هانا آرنت و موذن زاده اردبیلی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

من بعضی اوقات نمی فهمم چرا این اهل سنت که یک میلیارد نفر هستند و اکثرا هم عرب هستند و عربی را مثل بلبل (احتمالا بلبل های مصر عربی حرف می زنند.) قرائت می کنند، چرا یک چیزهای ساده ای را که ما مثل آب خوردن، یا ساندیس، یا هر نوشیدنی دیگری می فهمیم، اصلا نمی فهمند. تازه ما عربی هم بلد نیستیم، ولی قرآن را فوت آبیم، ولی آنها با آنهمه مفتی و مجتهد سنی و مفسر قرآن نمی توانند درک کنند. البته بعضی هاشان که هم چشم شان کور است، هم گوش شان کر است، و هیچ وقت هم نخواهند فهمید، خب، این مال نهصد میلیون نفرشان، صد میلیون دیگرشان هم چشم شان ضعیف است از بس که به جای اینکه منتظر امام زمان باشند، منتظر روشن شدن کولر و سرد شدن هوا هستند. یک تعدادی شان هم که دائم دنبال شکار آهو و قرقاول می روند، ولی باز هم چهل پنجاه میلیون نفر باقی می مانند، یعنی واقعا آنها هم نمی فهمند؟ سرکار خانم فرزانه فخرایی که یک خانم طلبه یا مجتهده یا یک چیزی است که خبرگزاری فارس مطلبش را منتشر کرده، گفت: “علامه قزوینی 450 آیه قرآن را مرتبط با امام زمان می داند.” بیخودی نیست، هی ما می گوئیم “مهدی بیا مهدی بیا” آن وقت این مهدی به جای اینکه از غیبت کبری و صغری و فائزه و فاطمه و عفت خانم دربیاید، و به ایران برگردد و زرتی برود زندان اوین و اعتراف کند که باباش از اول هم عنصر استکبار جهانی بوده، رفته به دبی و اهل سنت بخاطر اینکه این 450 آیه قرآن را با آن چشم های چپ شان نمی توانند ببینند، برای خودش هی ول می گردد و هیچ کسی از او خبر ندارد.

 

هانا آرنت زنده شد

“جلسه ناتوی فرهنگی با شرکت هانا آرنت، کارل مارکس، ویلیام شکسپیر، نیکولو ماکیاولی زیر نظر ناپلئون بناپارت تشکیل شد و مقرر گردید که این ناتوی فرهنگی که خیلی آدم های ناتویی هستند بزودی خط مشی جنبش سبز را بنویسند. در این جلسه هفت دایناسور برانیکوزوروس و یک دایناسور تری سراتوپس نیز حضور داشتند و آبراهام لینکلن نیز پیامی برای حاضرین فرستاده بود.”

به نظرتان خیلی عجیب است اگر فردا یک خبر اینجوری در کیهان منتشر شود و عکس جلسه که آبراهام لینکلن کنار دکتر سروش و مسعود بهنود و مهاجرانی نشسته به چاپ برسد؟ به نظر من که اصلا عجیب نیست. کیهان دیروز نوشت: “هانا آرنت عضو ناتوی فرهنگی است….“، البته من نمی خواهم بگویم هاناآرنت عضو ناتوی فرهنگی نیست و احتمالا ناتوی فرهنگی اصلا وجود ندارد، یا اینکه زمانی که ناتو فعال بود، یحتمل هانا آرنت هفت تا کفن پوسانده بود، فقط می خواهم بگویم وقتی کیهان اختیار روزنامه اش را می دهد دست پپه هایی مثل امید فضلی نژاد، طبیعی است که هاناآرنت که سال 1975 عمرش را داده است به آقای شریعتمداری، یکهو زنده می شود و برای دفاع از منافع غرب، زنده و گنده مشغول به کار می شود.

 

یا ابوالفرض، بیچاره شدیم!

خبر را کاملا صحیح و دقیق نوشتند. مثلا می توانستند بنویسند که “خط هوایی کرمانشاه به دبی و بالعکس” دائر شد. یا بنویسند که “خط هوایی رفت و آمد میان کرمانشاه و دبی دائر شد.” یا بنویسند “مسافران کرمانشاه از این پس به دبی می روند و برمی گردند.” ولی مسوولان امر کاملا مسوولانه خبر را نوشتند. خبر اینطور است “خط هوایی کرمانشاه - دبی راه اندازی می شود.” به عبارت دیگر مسافران عزیز و جانگداز و ناکام و مظلوم کرمانشاه به سوی دبی پرواز شان را آغاز می کنند، ولی خدا به همه شان رحم کند. چون خبر نشان می داد که فقط می روند به دوبی.

