی را علیه هاشمی‌رفسنجانی٬ میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی انجام داد.

ابراهیم جباری٬ فرمانده سپاه ولی‌امر٬ در سخنانی به حمله علیه هاشمی‌رفسنجانی٬ خاتمی و موسوی پرداخت. وی با اشاره به نامه‌ی هاشمی‌رفسنجانی به رهبر جمهوری‌اسلامی٬ که چند روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ۸۸به رهبر جمهوری‌اسلامی نوشته بود٬ گفت: “افرادی که بیانیه‌ها و نامه‌های بدون سلام برای نایب امام زمان می‌فرستادند، پا روی خون شهدا و اعتقادات مردم گذاشتند و امروز نیز در خفت و خواری به سر می‌برند که باید در این شب آرزوها، از خدا برای خود طلب مرگ کنند، چراکه خون به دل مردم و فرزند زهرا کرده و دشمن را دلشاد کردند”.

هاشمی‌رفسنجانی در آن نامه به اشاره به اتهاماتی که از سوی محمود احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی به فرزندان وی زده شده بود٬ خواستار آن شده بود که آیت‌الله خامنه‌ای در برابر این سخنان موضع گیری کند.

این نامه هاشمی‌رفسنجانی بارها با انتقادات تند اصول‌گرایان روبه‌رو شده بود. با این حال سایت هاشمی‌رفسنجانی٬ در نخستین سالگرد انتشار این نامه‌٬ اقدام به بازنشر آن کرده بود. مساله‌ای که در نهایت منجر به تعطیلی سایت هاشمی‌رفسنجانی شد.

جباری در سخنان خود همچنین با اشاره به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ پیرامون این دو٬ گفت: “دشمنان می‌خواستند با استفاده از فردی که تبدیل به ضدانقلاب شده و نام نخست وزیری امام را یدک می‌کشد استفاده کنند و انقلاب را منحرف کنند. موسوی و همسرش در دوران اصلاحات، به استقبال شیرین عبادی بی‌حجاب و ضدانقلاب رفته و از او در دانشگاه الزهرا تجلیل کردند که این مسئله خودش نشان‌دهنده انحراف موسوی و همراهی او با ضدانقلاب است”.

جباری همچنین اصلاح‌طلبان را افرادی “ذلیل” دانست که “در برابر دشمنان با ذلت و خواری برخورد می‌کردند”. وی ادامه داد: “این راهبرد از دوره اصلاحات آغاز شد و به دنبال آن نیز یک مشت مزدور در فتنه ۸۸ فریاد نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران سر دادند”.

جباری اصلاح طلبان را این‌گونه معرفی کرد: “اصلاحاتی‌ها یک مشت لائیک و سکولار هستند که به درون انقلاب نفوذ کرده و می‌خواهند ارزش‌های انقلاب را لگدمال کنند”.

وی درباره سیدمحمد خاتمی نیز٬ این‌گونه سخن گفت: “خاتمی که می‌خواهد پس از این همه خیانت به میان مردم بازگردد، باید جلوی مردم زانو زده و بگوید غلط کردم. خاتمی باید خجالت بکشد، توبه کند و به مردم بگوید غلط کردم”.

این سخنان فرمانده محافظان رهبر جمهوری اسلامی اما با واکنش‌های مختلفی روبه رو شده است. مهدی خزعلی٬ در وبلاگ خود با اشاره به سخنان این فرمانده سپاه نوشته است: “ورود نظامیان به عرصه سیاست از ورود نیروهای بیگانه به خاک کشور خطرناکتر است و خطر تفرقه و فروپاشی را در پی دارد”.

وی همچنین با نقل سخنانی از رحمت‌الله صدیق بیگدلی٬ از اعضای حزب اعتمادملی٬ نوشت: “آیا جباری فراموش کرده، در سال ۱۳۷۵ که به عنوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زنجان منصوب شد، درجه نداشت و بعد از جانفشانی در عرصه سیاست که ورود آن برای نیروهای مسلح، حرام، غیرقانونی و برخلاف توصیه اکید بنیانگذار جمهوری اسلامی است، و مبارزات نفسگیر علنی با اصلاح طلبان به تدریج مراتب ترقی را پیمود و موفق به اخذ درجه شد؟!

بر این اساس،جباری درجه و جایگاه خود را مدیون اصلاح طلبان است، و گر نه هر گز موفق به اخذ درجه سرداری نمی شد؛ چون دیگر جنگی نبود که جباری در آن حضور یابد و با جانفشانی در آن در عرض چند سال مفتخر به عنوان سرداری [شود]“.

برخی افراد نیز اقدام به بازنشر سخنان میرحسین موسوی کرده‌اند. وی در یکی از بیانیه‌های خود٬ نوشته بود: “ما خواستار اجرای بدون تنازل قانون اساسی و بازگشت جمهوری اسلامی به اصالت اخلاقی نخستینش هستیم. ما جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد را می‌خواهیم، و آنانی را ساختارشکن و هرج‌ ومرج‌ طلب می‌شناسیم که با بهانه و بی‌بهانه از موازین اسلامی عدول می‌کنند و بنا بر امیال شخصی به تعطیل اصول قانون اساسی دست می‌زنند”.