نگران نباشید، اسناد منتشر می شود

نویسنده
نازنین کامدار

» تاکید نماینده مجلس بر ادعای جاسوسی

در حالیکه واکنش ها به سخنان تند جواد کریمی قدوسی علیه حسن روحانی، و متهم کردن رئیس دولت به جاسوسی ادامه دارد، او در اظهاراتی که پس از اصرارهای مکرر خبرنگار سایت “پیام نو” بر زبان آورد، نه تنها از سخنان خود عقب نشینی نکرد بلکه مدعی شد به زودی اسناد جاسوسی روحانی برای انگلیس را منتشر خواهد کرد.

تکرار بر این مواضع در شرایطی ست که علاوه بر ۱۴ نماینده ای که سخنان او را “وقیحانه” دانسته بودند، واکنش ها از درون و بیرون مجلس نسبت به اظهارات او کماکان ادامه دارد.

جواد کریمی قدوسی دیروز در پی اصرار خبرنگار “پیام نو” در خصوص ارائه توضیح درباره سخنان اش در مجلس گفت: “من بدون سند حرف نزدم و شما مطمئن باشید که سند دارم. و مطمئن باشید که قطعا این اسناد را در موعد مقتضی و مقرر منتشر خواهم کرد”.

او افزود: “شما خیلی نگران نباشید، اگر منتظر باشید و کمی صبر کنید حتما جوابتان را در اسنادی که منتشر می کنم، خواهم داد”.

آنطور که پیام نو گزارش داده، در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس حمید رسایی نیز بارها از سخنان همکار خود تمجید کرده است.

از سوی دیگر اما مجید انصاری، معاون پارلمانی حسن روحانی،البته بدون ذکر نام از کریمی قدوسی، نسبت به این سخنان واکنش نشان داده است.

به گزارش ایسنا، او گفته است: “مایه تأسف است که هنوز انگشت‌شمار افرادی هستند که از تریبون‌های مختلف حتی در مجلس به بی‌ادبی سخن می‌گویند و رئیس‌جمهور منتخب مردم را با الفاظ بی‌ادبانه و غیرمنصفانه مخاطب قرار می‌دهند. این افراد اگر دلواپس مذاکرات هستند، حمایت اصولی رهبری را بشنوند، اگر دلواپس حفظ ارزش‌ها هستند آیا اتفاق تازه‌ای افتاده است که دچار دلواپسی شده‌اند؟ به نظر می‌رسد آنان قصد همیاری و همدلی با دولت تدبیر و امید را ندارند و تنها می‌خواهند آرامش جامعه را بر هم بزنند”.

 

محمدعلی ابطحی هم در آخرین استاتوس خود در فیس بوک به سخنان کریمی قدوسی، نماینده نزدیک به جبهه پایداری واکنش نشان داده و نوشته است: “یکی از نمایندگان مجلس، آقای کریمی قدوسی فرموده اند: روحانی اطلاعات مهم فقهی را در اختیار انگلیسی‌ها قرار داده است. واقعا به نکته مهمی توجه کرده اند. البته که فقه و جزئیات آن در همه منابع هست. اما به زبان انگلیسی که نبوده. آن ها هم که عربی بلد نیستند. این چنین نمایندگانی داریم به مولا… به چه نکات دقیقی توجه دارند!”

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت هم در توصیه‌ای به دولت گفته است: “دولت باید تنها انتقادهای کسانی را که صرفا از روی دلسوزی دولت را نقد می‌کنند مدنظر قرار دهد و از پاسخگویی به کسانی که به هر شکل در صدد تخریب دولت هستند خودداری کند چرا که این افراد به دنبال به حاشیه کشاندن و کند کردن حرکت خدمت‌گذاری دولت هستند”.

به نوشته ایلنا، او افزوده است: “انتقادهای این‌چنینی در حالی مطرح می‌شود که ما آثاری از سرپیچی از فرامین مقام معظم رهبری در اقدامات دولت نمی‌بینیم چرا که مسئولین ما تایید شده نظام هستند. چنانچه این نقدها از حد منطقی و معقول خود خارج شود، نمی‌توان آن را به پای دلسوزی برای کشور و مردم گذاشت. آنچه که من از بازخورد جامعه در برابر این اقدامات می‌دانم این است که جامعه در مقابل این تندروی‌ها و بی اخلاقی‌ها به شدت گارد گرفته و چنین رفتارهایی را نمی‌پذیرد، چرا که مشکلات مردم چیزی فارغ از بحث‌هایی است که این افراد مطرح می‌کنند. امروزعده‌ای که در برابر دولت بی‌اخلاقی می‌کنند عمدتا کسانی هستند که علی رغم صرف زمان و انرژی زیاد برای انتخابات ریاست جمهوری، نتیجه‌ای نگرفتند و به همین دلیل در صدد انتقام جویی هستند”.

در همین حال مصباح یزدی در سخنانی در قم که “رجانیوز” آن را بازتاب داده است، بدون نام بردن از کریمی قدوسی، از مواضع وی حمایت و همچون دو هفته قبل که حسن روحانی را “نه طلبه فیضیه که طلبه انگلیس” دانسته بود، بار دیگر تاکید کرده: “وقتی افرادی مبانی دینی خود را سال‌ها در حوزه‌های علمیه شناخته‌اند، و با چند سال حضور در آمریکا یا انگلیس، این چنین تغییر کرده‌اند، چگونه می‌توان انتظار داشت که با چند سخنرانی تفکرشان عوض شود؟ البته آن‌ها دشمن قسم خورده اسلام نیستند، اما فکرشان عوض شده و اتفاقا دشمن هم وقتی زمینه را مساعد دیده، روی فکر آن‌ها کار کرده است، لذا دین را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که در راستای تفکرشان است”.

گفتنی ست در دوره اصلاحات نیز مصباح یزدی و احمد جنتی مکررا برخی از اعضای دولت و البته جامعه مطبوعاتی کشور را به جاسوسی برای غرب و به ویژه انگلیس متهم می کردند. 
از جمله معروف ترین این اتهامات ماجرای “چمدان پر از دلار” بود که احمد جنتی در سال ۷۹ از آن در خطبه نماز جمعه سخن گفت.

سخنان کریمی قدوسی و ادعای وی مبنی بر داشتن سند منجر به راه افتادن موجی در شبکه های اجتماعی با عنوان “دعوت از کریمی قدوسی برای انتشار اسناد جاسوسی” شده است. مشابه همین موج در زمان اصلاحات نیز در روزنامه ها خطاب به احمد جنتی به راه افتاد اما او هرگز مستندات اش مبنی بر گرفتن چمدان پر از دلار از سوی روزنامه نگاران را منتشر نکرد.

روزنامه کیهان هم سالهاست مدعی می شود که خاتمی با جورج سوروس دیدار داشته و برای غرب جاسوسی کرده اما تا کنون سندی در این خصوص منتشر نکرده است.