باتوم الکتریکی خبرنگاران را روانه بیمارستان کرد

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» برخورد خشونت آمیز نیروی انتظامی با تماشاگران در مشهد

در روزهای پرالتهاب و آتش زیر خاکستر ایران، هر رور فوتبال شاهد بروز حوادث ناخوشایندی در پی ادامه سرکوب مردم است که بازتاب خبری آن به طور ناقص در رسانه ها به چشم می آید.

در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران در مشهد و در مسابقه تیمهای استقلال تهران و ابومسلم در مشهد – دو تیم پرسابقه ایران – استقلال به طور بی سابقه ای ابومسلم را پنج بر صفر خرد کرد تا بحران غیر ورزشی سرداران وارث این باشگاه نمودی کامل داشته باشد.

 درگیری خشونت بار نیروی ضد شورش با مردم معترض تا آن جا پیش رفت که خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از ضرب و شتم دو خبرنگار و یک تصویربردار تلویزیونی خبر داد. این سه توسط مامور نیروی انتظامی با باتوم شوک الکتریکی چنان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که مدهوش به بیمارستان اعزام شدند.

جرم مهدی سلیمانی گزارشگر برنامه نود صدا و سیما و تصویر بردار تلویزیونی و جواد طاری بخش خبرنگار روزنامه خراسان این بود که با ارائه کارت معتبر خبرنگاری قصد حضور در اتاق مصاحبه سرمربیان با خبرنگاران را داشتند!

طاری بخش به ایسنا گفت: “برای انجام مصاحبه قصد حضور در سالن را داشتیم که مامور نیروی انتظامی از ورود ما جلوگیری و از ما کارت شناسایی درخواست کرد، اما پس از دیدن کارت شناسایی و همچنین لوگوی برنامه‌، باز هم از ورودمان به سالن جلوگیری کرد و بدون دلیل گزارشگر برنامه نود را به سمت دیوار هل داد و قصد ضبط دوربین او را داشت.”

خبرنگار روزنامه خراسان به ایسنا گفت: “سپس این مامور نیروی انتظامی با مقاومت تصویربردار و گزارشگر برنامه نود برای ضبط دوربین این برنامه روبه‌رو شد که در این میان برای وساطت وارد این درگیری شدم، اما مامور نیروی انتظامی از ناحیه سمت راست سینه مرا مورد اصابت باتوم شوک الکترونیکی قرار داد و این ضربه و شوک ناشی از آن برای مدتی بر من تاثیر گذاشت و بدنم را بی حال کرد و تا آستانه بیهوشی رفتم.”

مهدی سلیمانی،گزارشگر برنامه 90 گفت: “به دلیل اصابت باتوم شوک الکتریکی شب گذشته سه ساعت در بیمارستان بستری شدم.”

او در مورد چگونگی ماجرا گفت: “پس از حضور هواداران تیم ابومسلم در تونل ورزشگاه و سر و صدای آنان در بیرون از سالن کنفرانس مطبوعاتی، ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی برای خارج کردن آن‌ها وارد تونل شدند که یکی از ماموران ما را هم به همراه هواداران باشگاه به بیرون هدایت کرد.”

 

پلیسی که قاضی و مجری حکم خود شد

او ادامه می دهد: “زمانی که کارت خود و لوگوی برنامه نود را به این مامور نشان دادم او به من گفت شما خبرنگاران همه مانند هم هستید و باید شما را زندانی کنم! این در حالی بود که این اولین حضور ما در ورزشگاه ثامن در فصل جاری لیگ برتر بود. این مامور با بیان اینکه شما در هفته‌های گذشته هم در ورزشگاه مشکل درست کرده‌اید قصد بیرون کردن ما را داشت که ما هم که قصد حضور در سالن کنفرانس مطبوعاتی را داشتیم در مقابل این مامور مقاومت کردیم. پس از مقاومت ما این مامور با باتوم شوک من و تصویربردارم را مضروب کرد و همچنین از این باتوم بر روی بدن گزارشگر برنامه دوربین خبرساز که برای وساطت آمده بود نیز استفاده کرد.”

مهدی سلیمانی در اثر مصدومیت شدید به اورژانس بیمارستان فارابی مشهد انتقال یافت و به دلیل شوک شدید ناشی از اصابت باتوم الکتریکی دچار بالا رفتن ضربان قلب و کاهش فشار خون شد.