رعایت هم فضایی، امتیاز ویژه روز

تقی رحمانی
تقی رحمانی

taghirahmani500.jpg

ویژگی روز چیست؟

یکی از ویژگی های روز این است که با توجه به اینکه در خارج از ایران منتشر می شود سعی کرده مسایل و خط قرمز ها و ملاحظات سیاسی نیروهای داخل کشور را رعایت کند. رعایت این هم فضایی امتیاز ویژه روز است.

از دیگر نقاط قوت روز می توان به مطالب جدید هر روز و ویژه نامه هنری آخر هفته آن اشاره کرد. ترجمه برخی از مقالات خارجی هم که در روز درج می شود بسیار جالب است.

چه انتقادی را بر روز وارد می دانید؟

روز به لحاظ خبری خیلی برجسته نیست و گزارش هایش بهتر است. گاهی هم احساس می شود که روز به عمق مسایل وارد نمی شود که البته شاید این از اصول ژورنالیسم اینترنتی باشد. یکی از مشکلات روز هم تبلیغات بسیار وسیعی است که بر علیه آن در داخل صورت می گیرد.همچنین روز آنلاین دو روز در هفته تعطیل است که این هم بر مشکل سایت می افزاید.

به نظر من مخاطبین روز کسانی هستند که تمایل به خواندن تحلیل ها و گزارش های صریح تری هستند. روز باید در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشد.البته فیلترینگ هم مزید بر علت شده و ضربه بسیار بزرگی بر سایت ها وارد کرده است.

اما به طور کلی، به نظر من روز مبلغ دموکراسی و آزادی برای عموم است و در حد یک روزنامه اینترنتی بسیار حرفه ای و خوب عمل کرده است.