مقابل چشم میلیون ها بینده آمار دروغ می دهند

نویسنده

» افشای اظهارات کذب احمدی نژاد در مناظره دیشب

مناظره تلویزیونی دیشب مهدی کروبی و میرحسین موسوی در شبکه سه تلویزیون، به صحنه افشاگری بی سابقه این دو کاندیدای اصلاح طلب علیه ادعاهای دروغ محمود احمدی نژاد تبدیل شد.

 

 

به گزارش قلم‌نیوز، موسوی در این برنامه ضمن اعلام و معرفی برنامه‌های خود اظهار داشت: “من احساس نگرانی می‌کنم از این که حکومت یا دولت به مردم دروغ بگوید. آیا صندلی بی‌ارزش پست و مقام و باقی ماندن در دولت ارزش دروغ گفتن به مردم را دارد؟ باید سازمان بازرسی آمار غلط و دروغ‌ها را بررسی کند.”
او با نشان دادن جداول و مستنداتی از گزارشات رسمی بانک مرکزی درباره نرخ تورم و ضریب جینی (نشان دهنده میزان نابرابی درآمد طبقات بالا و پایین اجتماع) ارقام نادرست مورد ادعای احمدی نژاد در مناظره با کروبی را یادآور شد و گفت: “چگونه می‌توان به مردم دروغ گفت؟ حرف‌های زیادی درباره نرخ واقعی بیکاری، فساد اداری مالی کشور و موارد مشابه داریم. ایشان در برنامه‌ای مقابل چشمان چند میلیون نفر جدول و گراف‌هایی غلط به مردم نشان داده است، در حالی که خود بانک مرکزی اسناد واقعی را در اختیار دارد و دولت هم در دست داشت اما به دروغ جداول غلط نشان داد. برای نمونه نرخ تورم بر اساس آمار بانک مرکزی هم‌اینک 425 درصد است اما ایشان (احمدی‌نژاد) آن را 15 درصد اعلام کردند. این کذب است.”

فساد در چهار سال اخیر گسترش یافت

نخست وزیر زمان جنگ با یادآوری عملکرد دولت نهم در زمینه مبارزه با فساد اظهار کرد: “گسترش فساد در چهار سال اخیر ابدا قابل انکار نیست. حالا مسئولان این دولت دائم مچ‌گیری می‌کنند. باید با توجه به اتفاقات اخیر تذکر بدهم که در نظام اقتصادی، برخورد با فرد فاسد، آخرین حرکت از مبارزه با حلقه فساد است. پارتی بازی، رفاقت‌بازی و حلقه تنیده شده دورخودمان و افرادی میلیاردر در دولت اینها را امروز در اطراف‌مان قرار داده ایم. نباید بگزاریم معاملات در مکانی خارج از وزارت نفت در وزارت کشورانجام شود تا شک و شبهه‌ای به وجود آید.”
موسوی با اشاره به مفاسد مالی و هزینه‌های کلان دولت نهم و حامیان احمدی‌نژاد گفت: “بالابردن تعرفه‌های موبایل، میلیاردها پول را بالا و پایین کرد. از تغییر تعرفه شکر چه کسی سود برد؟ ظن من آن است که پلاکاردهایی که در سطح کشور پر شده از همین درآمدها و پول‌هاست. تعرفه‌های قیمت ماشینی که یک شبه بالا و پایین شد چه کسی از آن سود برد؟ شما بیایید و هر دروغی که می‌خواهید بگویید؟ “

