فکت شیت یعنی چی؟

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

این برادرانی که سالها مشکل جدی با ان تی پی یا ام پی تی یا تی بی تی و ام پی تری یا پی هوتوشاپ داشتند، فعلا به شدت درگیر فکت شیت هستند. آقای علی اکبر ولایتی گفته که انتشار فکت شیت لازم نیست، چون در این مرحله که ایران در حال مذاکره است، انتشار آن به توانایی ایران در مذاکره لطمه می زند. آقای حمید رسایی هم که دوست دارد حتما به مذاکرات لطمه بزند، گفته است که “اگر فکت شیت منتشر نشود، روحانی به مجلس احضار می شود.” روحانی هم که ظاهرا نظرات حمید رسایی را از گوشش دایورت کرده به وردست ناموسش، گفته که “من فقط فکت شیت را به رهبری می دهم.” بدبختی این است که ظریف هم باید به رهبر پاسخ بدهد، هم به مجلس پاسخ بدهد، مجلس خبرگان هم از او سئوالاتی دارد. تازه سه روز قبل جامعه مندرسین حوزده علمیه قم هم برای بار دوم ظریف را احضار کرده که برود به این جامعه و برای کلیه برادران مندرس حوزه علمیه قم توضیح بدهد که فکت شیت بالاخره چه فرقی با فاک شت دارد و بالاخره ام تی پی است یا ان تی پی.

البته جامعه مندرسین هم حتما شبیه مجلس است و سئوال کردنهایش همینطور. آقای غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به موضوع واردات دو میلیارد دلاری کالا از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرده و گفته: « ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کردیم تا درباره این اقدام عجیب در مجلس شورای اسلامی توضیح دهد که قطعاً نمایندگان مجلس قانع نخواهند شد.» یعنی یکی از خصوصیات جالب نمایندگان مجلس این است که وقتی از دولت سئوال می کنند، از قبل از توضیح دادن دولت می دانند که دولت هر توضیحی بدهد، نمایندگان مجلس قانع نخواهند شد. فقط مشکل این است که برای چی وقتی می دانند در صورت هیچ توضیحی اگر قانع نمی شوند برای چی سئوال می کنند؟

 

بهترین زندان در بهترین خاورمیانه

آقای وزیر دادگستری گفته که “زندانهای ما در دنیا جزو بهترین زندانهاست.” البته من خیلی شک در این مورد ندارم. به نظرم دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد.

یک، سطح تحصیلات زندانیان ایران ازهمه زندانی های جهان بالاتر است. ایران جزو معدود کشورهایی است که اغلب دانشجویان برتر، استادان دانشگاه و روشنفکرانش حداقل یک باری زندانی می شوند و احتمالا ضریب هوشی متوسط زندانیان در ایران ده برابر ضریب هوشی حکومت و زندانبانان است.

دو، مشاغل زندانیان در ایران هم جزو مشاغل مهم و برتر در میان زندانیان جهان است. مشاغلی مانند تجارت در سطح عالی، وزیر و وکیل سابق، مدیران ارشد سابق، نوابغ و نخبگان علمی، کارآفرینان موفق، وکلای برجسته، مهندسین و افرادی که نوآوری می کنند، خبرنگاران بین المللی، نفرات اول المپیاد و آزمون سراسری در میان زندانیان ایرانی وجود دارند و به همین دلیل زندانیان ایرانی جزو نخبگان جامعه ایران هستند، درست برخلاف نمایندگان مجلس و رهبران کشور که غالبا ضریب هوشی شان از یک حدی پائین تر است.

سه، کلا در ایران همیشه مراسم عروسی، پارتی، جشن، کنسرت موسیقی، افتتاحیه، شادمانی جمعی، ولادت، ساختن و هر چیزی که نشان از خوبی و آغاز و شادی باید داشته باشد، با حمله و شکست و بدبختی مواجه می شود، ولی مراسمی مانند طلاق، عزاداری، نوحه خوانی، اختتامیه، عزای عمومی، مراسم فوت و مرگ و خراب کردن هر چیزی با شکوه است. برای همین قبرستان ها، بیمارستان های، پزشکی قانونی، زندانها، مرده شورخانه و جاهایی از این دست همیشه بسیار باشکوه و جالب است. خیلی ساده می شود به وضعیت مهاجرین ایرانی اشاره کرد که غالبا برای تحصیل و کار و زندگی از ایران می روند و برای مرگ به ایران برمی گردند. شرمنده ایم، ولی واقعیت را باید قبول کرد.

 

مفاسد مالی کشور و رهبری

سازمان بازرسی کشور اعلام کرد که “گزارش مفاسد مالی کشور را برای رهبری ارسال کردیم.” رهبر کشور بعد از خواندن این گزارش نشسته بود و داشت فکر می کرد. یکی از مسئولان بیت رهبری سراغش آمد و پرسید: “حاج آقا! حالتون خوبه؟” رهبر جمهوری اسلامی هم سری تکان داد و لبخندی زد و گفت: داشتم این رو می خوندم، یاد عزیزانی افتادم که مدتهاست از بعضی هاشون خبر ندارم. خیلی خوبه آدم از دوستانش خبر داشته باشه.