 

مموتی ما رهبره، ایشالا مبارکش باد!

بیخودی نیست که این آقای خامنه ای هی زور می زند که ملت حرفش را گوش کنند. همین مرتضی نبوی که من مطمئنم در تمام عمرش بدون یاد آقا یک چای شیرین با نان و پنیر نخورده، می گفت “دوستان ما هم حاضر به دفاع از ولایت و رهبری نیستند.” یا همین آقای شکردوست، اسمش چی بود؟ آقای مصباح یزدی که زیاد زیاد شکر وارد می کند و کیلو کیلو شکرزیادی می خورد، با وجود اینکه رژیم دارد و نباید اصولا جز در مصرف قرص اعصاب در هیچ چیزی زیاده روی کند، پارسال می گفت “حتی در میان اصولگرایان هم کسی ولایت فقیه را قبول ندارد.” همین می شود که با وجود اینکه این همه مرجع تقلید داریم مثل صادرکنندگان شکر یا موز یا ماشین آلات کشاورزی یا در حوزه های دیگر فقهی، و یک بیت رهبری داریم به چه درازی که سرش توی ونزوئلاست و تهش توی صحرای سیبری، بیچاره خود آقای خامنه ای مجبور می شود خودش به زبان خودش اعلام کند که “اطاعت از ولی فقیه واجب شرعی است.” حالا خوب است واجب شرعی است که مردم یک سال است جیغ می زنند مرگ بر دیکتاتور، اگر واجب شرعی نبود می خواستند چکار کنند؟

البته به نظر من اگر قرار باشد ولی فقیه سواد فقهی نداشته باشد، از صبح تا شب هم به جای رئیس جمهور و رئیس مجلس و کلیه قضات کشور کار کند، چرا احمدی نژاد ولی فقیه نباشد؟ این حرف هایی که آقای خامنه ای می زند که احمدی نژاد هم بلد است، هر دو تاشان هم که الحمدالله به یک اندازه سواد فقهی ندارند. اتفاقا اگر اینطور بشود، آقای خامنه ای هم می تواند به کار اصلی اش بچسبد و بشود دبیر شورایعالی شعر و سرود انقلابی کشور که در آن زمینه سلیقه هم نداشته باشد، سواد دارد. در همین راستا احمدی نژاد در هیات دولت گفت: “امام و امت دو رکن اصلی حیات طیبه جامعه هستند.” آقای خامنه ای هم در عوض گفت: “ صنایع بزرگ، صنایع مادر (از جمله صنایع بزرگ پایین دستی نفت و گاز) و معادن بزرگ (به استثنای نفت و گاز) مشمول اصل 44 است” این به آن در!

 

بز، بزغاله، چرنده، گوساله!

نه اینکه خدای ناکرده فکر کنید من با حرف های آقای محمدرضا رحیمی مخالفم، اصلا، اتفاقا معتقدم این آدم یکی از نوابغ بزرگ کابینه دهم است. حالا ممکن است بگوئید ببین بقیه شان چی هستند که این یکی نابغه است؟ آن دیگر به من مربوط نیست. من، به عنوان مسوول محترم تشخیص نوابغ از گاگول ها، تشخیص دادم که این رحیمی اگر یک مدتی پرونده مالی اش را موش بخورد، ممکن است یک چیزی بشود. ایشان دیروز گفت “بشر غربی از بز هم بدتر است.” به نظر من در مقابل بشر شرقی که نمونه اش همین آقای رحیمی است که هم ادب دارد، هم شعور دارد، هم اخلاق دارد، هم پرونده دارد، هم بلدست موقع انتخابات دوم خرداد یک مرتبه جمعیت چند شهر را دوبرابر کند و تازه تعداد آرا را صد و هفتاد در صد جمعیت، هم در کار قاچاق گاز دست دارد هم در کار جعل عنوان و هم معاون احمدی نژادست [ببین اون چیه] بشر غربی بز که هیچ، گوساله هم نیست.

