اعتماد و موشک بالستیک

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

تداوم تداوم تداوم ات مبارک

مهدوی کنی رسما اعلام کرد “با تداوم نظام فعلی موافقم” با این اعلام نظر تعداد موافقان با تداوم نظام فعلی به یک نفر رسید. این نظر بدنبال آن صورت گرفت که آیت الله خامنه ای گفته بود ممکن است تغییراتی در نظام فعلی صورت بگیرد. پرسشگران مقیم مرکز سووال کردند: چه سووالی ممکن است صورت بگیرد تا کسی پاسخ بدهد “با تداوم نظام فعلی موافقم”

گزینه اول: آیا با تداوم نظام سابق موافقید( سی و سه سال دیر جواب داده شده.)

گزینه دوم: با توقف نظام کنونی موافقید( هفت ماه و شش روز زود جواب داده شده.)

گزینه سوم: آیا با تغییر نظام کنونی موافقید( هر روز این سووال پرسیده می شود.)

گزینه چهارم: با تداوم نظام بعدی موافقید( سووال بی مورد است، چون حاج آقا در آن زمان در لندن است.)

 

اعتماد توقیف شد

روزنامه نسبتا اصلاح طلب اعتماد توقیف شد. با توقیف این روزنامه به مدت دوماه، تعداد روزنامه های اصلاح طلب به صفر رسید. یکی از کارشناسان در تعلیل و تحلیل دلایل توقیف روزنامه مذکور گفت: دلایل زیادی وجود نداشت، اما همان دلایل کمی که وجود داشت به اندازه کافی زیاد بود. وی دلایل را برشمرد:

یک: اعتماد روزنامه بود و نه فرش فروشی، پس طبیعی بود توقیف شود.

دو: اعتماد مورد توجه برخی از خوانندگان بود، این کار خودش جرم است.

سه: روزنامه اعتماد کیهان نبود، پس دلیلی برای ادامه وجودش نبود.

چهار: در روزنامه اعتماد عده ای نویسنده جمع می شدند و به جای آدم کشتن و تجاوز به زن مردم و اختلاس، مقاله می نوشتند، چنین جرمی قابل گذشت نیست.

پنج: دولت با مجلس و رهبری اختلاف دارد، بهترین راه برای مقابله این دو گروه اصولگرا و انحرافی این بود که یک روزنامه اصلاح طلب تعطیل شود.

شش: اصولا تعطیل روزنامه در ایران دلیل نمی خواهد.

 

جوانفکر به یک سال زندان محکوم شد

با دریافت حکم یک سال زندان جوانفکر معاون رئیس جمهور، که به دنبال اظهار نظر وی صورت گرفت، نتایج زیر حاصل شد:

 

آب افتاد دست یزید، سوریه رفت توی تونل وحشت

با اعلام اردوغان که “تحریم ها علیه سوریه بزودی آغاز می شود” ساعت شنی آخرین روزهای بشار اسد به کار افتاد و احتمالا تا سه ماه دیگر فیلم دستگیری بشار اسد، در یوتیوب منتشر می شود. این شایعه از آنجا قوت می گیرد که بشار اسد همان جمله طلایی را که بن لادن، صدام حسین، حسنی مبارک و معمرالقذافی سه ماه قبل از دستگیری یا برکناری یا فرارشان گفته بودند، گفت: “من تا آخرین قطره خون مقاومت می کنم.” یک کارشناس مرکز انتقال خون گفت: معمولا کسانی که می خواهند تا آخرین قطره خون مقاومت کنند، جنگنده های خوبی نیستند. یک کارشناس فرار بعد از حمله با توجه به مشخصات این اسد نکات ویژه ای را که وی باید در هنگام فرار در نظر بگیرد، اعلام کرد:

 

مطهری طرفدار موسوی بود

من نمی توانم بفهمم این ها می خواهند بروند یا بیایند؟ گاهی آدم شک می کند که این گروه احمدی نژاد متوجه هستند که دارند چه می کنند، یا طرفداران شان بیخودی فکر می کنند آنها خیلی حواس شان جمع است. اگر دارند به طرف حکومت می روند، پس چرا در مهمانی مردم عشوه می آیند، اگر می خواهند به طرف مردم بیایند، چرا حرف هایی می زنند که خسرالدنیا و الآخره بشوند. جوانفکر برای افشای علی مطهری جمله ای گفت که احتمالا باعث کاهش محبوبیت خودش و احمدی نژاد می شود و محبوبیت مطهری را بیشتر می کند. وی گفت: “مطهری طرفدار موسوی است و در تظاهرات به نفع موسوی حاضر بود.” با شنیده شدن این جمله تعداد طرفداران مطهری از 23 درصد به 35 درصد رسید. من نمی دانم چه کسی به باند احمدی نژاد گفته برای جذب لایه خاکستری جامعه باید علیه سبزها حرف بزنند. باسن لخت و آتش بازی؟

 

غالیان نامبروان

نامه ششم مهدی خزعلی به آیت الله خامنه ای منتشر شد. دستت درد نکند آقای خزعلی. اول خیلی ازت خوشم نمی آمد، ولی الآن داری برای خودت کسی می شوی. مهدی خزعلی در نامه ششم برای آیت الله خامنه ای نوشت: “غالیان شما را برتر از خدا می دانند.” یکی از مسوولان دفتر رهبری اعلام کرد: “حالا مگه چی شده، خدا که خودشون چیزی نگفتند، اگر اعتراضی دارند به قوه قضائیه شکایت کنند.”

 

موشک بالستیک یا موش موشک با لاستیک

هی گفتند با فوتوشاپ یا به قول برادر الهام “پی هوتوشاپ” موشک درست نکنید. آخرش منفجر می شود می رود توی چشم خودتان. این همه روزهای چهارشنبه سوری اخطار می کنند که بچه ها مواظب مواد منفجره باشند، باز هم بی احتیاطی می کنند. دیروز محمد آقا برادر حسن آقا تهرانی مقدم که اخیرا در انفجار ملارد کشته شد، در وبلاگش اعلام کرد: “حاج حسن آقا هنگام تست نهایی موشک بالستیک قاره پیما شهید شد.” به دنبال انتشار این خبر مسوولان سیا، ام آی شش، پنتاگون، موساد و چند سازمان اطلاعاتی دیگر پیام قدردانی خود را برای برادر آن شهید فرستاده و از وی برای انتشار خبرهای بکلی سری که برای به دست آوردنش میلیونها دلار هزینه می شود، تشکر کردند. آگاهان احتمال می دهند اگر دو یا سه آزمایش دیگر توسط سپاه صورت بگیرد، کل کشور با خاک یکسان می شود. حداقل بروید وسط کویر آزمایش کنید که این همه آدم کشته نشوند.