غیبت های مکرر احمدی نژاد در کلاس اخلاق

نویسنده
شیرین کریمی

» آیت الله خزعلی رئیس دولت را به دفترش راه نمی دهد

رئیس قرارگاه عمار دیروز با انتقاد از کنار گذاشته شدن مخالفین جریان انحرافی توسط رئیس دولت، از تصور احمدی نژاد مبنی بر ارتباط رئیس دفترش با آخرین امام شیعیان سخن گفت. همزمان یک مرجع تقلید نیز با “شاه” خطاب کردن احمدی نژاد تاکید کرد دیگر به وی اجازه ملاقات نمی دهد. این در حالی است که معلم اخلاق وی نیز از عدم حضور رئیس دولت در کلاس های اخلاق گلایه کرده و یک عضو مجلس خبرگان از سرنخ هایی خبر داده است که همگی به “لیدر” جریان حامی دولت ختم می شود.

“متاسفانه احمدی‌نژاد فکر می‌کند این فرد نیروی امام زمان(عج) است.” این ادعایی است که شامگاه شنبه توسط مهدی طائب مطرح شد. مقصود او اسفندیار رحیم مشایی است؛ کسی که از سوی فرمانده قرارگاه طائب به عنوان “لیدر جریان انحرافی” معرفی شد. طائب که در نشستی تحت عنوان “نشست آموزشی طرح هادیان بصیرت” سخنرانی می کرد محمود احمدی نژاد را هم تنها کسی در کشور معرفی کرد که رحیم مشایی را “قبول” دارد. محمود احمدی نژاد پیشتر ادعا کرده بود دولت وی دولت “امام زمان” است.

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری،پس از اوج گیری نزاع حامیان رهبر جمهوری اسلامی با احمدی نژاد بر سر ابقای وزیر اطلاعات به هدف اصلی حملات اصولگرایان بدل شده است. در همین راستا اظهارات طائب افراطی ترین ادعای مذهبی پیرامون نوع رابطه احمدی نژاد و مشایی است که در ماه های اخیر مطرح می شود. پیشتر آیت الله مصباح یزدی از اعمال “سحر” بر احمدی نژاد سخن گفته و متذکر شده بود: “می‌دانستم که در این قضیه، چیزی غیرطبیعی وجود دارد. دیدیم که این شخص مسئله‌دار( مشایی)، این آقا( احمدی نژاد) را مسخّر کرده و او توی مشتش هست.”

وی همچنین اسفندیار رحیم مشایی را تلویحا با محمد علی باب – رئیس فرقه بابیه - مقایسه کرده و گفته بود: “ا گر این جریان (انحرافی) ادامه یابد و یک روز دیدیم که سید علی‌محمد باب دیگری به دست خودمان و با ثمره خون شهیدان و مقاومت‌های فراوان به وجود آمده است، تعجب نکنیم.”

گفتنی است رئیس قرارگاه عمار روز شنبه در ادامه انتقاد های خود از حلقه اطراف رئیس دولت، مخالفت با جریان انحرافی را مترادف با برکناری از سوی احمدی نژاد معرفی کرد. وی برای نمونه به کنار گذاشته شدن محمد باقر لنکرانی، فتاح و صفار هرندی اشاره کرد. او خاطرنشان کرد برادر محمود احمدی نژاد نیز به همین دلیل برکنار شده است: “رئیس جمهور حتی داوود احمدی‌نژاد مسئول بازرسی ریاست جمهوری را نیز به علت انتقاد از جریان انحرافی کنار زد.”

 طائب که از طرفداران رهبر جمهوری اسلامی است، فعالیت های جریان انحرافی برای ورود به مجلس نهم را مورد انتقاد قرار داده و تصریح کرده: “لیدر جریان انحرافی در دولت نمی‌‌خواهد مجلسی خوب و درست تشکیل شود.”

 

خزعلی وموضع گیری تازه

اما طائب در حمله به رحیم مشایی تنها نیست. آیت الله علی خزعلی نیز در گفتگو با هفته نامه اصولگرای “9 دی” با تاکید بر اینکه دیگر مشایی را به منزل خود “راه نمی دهد”، خاطرنشان کرد پیش از نزاع اخیر میان رئیس دولت و رهبر جمهوری اسلامی، او را دو بار پذیرفته است. آیت الله خزعلی روایتی را برای نشریه مذکور بازگو کرده که دلیل بر “اینکاره” نبودن رئیس دفتر محمود احمدی نژاد است. وی به 9 دی گفته: “من به او گفتم: دو نفر هستند که دارند دوستان امام زمان را اذیت می‌کنند. گفتم یکی از آنها در تهران است و یکی در مشهد. مشایی به من گفت که من چه می‌کنم و چه ‌کنم تا این موضوع برطرف شود، بعد هم هیچ کاری نتوانست بکند. فهمیدم این کاره نیست و بی خود می‌گوید. اتفاقاً بعداً در جایی با هم روبرو شدیم و گفتم، باز دیدم کاری نکرده.”