 

یک کشور اخلاقی، اسمتو توش نوشتم

فرض کنیم شما در ایران زندگی بکنید، ولی هیچ وقت به خیابان نروید که دعوایتان بشود و یکی به شما بگوید “اوی! حیوون! جلوی چشماتو نگاه کن.” یا مثلا تلویزیون را باز نکنید و برنامه بیست و سی را نگاه نکنید که یک دفعه از بالای تلویزیون به جای آنتن دو تا شاخ سبز بشود و دماغ مجری بخورد وسط سینه تماشاگر، یا مثلا خبرنداشته باشید که به آقای ایکس یا ایگرگ که بدون هیچ دلیل دستگیر شده در زندان تجاوز کردند و تهدیدش کردند که می زنیم پدرت را در می آوریم، زود گورت را گم کن برو بیرون تا تکه تکه نشدی. یا مثلا خبر نداشته باشیم که شش نفر آقا به یک خانم تجاوز کردند و بعد همه رفتند پی کارشان و فیلمش را روی بلوتوث پخش می کنند، یا خبر نداشته باشیم که روزنامه اصلی کشور هر روز در مورد فلان مخالف سیاسی می نویسد که وی در سفر دومش به اسرائیل چکار کرد، در حالی که طرف هر روز دارد فحش می خورد که تو چرا علیه اسرائیل حرف می زنی، به نظرم اگر کلا از این چیزها و خیلی چیزهای دیگر خبر نداشته باشیم، این حرف آقای حسن غفوری فرد واقعا ممکن است درست باشد که “هنوز می توان کشور ایران را یک کشور اخلاقی دانست.”

 

فتنه! چکمه تو درنیار!

من بالاخره نفهمیدم که این چشم فتنه را که می خواستند از حدقه دربیاورند، درآوردند یا نه. هر وقت اسم سردار جوانی یا سردار همدانی یا سردار ازندریانی یا سردار قازیاقی یا سردار احمدی مقدم را می شنوم، یکهو قیافه “صمدآقا” می آید جلوی چشمم که جلوی میرحسین موسوی ایستاده و انگشت وسطش را نشان می دهد و تهدیدش می کند که می زنم توی چشمت ها! چشمتو از کاسه در می آرم ها! به نظرم می رسد هنوز درست و حسابی چشم فتنه را از حدقه بیرون نیاورده اند. آیت الله یزدی گفت: “فتنه تمام نشده است.” سردار جعفری هم بعد از این همه زدن و کشتن و زندان و مصیبت و بیچارگی تازه گفت: “طرفداران فتنه در سپاه را به جای حذف اقناع می کنیم.” یعنی فتنه اینقدر عمیق است که تعداد زیادی در سپاه طرفدارش هستند و باید اقناع شان کرد. خبر این که جهاد دانشگاهی هم اعلام کرد: “محبوبیت موسوی 36 درصد افزایش یافته است.” حالا چطوری؟ از کجا؟ چی شد؟ من درست خبر ندارم. این ها را هم لطفا اقناع فرمائید اما یک جوری نفرمائید که بعدا نتوانند جلو سر و همسر سرشان را بلند کنند.

 

موذن زاده اردبیلی در تیان آن من

صدای اذان این موذن زاده اردبیلی همیشه موی تن آدم را سیخ می کند. پیشنهاد می کنم هر وقت خواستید بروید سلمانی حتما وقت اذان بروید که موی سرتان سیخ بشود و سلمانی راحت تر بتواند موهای تان را کوتاه کند. من البته دقیق نمی دانم بخاطر ایجاد کیفیت بهتر در اصلاح موی سر بود یا یک کار دیگر که خبر خواندم که صدای اذان موذن زاده اردبیلی را در چین پخش کردند. البته این چینی ها که اسلام حالی شان نیست، یک دفعه می شود مثل آن شلوارهای موهن چینی که نزدیک بود اسلام را کاملا نابود کند. بی ادب ها درست در باسن ملت برداشته بودند بسم الله الرحمن الرحیم را دوخته بودند. فکر کنید یارو وسط رقص هیزی هم بکند، در حال نگاه کردن به بخش مذکور که در حال اجرای رقص سالساست، اسم خدا و پیغمبر صاف برود توی چشمش. معلوم نیست این چینی ها اذان را پخش می کنند که روی آن باله اجرا کنند، یا با آن رژه بروند، یا با آن عملیات ژیمناستیک اختیاری زمینی اجرا کنند، یا در حین کشتن مسلمانان چینی صدایش را پخش می کنند که از شدت مشکلات کاسته شود.