ایستادگی در برابر مصوبه شورای انقلاب فرهنگی

نویسنده

» تصمیم اعضای فرهنگستان علوم:

به گزارش منابع مطلع، در آخرین جلسه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی که روز پنجشنبه تشکیل شده، اکثریت قریب به اتفاق اعضا با مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دولتی کردن فرهنگستان ها مخالفت کرده اند.

ماه گذشته احمدی نژاد و تیم وی در جلسه شورای انقلاب فرهنگی مصوبه ای را برای از بین بردن استقلال نسبی فرهنگستان ها وضع کردند. در آن زمان ناظران، دلیل اصلی این تصمیم را پایان دادن به نفوذ میرحسین موسوی در فرهنگستان هنر و نیز انتقام گیری از عدم حضور اساتید فرهنگستان ها در مراسم تنفیذ حکم احمدی نژاد توسط رهبر عنوان نمودند.

بنابر مصوبه جدید شورای انقلاب فرهنگی، از این پس روسای فرهنگستان ها توسط رئیس دولت منصوب می شوند و همچنین اعضای جدید فرهنگستان ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب خواهند شد.

پس از مخالف قاطع اعضای فرهنگستان هنر با این مصوبه غیر قانونی، روز پنجشنبه نیز 38 نفر از اعضای فرهنگستان علوم نیز با مصوبه مخالفت کرده و تنها حسین مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دارای دکترای دامپزشکی - که اخیراً با فشارهای سیاسی به عضویت فرهنگستان علوم انتخاب شده- به دفاع از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخته است.

در جلسه فوق علاوه بر مخالفت اکثریت اساتید اصلاح طلب حاضر در جلسه، حتی اساتید اصولگرایی مانند دکتر هادی گلشنی نیز در مخالفت با این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن گفته  و آن را اقدامی سیاسی برای از بین بردن استقلال فرهنگستان ها دانسته اند.

ریاست  فرهنگستان علوم برعهده دکتر داوری است و اساتیدی نظیر دکتر محقق داماد، دکتر دینانی، دکتر غلامعباس توسلی و داریوش صفوت در آن عضویت دارند .