حرف بزنید شرایط زندانیان بدتر می شود

نویسنده

» خانواده های بازداشت شدگان سیاسی تهدید شدند

یک روز  پس از برگزاری ناگهانی دادگاه تعدادی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی که پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد بازداشت شده اند، خانواده های این فعالان سیاسی به شدت تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده اند که در صورت هر گونه مصاحبه ای از سوی آنان، شرایط عزیزان دربندشان سخت تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار روز، روز گذشته با خانواده چند تن از این فعالان سیاسی که در بازداشت به سر می برند تماس گرفته شده و از آنان خواسته اند که سکوت کنند. در این تماس ها تهدید کرده اند که اگر مصاحبه کنید بعد از هر مصاحبه شما، همسرانتان را به تلویزیون خواهیم برد تا اظهارات شما را تکذیب کنند. به یکی از این خانواده ها گفته شده که مصاحبه ها و اطلاع رسانی شما در باره همسرتان باعث سنگین تر شدن پرونده او و سخت تر شدن شرایط او در زندان خواهد شد.

به باور ناظران این تلفن ها و این تماس ها نشانگر هراس شدید بازجویان و مسولان پرونده ها ازهر گونه اطلاع رسانی درباره پرونده بازداشت شدگان است.

خانواده های زندانیان سیاسی و مطبوعاتی در حالی با تهدید بازجویان پرونده های همسرانشان از مصاحبه منع شده اند که روز گذشته یکی از دختران ابطحی “اعتراف های” پدرش را سخنان واقعی او ندانسته بود. او به بی بی سی گفته بود: نه تنها ما که خانواده او هستیم که هر کسی وبلاگ او را که قریب به شش سال به طور دائم نوشته شده، خوانده باشد می فهمد متن اعتراف ها متن بابا نبود.

فخرالسادات محتشمی پور؛ همسر مصطفی تاج زاده نیز صراحتا گفته بود که همسرش بارها تاکید کرده که هرگونه سخن او قبل از آزادی و در شرایط زندان، خلاف واقع و دور از واقعیت است و تحت فشار بیان شده است.