تاکیدات موسوی بر دروغ بودن اظهارات احمدی نژاد با مداخله مجری برنامه رو به رو شد که از او می خواست به کاندیدایی که حضور ندارد انتقاد نکند. موسوی در پاسخ وی اظهار داشت: “برای نقد همین سیاست‌‌های چهارساله آمده‌ام و از شما (مجری) تعجب می‌کنم چرا وقتی دیگران نشسته‌اند و از دیگر کاندیداها می‌گویند معترض نمی‌شوید؟! من در حضور شما و آقای کروبی می‌گویم که ایشان سه برابر این زمان بیایند و صحبت کنند و هر دروغی که می‌خواهند بگویند! من فردی انقلابی هستم که اعتراض می‌کنم. من نمی‌خواستم بیایم و اگر وضعیت کشور اینگونه نبود همان کار فرهنگی خودم را داشتم اما مملکت را به جایی کشیدند که پر از دروغ و نفرت است.”
موسوی گفت: “خجالت‌آور است که عکس همسرم را ایشان به من نشان می‌دهند! همسر من استاد و روشنفکر این ممکلت است. اگرچه نمی‌خواهم این مسئله را با مسائل تعصبی مخلوط کنم اما ایشان خود را در این حد پایین می‌آورند! چرا نباید حرف بزنم؟! ایشان هر کاری که می‌خواهند می‌کنند. من خطاب به مردم می‌گویم که این گراف‌های من را (جدول آمار تورم و شاخص جینی) خاطرشان باشد که چگونه آمارها را بالا و پایین می‌کنند و مردم را گول می‌زنند؛ آنها نقشه مار می‌کشند وسعی می‌کنند شما را به بیراهه ببرند. ایشان همه جا صحبت می‌کنند و اتهام می‌زنند و صداوسیما و سایت‌ها و پول‌ها را در اختیار دارند.”

 

7 میلیون را به دروغ 20 میلیارد اعلام کردند

مهدی کروبی نیز در این میزگرد تلویزیونی  در ابتدا گفت قصد دارد در برابر تهمت هایی که به او وارد شده از خود دفاع کند و گفت در جریان مبارزات انتخاباتی “آنقدر دروغ گفته شده که ممکن است دیگر حرف های راست نیز برای عده ای غیرقابل باور باشد.”

