واعظی: هیچ‌کس مخالف فیلترینگ نیست

نویسنده

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود واعظی٬ وزیر ارتباطات ضمن اظهاراتی پیرامون شبکه‌های مجازی و ابزار ارتباط جمعی تصریح کرد که «هیچ‌کس» در ایران مخالف فیلتر شدن آن‌چه «عفت عمومی، اخلاق عمومی را خدشه‌دار می‌کند و ضد دین و امنیت کشور است، نیست».

وی در ادامه اظهار داشت: «بین همه اعضای دولت، قوه قضاییه و مجلس در این مورد اختلاف نظری وجود ندارد و همه مردم ایران علاقه‌مندند که از شبکه‌های اجتماعی بدون آلودگی استفاده کنند. پس هیچ اختلاف نظری با قوای دیگر در این مسایل وجود ندارد».

واعظی در باره‌ اختلاف «سلیقه‌»ها در این زمینه گفت: «اختلاف سلیقه در این است که چون ما تخصص مان در این حوزه است معتقدیم با بستن دو یا سه شبکه اجتماعی که در آن‌ها فعالیت‌های بسیار مثبتی انجام می‌شود و البته آلودگی‌هایی هم دارند نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید. چرا که این شبکه‌ها کاربران میلیونی دارند و در گذشته شاهد بودیم که با فیلتر شدن وی چت ظرف ۴۸ ساعت برای اولین بار حدود دو میلیون از کاربران فیلترشکن بر روی موبایل‌هایشان نصب کردند و همچنین استفاده از شبکه‌های دیگر مثل تانگو و وایبر و … مورد توجه قرار گرفت».

وی در  ادامه تاکید کرد: «تنها اختلاف سلیقه در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی با دیگر قوا در مورد مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی است پس در مورد محتوای مجرمانه شبکه‌های اجتماعی اختلاف نظری وجود ندارد. در فیلترینگ هوشمند ما به دنبال حذف محتوای نامناسب هستیم».