آن چهل نفر

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

و بالاخره مشکل در حال حل شدن است. انتظار به پایان رسید و به زودی خواهد آمد. مهدی احمدی، مدیر اداره ارشاد قزوین گفت: “چهل نفر از ۳۱۳ نفر یاران امام زمان قزوینی هستند.”

 

ما: از کجا فهمیدید؟

مهدی احمدی: هماهنگی هایی صورت گرفت و به ما خبر دادند که این چهل نفر از عزیزان قزوینی هستند و همراه با آقا امام زمان ظهور خواهند کرد؟

 

ما: چطور شد که به این قضیه پی بردید ؟

مهدی احمدی: ما مدتها بود که روی این موضوع کار می کردیم و نهایتا تماس هایی گرفته شد که ما مطمئن شدیم…

 

ما: آیا ممکن است بفرمائید از کجا با شما تماس گرفته شد؟

مهدی احمدی: اجازه بدهید در این مورد چیزی نگوئیم، می خواهیم سورپرایز باشد، بالاخره خبرش را همه خواهند شنید.

 

ما: آیا بقیه ۲۷۳ نفر دیگر هم که همراه امام زمان ظهور خواهند کرد، محل شان معلوم است؟

مهدی احمدی: البته من اجازه ندارم که این موضوع را بگویم، بعضی از این عزیزان خجالتی هستند، و نمی خواهند با مطرح کردن نامشان احیانا در جریان ظهور اختلالی بشود، ما البته هماهنگی هایی کردیم، که همه چیز سروقت انجام شود، من از تک تک این عزیزان قدردانی می کنم ولی اجازه بدهید وارد جزئیات نشویم.

 

ما: آیا معلوم هست که ایشان کی ظهور خواهند کرد، اگر تقریبی هم بگوئید ممنون می شوم…

مهدی احمدی: البته که زمان آن تعیین شده، ولی من مجاز نیستم زمان آن را اطلاع رسانی کنم، رونمایی از این ماجرا به موقع خودش انجام خواهد شد، فقط می گویم که روز چهارشنبه یکی از سالهای آینده که خیلی هم دور نیست، انتظار به پایان خواهد رسید.

 

ما: چه ساعتی؟

مهدی احمدی: از ساعت حدود شش صبح مسیرها مشخص شده، ولی زمان دقیق آن بین ساعت هفت تا هشت صبح خواهد بود.

 

ما: آقای مهدی احمدی؟ شما واقعا مهدی احمدی هستید؟ یا ؟؟؟

مهدی احمدی: خجالت ندهید، نمی خواهم ریابشود، بالاخره همه خواهند فهمید…. ( و غیب می شود.)

 

تئوریسین ها و تروریسین ها

البته که خیلی اوقات تعریف ما با خارجی ها فرق می کند. مثلا ما به بعضی آدمها می گوئیم “زرنگ” ولی خارجی ها به آنها می گویند “دزد”، به بعضی آدمها می گوئیم “ موقع شناس”، ولی خارجی ها به همان ها می گویند “کلاهبردار”، به بعضی از آدمها می گوئیم “غیرتمند” ولی خارجی ها به همان آدم می گویند “روانی”، به بعضی از آدمها می گوئیم “ومن” ولی خارجی ها به همان آدم می گویند “چل”، به بعضی آدمها می گوئیم “مرفهین بی درد” اما خارجی ها به آنها می گویند “شهروندان کم آزار” یعنی منظورم این است که ما و خارجی ها الزاما تعریف مشترکی از همه چیز نداریم، مثلا همین تروریزم.

آقای ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفته است: “تعریف ما از تروریسم با غرب متفاوت است.” وی افزود: “از نظر ما افرادی که از ما خوششان نمی آید، به ولایت فقیه اعتقاد ندارند، فکر می کنند باید در ایران رفراندوم برگزار شود، ولی در فلسطین رفراندوم نباید برگزار شود، مدتی بیش از سه سال در اروپای مرکزی زندگی کردند، کفش های نوک تیز می پوشند، و موقعی که پک آخر به سیگار می زنند چند لحظه ای به آسمان خیره می شوند، اینها از نظر نظام جمهوری اسلامی تروریست هستند، در حالی که غربی های خائن بی شعور معتقدند که “فرادی که بدون مجوز قانونی با اسلحه مردم را می کشند، یا اسید به صورت زنان می پاشند و مردم را می ترسانند، یا محلی را که مردم توی آنجا زندگی می کنند با بمب منفجر می کنند و یا سر مردمی را که اعتقادات درستی ندارند، می برند تروریست هستند”

وی گفت: “در خیلی از موارد افرادی ممکن است بمبی کار بگذارند، در حالی که هدف شان فقط از بین بردن دشمنان و صهیونیست هاست، قصد بدی ندارند، فقط دارند این دشمنان را از بین می برند، این دلیل نمی شود که به آنها تروریست بگوئیم.” وی افزود: “بارها عزیزانی را دیدیم که اینها برای اینکه فساد از بین برود، یا جلوی مفسدین را بگیرند، آنها را به تیربار می بندند، در این وسط ممکن است کسی کشته شود، ولی قصد این افراد فقط از بین بردن آن آدمها بوده، ما که نباید اسمشان را تروریست بگذاریم.”

 

آزادی و اسارت

نه تنها تروریزم معانی مختلفی در دنیا دارد، بلکه آزادی هم ممکن است معانی مختلفی داشته باشد، بخاطر همین هم آقای کاظم صدیقی، امام جمعه گریان و غمگین تهران، گفته است: “این آزادی که برخی از آن دم می زنند عین اسارت است.” با این امام جمعه در این مورد گفتگو کردیم

 

ما: به نظر شما آزادی یعنی چه؟

صدیقی: آزادی واقعی یعنی اینکه یک شخص از رهبری تبعیت کند و فرمایشات رهبری را انجام دهد.

 

ما: به نظر شما استقلال یعنی چه؟

صدیقی: استقلال خیلی چیز لازمی است، اگر همه مردم و مسئولان و دولت و کشورهای جهان و سازمان ملل متحد از رهبری اطاعت کنند، این یعنی استقلال.

 

ما: عدالت یعنی چه؟

صدیقی: عدالت یعنی این که وقتی رهبری نظری ارائه می دهند، آن نظر بطور دقیق اجرا شود. مثلا رهبری دستور می فرمایند که تعدادی زندانی شوند، یا تعدادی آزاد شوند، عدالت زمانی اجرا می شود که آن افراد زندانی و این یکی افراد آزاد شوند. این می شود عین عدالت.

 

ما: رفاه یعنی چه؟

صدیقی: رفاه برای یک جامعه اسلامی خیلی موضوع مهمی است، مردم باید احساس کنند که رهبری از وضعیتی که وجود دارد، احساس راحتی می کند، یعنی فکرش مشغول نیست، در این حالت آن رفاهی که باعث می شود احساس رضایت ایجاد شود به وجود می آید.

 

ما: افزایش سطح بهداشت در جامعه یعنی چه؟

صدیقی: اسلام به بهداشت خیلی اهمیت داده، مثلا یک زمانی بود که رهبری بخاطر پروستات به بیمارستان رفته بودند، در آن روزها سطح بهداشت در کشور پائین آمده بود، بعد این مشکل حل شد و اخیرا جز سه هفته قبل که ایشان سه بار عطسه فرمودند و بهداشت کشور در آن روز مشکل پیدا کرده بود، دیگر ما از نظر سطح بهداشت در ایران مشکل نداریم.