پژو آماده بازگشت به بازار ایران

پاریزین
پاریزین

» گزارش پاریزین

به گزارش روزنامه آلمانی “منجر مگزین”، شرکت پژو- سیتروئن آماده است تا در صورت لغو تحریم های غربی علیه ایران همکاری‌های خود را با شرکت “ایران خودرو” ادامه دهد.

ماکسیم پیکا، مدیر کل شرکت پژو، دراین خصوص گفت: “ما هر هفته با شرکای ایرانی‌مان درحال مذاکره هستیم تا ببینیم چه زمانی و چگونه می‌توانیم فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم.”

نماینده پژو در ادامه گفت: “ما در نظر داریم با ایران خودرو یک شرکت تأسیس کنیم تا بتوانیم با یکدیگر کلیه امور از خرید تا تولید و همچنین فروش قطعات یدکی را به انجام برسانیم.”

 

پژو می خواهد از لغو تحریم ها سود ببرد

ماه گذشته، ایران و قدرت های جهانی توافقی را درخصوص برنامه اتمی تهران در شهر لوزان سوئیس منعقد کردند و این اولین گام در راستای پایان بخشیدن به دوازده سال تنش است. این درحالی است که برنامه زمانی لغو تحریم‌ها به یکی از مسایل مورد اختلاف برای طرفین تبدیل شده، چرا که ایران می‌خواهد تحریم‌ها فوراً ملغی شوند و کشورهای غربی نیز مایلند این کار به تدریج انجام شود. مهلت پایانی مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی تا تاریخ ۳۰ ژوئن تعیین شده.

پژو که فروش سالانه اش در ایران قبل از اعمال تحریم ها به ۴۰۰ هزار خودرو می‌رسید، تلاش کرد تا قبل از تولید مجدد مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر در محل، صادرات خودروهای آخرین مدل را از اروپا به ایران انجام دهد و بدین ترتیب “وجهه خود را در این کشور حفظ کند”.

در ماه مه ۲۰۱۴، خبرگزاری ایرنا گزارش کرد که شرکت پژو و همتای ایرانی‌اش که شریک تاریخی این سازنده فرانسوی اتومبیل محسوب می‌شود، چند ماه قبل مذاکراتی را پس از کاهش تحریم‌ها با یکدیگر انجام دادند.

پاریزین، ۱۲ مه ۲۰۱۵http://www.lavie.fr/actualite/monde/israel-se-prepare-t-il-a-une-guerre-contre-l-iran-28-08-2012-30161_5.phphttp://www.slate.fr/story/47317/toxicomanie-came-drogue-iran-teheran