آمادگی گروه فشار برای اخلال در سفر هاشمی

نویسنده
نازنین کامدار

» لغو سخنرانی در کرمان و اعزام "نیرو"های اتوبوسی

در پی اعلام خبر سفر هاشمی رفسنجانی به کرمان که با یک سال تاخیر و به بهانه شرکت در مراسم سالگرد آیت الله هاشمیان، امام جمعه این استان، قرار است فردا انجام شود، محافل افراطی تلاش برای لغو برنامه سفر و نیز برهم زدن برنامه های سخنرانی وی آغاز کرده اند.

در همین راستا منابع خبری از ورود دهها اتوبوس به شهر کرمان و استقرار سرنشینان آنها در چند خوابگاه دانشجویی متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه کرمان خبر داده اند. این منابع خبری احتمال داده اند که این افراد به عنوان دانشجو در مراسم سخنرانی هاشمی حاضر شوند و سخنرانی وی را بر هم بزنند.

یک منبع آگاه در دانشگاه کرمان هم گفته که با توجه به ورود این عوامل به کرمان، تیم حفاظت هاشمی رفسنجانی برای جلوگیری از تکرار حوادثی که در سفر سه ماه قبل وی به کرمانشاه روی داد، تدابیر امنیتی خود را تشدید کرده است.

اما تشدید تدابیر امنیتی برای سفر هاشمی با واکنش سایت های افراطی صلح نیوز و رجانیوزـ وابسته به نیروهای جبهه پایداری و بسیج ـ رو به رو شده؛ واکنشی که تا به اینجا منجر به لغو یکی از برنامه های سخنرانی هاشمی در دانشگاه آزاد کرمان شده است.

صبح دیروز، سایت رجانیوز در خبری “اختصاصی” با انتقاد از تدابیر امنیتی برای سفر هاشمی به کرمان، به نقل از یک “منبع آگاه” نوشت: “تیم حفاظت آقای هاشمی رفسنجانی در تلاش است در آستانه سفر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهرستان های کرمان و رفسنجان برای تسهیل در حفاظت از هاشمی رفسنجانی این دو شهرستان تعطیل رسمی شوند! بر همین اساس نامه نگاری های لازم از سوی دفتر هاشمی رفسنجانی با مسئولان استانی صورت گرفته است و ازآنها درخواست شده است تا هم زمان با سفر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کرمان و رفسنجان این شهرستان ها اواخر این هفته تعطیل رسمی اعلام شوند! تیم حفاظت هاشمی رفسنجانی به شدن مسئولان استانی را تحت فشار گذاشته است تا مجوز تعطیلی رفسنجان و کرمان را بدهند البته تاکنون این مجوز از سوی مسئولان شهرستان صادر نشده است. تیم حفاظت آقای هاشمی رفسنجانی هم اکنون در کرمان و رفسنجان مستقر شده اند و شدیدترین تدابیر امنیتی از سوی آنها اتخاذ شده اشت؛ تلاش دفتر آقای هاشمی برای تعطیل اعلام شدن شهرستان های کرمان و رفسنجان در حالی صورت گرفته است که تاکنون هیچ یک از شهرهای کشور در پی سفر مقامات مختلف نظام تعطیل نشده است”.

این سایت افزود: “جمعی که اکثرشان از حامیان فتنه‌ هستند، هاشمی را در این سفر همراهی کنند و هاشمی قصد حضور در نشست های گزینشی دانشجویی در دانشگاه های آزاد کرمان و رفسنجان را دارد”.

شبکه خبری “دانا” هم پس از رجانیوز در گزارشی از “پرحاشیه بودن” سفر هاشمی به کرمان خبر داد و نوشت: “سفر آقای هاشمی به استان کرمان به شدت با حاشیه های فراوانی همراه خواهد بود و تنها جای امیدواری این است که این حاشیه ها تنها در جهت حمایت از دولت و استاندار جدید کرمان که مورد تائید شخص وی نیز هست، همراه باشد نه اینکه نطفه ی فتنه ای جدید در این سفر نهاد شود و باعث شادمانی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد”.

