حاج قاسم خیلی عاطفی است

نویسنده
فیروزه متین

» روایتی از زندگی خصوصی سردار سلیمانی

در حالی که ماهنامه “مهرنامه” که خود را نزدیک به دولت می داند در شماره اخیر خود تیتر اصلی اش را در کنار عکس محمد دولت آبادی به قاسم سلیمانی اختصاص داده و نوشته “ما هم ظریف می خواهیم هم قاسم سلیمانی”، خبرگزاری فارس هم که به سپاه پاسداران تعلق دارد، روایتی از “زندگی خصوصی سردار” را، از زبان برادرش، سهراب سلیمانی که هم اکنون مدیرکل زندان های استان تهران است، منتشر کرده است.

راوی زندگی خصوصی قاسم سلیمانی، بنا به نوشته سایت های کلمه و سحام نیوز، عامل اصلی حمله به زندانیان بند ۳۵۰ اوین در دوسال گذشته بوده است. حالا اما او در برابر خبرنگاران فارس نشسته تا از ابعاد خصوصی و معنوی زندگی برادرش که فرماندهی نیروهای برون مرزی سپاه پاسداران را بر عهده دار سخن بگوید.

او گفته است: “حاج قاسم خیلی وقت نمی‌کند به خانواده برسد اما بسیار آدم عاطفی است و حتی تا زمانی که نسبت به مسایل زندگی من اطمینان پیدا نکرد مرا رها نکرد، مدام من را کنترل می‌کرد چون من در سازمان زندان‌ها کار می‌کردم و با زندانیان در ارتباط بودم حتی اگر یک موتور می‌خریدم تا اطمینان پیدا نمی‌کرد که چگونه آن را تهیه کرده ام راحت نمی‌شد، شاید به نوعی تمام زندگی اطرافیان ما را زیر نظر داشت تا خدای ناکرده به راه کج و آلوده کشیده نشویم”.

او در بخش دیگری از اظهارات خود به شایعات رسانه های زرد در خصوص عروس ها و دامادهای قاسم سلیمانی پرداخته و در واکنش به شایعه ازدواج دختر او با فرزند عماد مغنیه یا فرزند شهردار تهران گفته است: “یکی از دخترهای حاج قاسم ازدواج کرده اما نه با پسر شهردار تهران! شایعه زیاد است،‌ مثلا یک مدتی می‌گفتند که عماد داماد خانواده ما است در حالی که اینطور نبود، ارتباط عاطفی برقرار بود اما اینکه نسبت سببی یا نسبی داشته باشیم، اینگونه نبوده است. من با حاج قاسم هم باجناق هستم و هم پسر حاج قاسم با دختر من ازدواج کرده که یک ماه پیش هم خدا نوه دو قلوی مشترکی نصیب ما کرد، حاج قاسم دو دختر و پسر دیگر هم دارد که مشغول تحصیل هستند. شهید جهاد مغنیه فرزند عماد بسیار آدم عاطفی، مهربان و باغیرتی بود و حتی در ایام فوت مادرم تقریباً جهاد در بسیاری از مواقع همراه حاج قاسم بود، برادرم به شدت با محافظ مخالف است و شاید الان دغدغه فرمانده سپاه هم بیشتر روی حفاظت از ایشان باشد. عماد از ما که برادر حاج قاسم هستیم بیشتر از او محافظت می‌کرد و در فضاهای عمومی پشت حاج قاسم ‌می‌‌ایستاد که اگر خدای ناکرده تیری شلیک می‌شود به او اصابت کند نه به حاج قاسم، جهاد هم نسبت به برادرم تعصب داشت”.

او افزوده است: “آنقدر حاج قاسم به بچه‌های شهدا عشق می ورزد که گاهی بچه‌های خودش حسودی‌شان می‌شود، میزان رابطه ایشان با بچه های شهدا خیلی نزدیک است و برای حاج قاسم فرقی ندارد که فرزند شهید مربوط به کدام جناح است. پسر حاج قاسم که داماد من می‌شود کار دولتی نمی‌کند، کار آزاد دارد اما تاجر هم نیست و کارش فروش محصولات کشاورزی در داخل است. حاج قاسم خیلی آدم عاطفی است و تا کسی از نزدیک ایشان را نبیند باورش نمی‌شود چگونه شخصیتی دارد، ایشان فردی جدی اما بسیار مهربان و عاطفی است”.

 مصاحبه با سهراب سلیمانی درباره برادرش در روزهایی انجام شده که فاطمه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی به تازگی از برخورد  با برادرش در زندان اوین خبر داده که مسوولیت آن با سهراب سلیمانی است .

 

فاطمه هاشمی گفته: “دو شب پیش مهدی با ما تماس تلفنی گرفت و گفت یک گوسفند قربانی کنید. ما نگران شدیم و علت را پرسیدیم، گفت اتفاقی نیفتاده اما گوسفند قربانی کنید؛ تا این‌که امروز در سایت کلمه خبر را خواندیم که فردی در زندان می‌خواسته به مهدی حمله کند. الان هم به شدت نگران هستیم و از وکیلش خواسته‌ایم تا قضیه را پیگیری کنند و درخواست ملاقات کند تا او را ببینیم. امیدواریم اتفاقی برای او نیفتد… به خاطر تحویل گرفتن مهدی، آقای رشیدی را از ریاست زندان برکنار کردند. الان هم وقتی می‌خواهیم با مسئولین زندان صحبت کنیم حاضر نیستند با ما صحبت کنند. حتی در ملاقات حضوری که روز شنبه با مهدی در دفتر رئیس زندان داشتیم (البته از وکیل شنیدم که) برخورد کرده‌اند که چرا اصلا به مهدی ملاقات حضوری داده شده است”.

سایت سحام نیوز بر این خبر  افزوده است: “رشیدی در ماجرای معروف به پنج‌شنبه سیاه اوین در ۲۸ فروردین ۹۳ که با ضرب و شتم زندانیان سیاسی بند ۳۵۰، تخریب وسایل و فرستادن عده زیادی از آنها به انفرادی‌های طولانی و تبعید بسیاری از زندانیان به رجایی‌شهر توام شد، نقشی نداشت و اساسا مقام‌های بالا او را در جریان این بازرسی غیرمعمول قرار نداده بودند. در همان زمان هم اخبار موثقی وجود داشت مبنی بر اینکه مسئول مستقیم ماجرای پنجشنبه سیاه، مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران یعنی سهراب سلیمانی و گروه وابسته به او شامل سرهنگ امانیان رییس انتظامی، سید حسن هاشمی معاون انتظامی و مسگریان رییس حفاظت اداره کل بوده‌اند. حال آن‌که نه تنها با او و مامورانش به عنوان آمران و عاملان حادثه برخوردی نشد، که تنها اسماعیلی رییس سازمان زندان‌های کشور را از سمت خود برکنار کردند و درعین حال به هیات سه نفره دولت نیز اجازه ندادند به مدارک اصلی و فیلم دوربین‌های ۳۵۰ دسترسی پیدا کنند؛ همان‌گونه که با فشارهای پیدا و پنهان اجازه ندادند طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها در مجلس به تصویب برسد”.