اتحاد عجیبی بین ایرانیان دنیا شکل گرفته است

نویسنده

» خواننده گروه کیوسک در گفت و گو با روز:

آرش سبحانی خواننده گروه محبوب کیوسک که طی پنج روز گذشته با حضور در تجمع ایرانیان در نیویورک به اجرای چند برنامه زنده درمیان معترضان به حضور احمدی نژاد در نیویورک و نیز نقض حقوق بشر در ایران پرداخته است، دیروز هم در جریان یک روز برنامه کمپین مبارزه با “جنایت علیه بشریت” در اعتراض به جنایت، شکنجه، تجاوز، و اعتراف گیری نیز به اجرای برنامه پرداخت. او در گفت وگو با روز گفت: “حضور گسترده مردمی و شور و اشتیاقی که در جمع تجمع کنندگان در شهر نیویورک دیده ام این امید را به ما می دهد که آینده روشن است وصدای مردم ایران وخواست های به حقی که دارند به گوش جهانیان می رسد و فراموش نمی شود.”

سبحانی افزود: “موضوعی که خیلی تکان دهنده به نظر می رسد اتحاد عجیب شکل گرفته بین ایرانیان در اقصی نقاط جهان است. به نوعی که همه آمده اند که به نقض حقوق بشر اعتراض کنند و بگویند که این اقای احمدی نژاد و دارودسته اش که به نیویورک آمده اند به هیچ عنوان مردم ایران را نمایندگی نمی کنند.”

خواننده، آهنگساز ونوازنده گروه کیوسک که طی چندسال اخیر بسیار در میان نسل های مختلف هوادار موسیقی پرطرفدار بوده، درخصوص استقبال هزاران تن از مردمی که درمیان اعتراضات وبرنامه های مختلف به نوای گیتار او شعرهای سیاسی وی گوش می کردند گفت: “ واقعا استقبال عالی بود. انرژی زیادی را ما از مردم گرفتیم. بازتابش خیلی تکان دهنده بود. هیچ ویدپویی من نداشتم که از وقتی که اجرا می کنم تا به وقتی که به هتل می رسم شش هزار بازدید کننده داشته باشد. با اینکه گروهم همراه نبود و مشکلات صداو مساپل فنی داشتیم و شرایط کنسرت عملا فراهم نبود، اما استقبال بیش از حد تصور بود.”

آرش سبحانی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشت در مناسبت های مختلف مردم به برخی رویدادها اعتراض کرده اند اما بعد از انتخابات هنرمندان و دیگر اقشاری که معمولا در چنین حوداثی وارد گود نمی شدندهم به مردم پیوسته اند افزود: “من فکر می کنم اشتباهی که جمهوری اسلامی کرد این بود که با این حرکتش یعنی کودتا همه ایرانیان را آنچنان به هم نزدیک کرد که هرکسی می خواهد به این جنبش کمک کند. این جنبش ریشه دارد. به همین دلیل است که حقوقدانان، روزنامه نگاران، نقاشان، عکاسان ودیگر بخش های جامعه ایران و هر کسی که خود را بخشی از جامعه ایرانی می داند به این حرکت مردمی وخودجوش پیوستند. البته بودند افرادی که به آرمان های مردمی پشت کردند و واکنشی نشان دادند که در شان هنرمندان مردمی نیست. اما غیر از آنان، همه هنرمندان با هر روش فکری وسبک کاری جواب مثبت دادند. همین الان سه، چهار هنرمند درجه درحال اجرای برنامه هستند. هنرمندانی که شما هیچ گاه نمی توانستید تصور کنید که می توانید آنها را دور هم جمع کنید. نه تنها امروز ونه تنها در نیویورک بلکه در هفته های گذشته و دیگرشهرها هم ما شاهد این حضور بوده ایم.”

این چهره گروه کیوسک ادامه داد:  بین پانل های مختلف من چندین برنامه اجرا کردم. به هرحال خیلی جالب بود که نویسندگان و اساتیددانشگاه ودیگر اقشارمردمی به همراه هنرمندان دور هم جمع شدند و چنین برنامه جامعی را اجرا کردند. سیاستمدارانی وفعالینی مثل آقای اکبرگنجی هم که تلاش می کنند که صدای مردم را به گوش جهانیان برسانند نیز نقش فعالی دارند. الان که باشما صحبت می کنم وسط برنامه است وچندین ساعت دیگر هم ادامه خواهد داشت.”