فامیلی جدید بهرام رادان

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف روز

 

جناب آقای حسین شریعتمداری

از آنجا که در ایران کسی بخاطر ابراز عقیده زندانی نیست و حضرتعالی در روزنامه وزین خود به ابراز عقیده بنده در مورد آزادی ازدواج همجنسگرایان در امریکای جهانخوار چنان توجهی فرموده‌ای که هر لحظه بیم آن می‌رفت که حقیر نیز بخاطر ابراز عقیده‌ام از لذت آزادی بهره مند بشوم، توضیحات زیر به خدمت ضروری شما اعلام می شود:

یک - شک نیست که ایران آزادترین کشور جهان از حیث آزادی بیان است و بنده از این جهت از شما عذرخواهی می‌کنم. البته آزادی بیان با آزادی بعد از بیان یک کمی تفاوت هم دارد که از این بابت هم عذرخواهی می‌کنم.

دو - من واقعاً یادم نبود که در ایران اصلاً همجنسگرا نداریم.از اینکه ملت ایران را یاد نداشته‌های‌شان انداختم از شما عذرخواهی می‌کنم.

سه - متاسفانه بنده تحت تاثیر تبلیغات سوء دولت فعلی با خودم خیال کردم بخاطر مذاکرات هم که شده با امریکا پسرخاله شده‌ایم و هر قانونی که آنها تصویب می‌کنند بما هم ربط دارد. بنده از این بابت از پسرخاله‌های امریکا غذرخواهی می‌کنم.

چهار - در ایران هنرمندان بسیاری داریم که بدلیل آزادی بیان هیچکدام ممنوع التصویر و ممنوع الکار نیستند. همین جعفر پناهی هم اگر مثل من زودتر از شما عذرخواهی کرده بود الآن می‌توانست مثل ابراهیم حاتمی کیا عوامل فیلمش را بردارد ببرد قم دست‌بوس مراجع. من از این بابت از مسعود ده‌نمکی عذرخواهی می‌کنم.

پنج - همگی شاهدیم که بخاطر سیاست‌های فرهنگی دولت خائن فعلی، تمام ممنوع القلم‌ها تبدیل به سریع القلم شده‌اند. البته هنوز نمی‌دانم که الآن توئیتر جزو قلم حساب می‌شود یا الم؟ بنده از این بابت تصادفاً از محمود دولت آبادی عذرخواهی می‌کنم.

شش - خدا رفتگان همه را بیامرزد، یک سرداری داشتیم به اسم رادان که خودش یک تنه سیاست‌های فرهنگی روزنامه وزین کیهان را اجرا هم می‌کرد. البته اینکه برای این ملت بنده سردار رادان خواهم شد یا ایشان را بعداً تاریخ معلوم خواهد کرد. علی الحساب بنده از اسماعیل احمدی مقدم عذرخواهی می‌کنم.

هفت - همه می‌دانیم که ازدواج سنت پیغمبر است. البته خواندن با صدای خوش هم جزو سنت‌های همان پیغمبر است ولی خب خوانندگی جمعیت را زیاد نمی‌کند و به همین خاطر الآن مجوز کنسرت‌ها لغو می‌شود و در سالن‎ها مراسم ازدواج دسته جمعی برگزار می‌شود. بنده از علیرضا افتخاری عذرخواهی می‌کنم.

هشت - برخی از همکاران سابق بنده با اظهار نظرهایی مشابه این حقیر اکنون در بلاد کفر سرگردان هستند درحالیکه شما بارها گفته‌اید ایشان می‌توانند “همین فردا” به کشور برگردند. بنده جسارتاً از گلشیفته فراهانی عذرخواهی می‌کنم.

نه - امیدوارم بعد از این عذرخواهی‌ها، بنده نیز مانند بانوی اول سینمای اسلام خواهر الهام السادات چرخدنده به اسم و فامیلی که نامه سرگشاده به حضرتعالی را امضاء می نمایم، مفختر گردیده گردم.

ده - یکی من خوب عذرخواهی می‌کنم یکی سید محمد خاتمی!

بهرام الدین رادالعماره ( بهرام راد سابق)