تغییر منشور حقوق شهروندی بدلیل اعتراض فعالان حقوق زنان

نویسنده

معاون حقوقی رئیس جمهور از تغییر کامل بخش منشور حقوق شهروندی در قسمت مربوط به زنان خبر داد و گفت: برخلاف پیش نویس اولیه برای بخش مربوط به حقوق زنان، سر فصلی جداگانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از گذشت حدود جهار ماه از استقرار دولت روحانی، متن پیش نویس منشور حقوق شهروندی از سوی معاونت حقوق ریاست جمهوری تدوین و منتشر شد، در این پیش نویس، حقوق زنان نیز در بخشی مشترک در کنار خانواده،، کودکان و کهنسالان در نظر گرفته شده بود که با انتقاد گسترده فعالان حقوق زنان رو به رو شد.

در این منشور نه تنها بخش جداگانه‌ای برای زنان در گرفته نشده بود، بلکه به گفته برخی حقوقدانان و فعالان حوزه زنان، مسائل مهمی همچون نقش زنان در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌های کشور هم در نظر گرفته نشده بود.

 این انتقادات تا جایی پیش‌ رفت که جمعی از فعالان زن و کنشگران جامعه مدنی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار به تعویق اافتادن تصویب این پیش نویس شدند و معاونت امور زنان و خانواده و معاونت حقوقی ریاست جمهور نیز اعلام کرد؛ آماده گرفتن نظرات و پیشنهادات کار‌شناسان و فعالان حوزه مدنی برای تغییر در این بخش و همچنین سایر بخش‌ها است.