 

گروه فشار پزشکان در حاشیه در حاشیه

یعنی شرم آور است که یک گروه اجتماعی که قبلا آدمهای متفکر و باهوشی جزو آن بودند و حتی در میان آنان افراد خوش فکر هم پیدا منی شد، به عنوان چماق سانسور باعث شدند یکی از بهترین سریال های کمدی اجتماعی کشور یعنی “در حاشیه” مهران مدیری متوقف شود. فعلا اعلام شده که سریال مهران مدیری متوقف می شود و به دلیل فشار پزشکان تولید این اثر ادامه نخواهد یافت. چند دلیل برای توقف سریال در حاشیه وجود داشت. این سریال نشان می داد که بخشی از پزشکان کشور آدمهای بی سوادی هستند که فقط ظاهر خوبی دارند ولی بی فرهنگ اند، تعطیل کردن این سریال توسط پزشکان ثابت کرد که حرف مهران مدیری درست است. یعنی اگر هیچ دلیلی هم قبل از توقف این سریال نبود، با متوقف شدنش دلیل پیدا شد.

دلیل دوم این بود که سریال در حاشیه نشان می داد که جامعه و نظام پزشکی کشور یک مافیای فاسد است که از هر نوع خلاف و فساد اعضایش حمایت می کند و در حمایت از اعضای خلافکارش همبستگی کامل دارد، حرکت یکپارچه این مافیا علیه یک سریال کمدی اجتماعی نشان داد که واقعا پزشکان توان بالایی برای خفه کردن صدای مخالفان شان دارند. دلیل سوم هم این بود که سریال مهران مدیری نشان می اد که نظام پزشکی کشور بدون هیچ دلیلی پزشکان را جزو پردرآمد ترین اقشار کشور قرار داده است. براساس آمارهایی که در همین چند روز منتشر شده، اعلام شد که پزشکان ایرانی بطور نسبی حداقل هفت تا ده برابر پزشکان در اروپا و آمریکا درآمد دارند. به نظر من که با این اقدام جامعه پزشکی در برابر یک سریال منتقدانه و بسیار عمیق و هنرمندانه، گروه پزشکان عملا باعث شدند تا بدبینی بسیاری در میان مردم نسبت به این سریال ایجاد شود.

 

زنان در استادیوم

بالاخره بعد از ساعتها تفکر که هر پنج دقیقه اش از هفتاد سال عبادت برتر است، ولی علما ترجیح می دهند هفتاد سال عبادت کنند، ولی پنج دقیقه فکر نکنند، مسئولان کشور عقل شان را گذاشتند روی عقل علی مطهری و در مجموع تصمیم گرفته شد که شرایط حضور خواهران، همسران و مادران در استادیوم های ورزشی معلوم شود. آگاهان این شرایط را به شکلی غافلگیرانه در اختیار ما گذاشتند و ما هم همین شرایط را به شکلی دموکراتیک در اختیار شما می گذاریم.

یک، زنان می توانند در استادیوم های ورزشی حاضر شوند، اما بهتر است حضور آنان همزمان با مردان نباشد، یعنی زنان در نیمه اول مسابقه در سالن حضور یابند و مردان در نیمه دوم آن، بعدا زنان می توانند نیمه دوم را برای مردان تعریف کنند.

دو، بهتر است که مردان قبل از زنان یا بعد از آنان مسابقه را ببینند، به همین دلیل فدراسیون های ورزشی والیبال و فوتسال و بسکتبال و غیره می توانند مسابقات را دو بار برگزار کنند، در مسابقه اول مردان بازی را تماشا کنند و در مسابقه دوم زنان.

سه، زنان می توانند از راه خیلی دور مسابقه را ببینند، مثلا می توانند از چند کیلومتری سالن در اتاق های مخصوص بنشینند و با دوربین به سالن خیره شوند، البته چون بین سالن و محل نشستن خواهران ممکن است دیوار وجود داشته باشد، برای بهتر دیدن مسابقه می توان از تصویر مسابقه را در یک تلویزیون بزرگ پخش کرد، ولی برای اینکه زنان احساس کنند توی سالن هستند، می توانند بلیت بخرند و از همان خانه خودشان بازی را تماشا کنند.

چهار، راههای ورود مردان و زنان در استادیوم باید از هم جدا باشند، چون مردان و زنان حال شان خراب است و اگر همزمان از یک راهرو حرکت کنند، مثل محسنی اژه ای به دیگران حمله می کنند و همدیگر را گاز می گیرند، حتی این دو مسیر ورود می تواند چندین کیلومتر با هم فاصله داشته باشد، مثلا مردان از ورودی شرقی سالن ورزشی شهید شیرودی وارد شوند، و زنان از ورودی غربی سالن یک شهید دیگر، و چون این دو سالن از هم فاصله دارد، مسابقه می تواند در یک سالن ثالث برگزار شود، و چون تصویر این مسابقه لازم است توسط خواهران و برادران دیده شود، مسابقه را با تلویزیون مدار بسته می توان برای آن دو سالن پخش کرد. در برخی موارد هم مثل کشتی و وزنه برداری و مسابقات بودار دیگر، ممکن است تصویر مسابقه برای خواهران قابل پخش نباشد و فقط صدای آن پخش شود، در این حالت خواهران می توانند از طریق گوشی های خودشان مسابقه را بشنوند.

پنج، یکی از راههای مناسب دیگر برای دیدن مسابقه توسط خواهران و برادران این است که خواهران می توانند قبل از برگزاری مسابقه تغییر جنسیت بدهند و از این طریق هم مشکل تماشای مسابقات بطور کلی برای آنها از بین برود. با توجه به اینکه این تغییر جنسیت مشکلات دیگر جمهوری اسلامی را حل می کند، کلا پیشنهاد می شود که هر چه ممکن است تعداد بیشتری از خواهران تغییر جنسیت بدهند. این جوری هم مشکل ورزش حل است، هم مشکل موسیقی، هم مشکل کافی شاپ و کافی نت، هم مشکل حسن عباسی و حاج منصور ارضی. پیشاپیش این موفقیت بزرگ را به امت بزرگ اسلام تبریک و تسلیت عرض می کنیم.