فروش هفته نامه و طومار سه متری

نویسنده

namazjome448.jpg

فرهاد داوری

سالهاست که نبض سیاسی بسیاری از احزاب و جریانهای سیاسی متمایل به دولت و محافظه کاران ایران در نمازجمعه می تپد. در نماز جمعه دیروز تهران نیز عده ای تحت عنوان “حزب الله نماز جمعه” با نوشتن متنی بر روی یک پرده سفید و امضاء گرفتن از مردم “ از دولت به خاطر تکمیل چرخه سوخت هسته ای” تقدیر کردند.

در این متن که “قدردانی هسته ای” نام داشت، آمده بود: “ما امضاء کنندگان ضمن تقدیر و تشکر از دانشمندان جوان ایرانی، موفقیت غرور آفرین دست یابی جمهوری اسلامی ایران به تولید سوخت هسته ای را مدیون رهنمودهای پیامبر گونه ی و مواضع شجاعانه مقام معظم رهبری و مرهون تلاش بی وقفه دولت عدالت محور به ویژه پایمردی های رئیس جمهور محبوب، دکتر محمود احمدی نژاد می دانیم”.

در ادامه این متن آمده بود: “به شکرانه این پیروزی بزرگ تاریخی آمادگی همه جانبه خود را در تمام صحنه های انقلاب اسلامی و در مقابله با استکبار جهانی، تحریم اقتصادی و جنگ روانی استکبار جهانی اعلام می داریم”.

این متن را بر روی پرده ای نوشته و آن را بر نرده های کنار در ورودی دانشگاه تهران (محل برگزاری نماز جمعه تهران) نصب کرده بودند. افراد نیز هنگام ورود و یا خروج به دانشگاه اقدام به امضاء آن می کردند.

طول این پرده 3 متر و عرض آن حدود یک متر بود. پرده ای که با امضاهای مختلف تماما سیاه شده بود. فردی هم در کنار پرده ایستاده بود که به نمازگزاران خودکار می داد.

و چند نفری هم کمی آنطرف تر هفته نامه “یالثارات الحسین” را به قیمت صد تومان می فروختند؛ و به برخی نیز مجانی می دادند.