نگرانی بابت تعطیلی دانشگاه ها!

این سایت همچینین مدعی تعطیلی دانشگاه ها به بهانه سفر هاشمی در روزهای پنجشنبه و جمعه شده است.

دانا، به نقل از یک “استاد دانشگاه” نوشته: “مثل اینکه قرار است درب دانشکده ها را نیز پلمپ کنند و تمامی کلاس ها تعطیل است. این تعطیلی به ضرر دانشجویان خواهد بود، زیرا که جلسات پایانی آنان به تعویق می افتد و فرصتی برای مطالعه تا امتحانات خود را نخواهند داشت. لزومی برای تعطیلی دانشگاه وجود ندارد، ایشان می توانند دربخشی از دانشگاه سخنرانی خود را انجام دهند و دانشجویان نیز بر سر کلاس های خود به تحصیل مشغول باشند. نگرانی دوستان ایشان را از این بابت درک نمی کنم. امنیتی شدن فضای دانشگاه ها بعد از ۴ سال و بعد از حوادث سال ۸۸ برای اولین بار است که رخ می دهد و این اصلا مناسب نیست. اگر ایشان به فکر دانشجویان هستند نباید اجازه ی تعطیلی کلاس ها را بدهند، آنهم کلاس های تحصیلات تکمیلی. از امنیتی شدن فضای دانشگاهم اصلا راضی نیستم و احساس امنیت نمی کنم. برای چه باید درب کلاس ها و دانشکده ها پلمپ شود مگر چه اتفاقی خواهد افتاد، اینهمه شخصیت به دانشگاه آزاد آمدند و در تالارهای مختلف این دانشگاه سخنرانی کردند و رفتند، مگر چه اتفاقی افتاد. خبر تعطیلی دانشگاه و امنیتی شدن فضای آن برای حضور هاشمی نه تنها کمکی به دانشگاه و مردم کرمان نخواهد کرد بلکه تنها باعث افزایش اختلافات و متشنج شدن فضای دانشگاه خواهد شد”.

این سایت در حالی مدعی تعطیلی دانشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه شده بود که این دو روز به طور طبیعی تمامی دانشگاه های کشور تعطیل است.

 پس از واکنش کاربران این سایت به خاطر اعلام تعطیلی دانشگاه در روزهای تعطیل عادی، این سایت در خبری دیگر ادعای خود را اصلاح و از لغو سخنرانی هاشمی در دانشگاه کرمان خبر داد.

دانا، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: “سخنرانی هاشمی در دانشگاه آزاد کرمان لغو شد. به دلیل اعتراضات فراوان اساتید و دانشجویان و نگرانی از امنیتی شدن شدید فضای دانشگاه ها و به اغتشاش کشیده شدن و منتشنج شدن جو دانشگاه ها این سخنرانی لغو شد و تنها جلسه ی هیئت امنا برگزار خواهد شد”.

این سایت افزود: “پیگیری های خبرنگار ما همچنین مشخص کرد تاکنون مجوزی برای سخنرانی وی در جمع مردم کرمان در مصلی این شهر نیز صادر نشده و احتمال لغو این مراسم نیز زیاد است.هاشمی رفسنجانی سه شنبه شب به بهانه شرکت در مراسم سالگرد امام جمعه فقید رفسنجان به استان کرمان سفر خواهد کرد.خاطر نشان می شود که قرار بود سال گذشته این سفر اتفاق بیافتد که با اعتراض جمعی از مردم رفسنجان روبه رو شد و به دلایل نا معلوم دیگری این سفر کنسل شد”.

گفتنی ست، نیروهای وابسته به جبهه پایداری و بسیج در جریان سفر قبلی هاشمی به کرمانشاه نیز اخلال ایجاد کردند و سخنرانی های عمومی وی را بر هم زدند.