درگیری انصار با نوه خمینی

نویسنده
مریم کاشانی

» انصار گلستان بیانیه تهدید را تکذیب کرد

انصار حزب الله استان گلستان صدور بیانیه تهدیدآمیز علیه علی‌اکبر ناطق‌نوری و حسن خمینی را تکذیب کرد. حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده، عضو شورای مرکزی انصار حزب‌الله و رئیس شاخه انصار حزب‌الله گرگان در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن تکذیب انتشار این بیانیه توسط گروه انصار حزب‌الله، تاکید کرد: “متن بیانیه منتشره به نام انصار حزب‎الله گرگان جای بسی تأمل است چرا که صدور هرگونه بیانیه بدون سربرگ و مُهر این تشکل از نظر ما مردود است. کسانی که مدعی انتشار بیانیه مذکور از سوی انصار حزب‎الله گرگان هستند یک سندی بیاورند که این تشکل مبادرت به صدور چنین متنی کرده است.”

او در گفتگو با سایت محلی گلستان ما، نیز مسئولیت انتشار این بیانیه را بر عهده “مدعیان دروغین اصلاح‌طلبی” دانست که برای “فرار به سمت جلو با هدف انحراف افکار عمومی از ناکامیهای دولت به اصطلاح راستگویان در تحقق وعده های انتخاباتی بویژه شعار حل مشکلات معیشتی مردم” انجام شده است. جالب آنکه خبر بیانیه تهدیدآمیز انصارحزب‌الله گلستان، اولین‌بار در همین سایت راستگرای محلی منتشر شده بود. در خبر این سایت آمده بود: “انصار حزب الله گلستان اعلام کرد طبق شنیده ها گویا قرار است برای یادواره مرحومان حادثه سقوط هواپیمای یاک ۴۰ که در آن تعدادی از نمایندگان استان گلستان رحلت کردند ، حجت الاسلام ناطق نوری یا سید حسن خمینی سخنرانی نمایند. به همین خاطر به شورای شهر گرگان و شهردار مرکز استان و بانیان این مراسم هشدار می دهیم که مبادا کاری کنند مجلسی در نظام جمهوری اسلامی مهیا شود تا مثل سال گذشته علی مطهری بیاید و بگوید که رهبری هم قابل نقد است و می توان ولایت فقیه را هم نقد کرد.” در ادامه این اطلاعیه تهدید شده بود: “انصار حزب الله گلستان تا روز یادواره تمامی حرکات را رصد می کند و به بانیان مراسم هشدار می‌دهد که همانند شعار دولت اعتدال در مسیر قانون و عدالت حرکت کنند و فضایی را فراهم نکنند تا حوادثی چون شیراز بوجود بیاید.”

با اینهمه به گفته مسئول انصار حزب الله گرگان، تکذیبیه این گروه با تاخیر منتشر شده بود. وبلاگ منسوب به انصارحزب‌الله گرگان، گفتگویی با حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده رئیس این گروه منتشر کرده و از قول او نوشت: “پس از بررسیها تا ساعت ۴ بعد از ظهر همان روز مشخص شد سایت خبری “گلستان ما” بر اساس اطلاعیه‌ای جعلی که بنام انصار حزب‌الله به دفتر آن رسیده، اولین خبر رامنتشر کرده است. البته همین مساله هم جای تامل دارد که بیانیه جعلی برای سناریوی جنجال آفرینی در بهترین حالت باید از سوی یک سایتی که گرایش اصولگرایی دارد منتشر شود!” او همچنین از انتشار دیرهنگام تکذیبیه توسط خبرگزاری فارس هم گلایه کرده بود.

پس از انتشار خبر تهدید انصارحزب الله، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی از وزارت کشور انتقاد کرد. او تاکید داشت: “نمی‌دانستم که این برنامه وجود دارد و قصد سفر هم نداشتم، اما اگر برنامه ی سفری بود، با چنین تهدیداتی سفرم را به هم نمی زدم و مطمئن هستم مردم و علاقه مندان امام به گونه‌ای هستند که این جریانات افراطی بسیار کم عدد را سر جای خود می نشانند.” خمینی همچنین گفته بود: “به نظرم این امور را وزارت کشور باید پیگیری کند، ضعف برخورد وزارت کشور در حادثه شیراز مقداری جریانات دیگر را هم جری کرده است.”

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان هم به این مساله اعتراض کرده و گفته بود: “با توجه به ارادت مردم استان گلستان به امام خمینی (ره) و انتشار مطالبی علیه بیت ایشان، خواستم به ملت ایران بگویم که ذهنیت منفی در ملت ایران ایجاد نشود و در استان گلستان، خبری نیست.” او اضافه کرده بود: “سید حسن از علما و برجستگان حوزه و مدرس ممتاز درس خارج و فقیه و اصول است که از این نظر، مایه امید ملت ایران است، خوشبختانه، چراغی که امام خمینی (ره) روشن کرد، خاموش نشد. سید حسن خمینی براساس همان مشی و مبنای فکری مرحوم سید احمد عمل می‌کند و مقام معظم رهبری نیز عنایت ویژه‌ای به آنها دارد و آنها هم متقابلا به رهبر انقلاب، عنایت دارند.”

پس از آن بود که دادستان عمومی و انقلاب گرگان در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا، از ورود دستگاه قضایی استان گلستان به این ماجرا خبر داد. او گفته بود: “با جدیت پیگیر عوامل و مسببان انتشار این بیانیه هستیم که گفته شده جعلی است. پیگیری خواهیم کرد که چطور این بیانیه به دست افراد و سایت‌هایی افتاده که آن را برای نخستین بار انعکاس دادند.”

از سوی دیگر حملات گروه های راستگرا به حسن خمینی از جهتی دیگر ادامه داشت. سایت بی‌باک نزدیک به جبهه پایداری در گزارشی با عنوان “نوه امام(ره) اسیر سناریوی جنجال آفرینی جریان فتنه اصلاح‌طلبی” نوشت: “جریان فتنه و افراطیون اصلاحات سعی دارند تا با برنامه ریزی به منظور حمله به نوه امام و برهم زدن سخنرانی های وی در برخی شهرها آنرا به حساب جریان ارزشی کشور بگذارند و از این طریق هم نوه امام را از مردم و نیروهای انقلابی جدا کنند و هم تا مدتها بهانه ای برای تخریب جریان ارزشی کشور داشته باشند که این موضوع درایت و تیزبینی سید حسن خمینی را می طلبد که متاسفانه به نظر می آید وی در این روزها کمی خود را اسیر این جریانات کرده است.”