به گزارش خبرگزاری فارس، کروبی با اشاره با ادعای احمدی نژاد در مورد پرداخت “20 میلیارد تومان” توسط ستاد انتخاباتی وی برای ارسال پیامک های انتخاباتی تصریح کرد: “برخی گفتند که 20 میلیارد تومان برای پیامک‌ها از سوی من پرداخت شده اما بچه‌های ما امروز رفتند و گفتند که ما تنها 7 میلیون تومان برای پیامک‌ها داده‌ایم.” کروبی در پاسخ به اتهام دیگر احمدی نژاد در مورد چاپ مطلبی علیه همسر رییس جمهور در روزنامه وی اظهار داشت: “یک مورد دیگر که احمدی‌نژاد روی آن مانور بسیاری داد این بود که گفت که روزنامه من علیه او مطلب زده و چون من این موارد را اخلاقا مراقب هستم آن موضوع را بررسی کردم و دیدم که آن روزنامه [که مطلب را نوشته] روزنامه اعتماد است و ایشان که رئیس جمهور است و از کارشناسی ارشد دم می‌زند بین روزنامه اعتماد و روزنامه اعتماد ملی فرق نگذاشته است و در این مطلب نیز عکس رهنورد، همسر بنده و همسر احمدی‌نژاد وجود دارد و بنده نمی‌دانم که [مشکل]  این مطلب چیست؟”
رییس مجلس ششم در ادامه به اتهامی که محمود احمدی نژاد در مورد گرفتن پول از شهرام جزایری در مناظره قبلی به او وارد کرده بود پاسخ گفت. وی گفت زمانی که از شهرام جزایری مبلغی را به عنوان کمک دریافت کرده بود این شخص هنوز متهم نشده بود و گفت از آنجا که در ازای دریافت پول کاری برای شهرام جزایری انجام نشده عملی غیرقانونی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وقایع مجلس ششم گفت: “زمانی که من در خصوص زندانی شدن لقمانیان نماینده همدان موضع شدیدی اتخاذ کردم آن‌ها داستان شهرام جزایری را علیه من علم کردند و زمانی که من گفتم در مجلس نمی‌مانم هفته بعد آن جریان جزایری را علیه من به راه انداختند. “
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم ادامه داد: “این روزها هم در سمپاشی‌های خود این مسائل را مطرح می‌کنند و ماجرای شهرام جزایری از چه قرار بود و چه دست‌هایی در آن در کار بوده است از آن می‌گذرم و در موقع خودش مسائل را برای همه بازگو می‌کنم، اما بد نیست که به روزنامه‌های همان زمان مراجعه کنیم تا ببینیم تا چه افرادی از مقامات کشور پول گرفتند و صدای آن را هم در نیاوردند و چه کسانی از دو طرف در جریان بودند و چون هیاهویی به پا نشد نام آنها برده نشد و چون من وارد جریان آقای لقمانیان شدم لذا باید هزینه آن را می‌پرداختم.”
کروبی در خصوص ماجرای شهرام جزایری افزود: “شهرام جزایری وقتی به عنوان کمک‌های خیریه به عده ای از افراد وجوهاتی را پرداخت می‌‌کرد هنوز اتهامی نداشت و مانند میلیونها انسان دیگری بود که در هزار سال گذشته وجوهاتی را به علما داده‌اند و علما نیز همیشه برای فعالیت‌های دینی از مردم و افراد حقیقی پول دریافت می‌کردند و حتی شناسنامه آنها را هم چک نمی‌کردم و دریافت پول یا هبه در هیچ جای جهان ممنوع نیست اما آن چیزی عیب دارد انجام کار غیرقانونی برای دریافت پول و نه دریافت بی‌قید و شرط آن است. “
وی یادآور شد: “اگر در رابطه شهرام جزایری جرمی واقع شده بود در حکم دادگاه علیه شهرام جزایری نوشته می‌شد اما تنها چیزی که در حکم دادگاه وجود ندارد همین مسئله است و دست کم در این خصوص شهرام جزایری محاکمه شده و هیچ اتهامی نیز متوجه بنده نشده است و اگر من از یک نفر آن هم بدون کاری در عوض آن مبلغی گرفته‌ام. هزاران سال است که علما از خیرات پول دریافت می‌کنند و خرج مستمندان می‌کنند و قبل از انقلاب از امام راحل و دیگر مراجع اجازه کتبی داشته‌ام که وجوهات را دریافت و در راه کشور مصرف کنم.”
این کاندیدای انتخابات همچنین اظهار داشت: “از بیت‌المال که دیگران میلیاردی برداشته‌اند و جواب هم نمی‌دهند پولی برداشت نکرده‌ام و همین‌جا هم اعلام می‌کنم که اگر از من سندی دارید که از اموال عمومی و دولتی حتی اگر ناچیز هم باشد پولی برداشته‌ام آن را منتشر کنید اما خود آنها باید بگویند که پول‌های بیت‌المال را چه کردند. “
وی در ادامه با اشاره به اظهارات احمدی نژاد در مورد منزل مسکونی خود گفت: “من از 10 سال قبل از شکل‌گیری حکومت جمهوری اسلامی ساکن شمیران بودم و امروز نیز هستم و داستان من این است که سال 50 به خیابان حکمت مسجد‌ صاحب‌الامر آمدم و آقای طالقانی بنده را معرفی کردند و مجموعه‌ای از بچه‌های انقلابی آنجا حضور داشتند و آنجا یکی از کانون‌های انقلاب بود که من چند سال هم در زندان بودم و از آن اول زندگی تا به امروز من یک خانه داشته‌ام و خانه ما نیز از 16 هزار تومان قیمتش افزایش یافت. “
این کاندیدا در ادامه افزود: “بخاطر انتخابات یک دانگ از خانه را فروخته‌ایم و در حال حاضر سه دانگ داریم و مشغول ساخت آن هستیم و در حال حاضر مستاجر هستم؛ بگونه‌ای که به من می‌گویند امنیت تو در این ساختمان خوب نیست و من در گذشته که رئیس مجلس بودم بارها اموال خود را اعلام کرده‌ام و من جز یک نیمه خانه چیز دیگری ندارم.”