این عضو مجلس خبرگان رهبری، می گوید مشایی به همراه حمید بقایی، رئیس دولت را از آن مسیری که داشت “منحرف” کردند. وی بقایی را چنین توصیف می کند: “دشمن اهل علم.” بقایی در حال حاضر معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری است و به همراه مشایی و محمدرضا رحیمی – معاون اول احمدی نژاد – به عنوان سران جریان انحرافی شناخته می شود.

 آیت الله خزعلی ضمن تاکید بر اینکه دیگر به محمود نژاد اجازه ملاقات نخواهد داد، ادعا کرده که در آخرین دیدارش با رئیس دولت وی را “شاه” خطاب کرده است: “در اسفند ماه سال گذشته با آقای احمدی نژاد خلوت کرده بودیم،‌ گفتم رهبر از شما تعریف می‌کند ولی می‌گوید که گاهی هم به حرف من عمل نمی‌کند. گفتم: آقای احمدی نژاد، اونجا شما رئیس جمهور نیستی اونجا شما شاه هستی! این را به او گفته‌ام.”

 

غیبت های زیاد احمدی نژاد

همزمان مرتضی آقا تهرانی کسی که از او به عنوان “معلم اخلاق” دولت یاد می کنند، زبان به گلایه از شاگرد خود گشوده و از زیاد شدن غیبت های محمود احمدی نژاد در این کلاس ها انتقاد کرده است. او دیروز به خبرگزاری فارس گفت: “یکبار به رئیس جمهور در این خصوص تذکر دادم و اگر اکنون نیز لازم باشد، تذکر می‌دهم ولی دوستان دولت از مباحث اخلاقی استقبال می‌کنند و اگر غیر از این باشد، لزومی ندارد که مباحث را ادامه دهند.”

آقا تهرانی، از اعضای جبهه پایداری، اوایل این ماه هم در همایش این جبهه در شهر قم از احمدی نژاد خواسته بود تا در انتخابات پارلمانی، رای ندزدد، رای نخرد و تقلب نکند.

 

همه سر نخ ها به مشایی ختم می شود

تحلیل گران جبهه پایداری را اصلی ترین رقیب جریان حامی احمدی نژاد در انتخابات مجلس نهم می دانند،و از آیت الله مصباح یزدی به عنوان رهبر معنوی این جبهه یاد می شود. آیت الله محمد یزدی دیگر روحانی ارشد جبهه پایداری است؛ کسی که دیروز در “دوره تخصصی ولایت فقیه” به هزینه شدن پول های کلان و تیز کردن دندان از سوی جریان انحرافی برای حضور در “قدرت آینده” جمهوری اسلامی اشاره کرد.

ادعای خیز جریان انحرافی برای قبضه قدرت روز شنبه توسط علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد رد شد. وی در مصاحبه با روزنامه “اعتماد”گفته بود: “آن ها به فکر ریاست‌جمهوری بعدند؛ کی احمدی‌نژاد خواست مدودف و پوتین ایرانی بشود؟ آنها هنوز نفهمیده‌اند که قافیه سیاست را باخته‌اند!”

این در حالی است که به اعتقاد آیت الله یزدی برخی جابجایی هاکه در کشور انجام شده در راستای اهداف “گروه های” انحرافی است.

آیت الله یزدی بر این باور است که “سر نخ” بسیاری از این اتفاقات به موسس و رهبر جریان انحرافی “ختم” می شود. او روز یکشنبه تصریح کرد: “ما از کسی پروا نداریم و به خود رئیس جمهور هم گفته‌ایم.”
دوم آبان، داوود احمدی نژاد نیز ادعای مشابهی مطرح کرده بود. برادر بزرگتر رئیس دولت مستقر ضمن هشدار نسبت به نقش جریان انحرافی در ایجاد و چینش حلقه‌های جدیدی از استانداران، از تلاش “حلقه های جداگانه” این جریان برای سازماندهی انتخابات خبر داده و گفته بود: “این جریان می‌خواهد انتخابات را طوری سازماندهی کند که افرادی به مجلس بروند که با فرهنگ انقلاب و به طور کلی با همه چیز انقلاب هماهنگ نباشند.”

همزمان روز یکشنبه یونس موسوی نماینده اصولگرای فیروزآباد در مجلس نیز به تلاش جریان انحرافی به همراه “جریان فتنه” برای تصاحب پارلمان آتی اشاره کرد و گفت: “این جریان‌ها می‌خواهند مجلس نهم را تصاحب کنند تا این مجلس نیز مانند مجلس ششم سنگری برای مقابله با نظام و مقام معظم رهبری باشد ولی باید بگویم که اینها سخت در اشتباهند.”

“جریان فتنه” اصلاحی است که اصولگرایان برای معرفی جنبش مخالفان دولت به رهبری میرحسین موسوی و مهدی کروبی استفاده می کنند. اظهارات این نماینده در شرایطی مطرح می شود که گروه ها و احزاب سیاسی جنبش سبز و اصلاح طلب اعلام کرده اند قصد حضور در انتخابات اسفند امسال را ندارند.