جنتی حکم برخورد با «سران فتنه» را داد

نویسنده
سارا اصفهانی

» افزایش حمله به اصلاح طلبان در آستانه راهپیمایی جمعه

با نزدیک شدن به راهپیمایی ای که قرار است جمعه این هفته به بهانه پاره شدن عکس آیت الله خمینی در خیابان های تهران و پس از نماز جمعه برگزار شود، میزان حملات محافظه کاران به اصلاح طلبان بیشتر و بیشتر شده است.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی و امام جمعه تهران در یکی از آخرین این حملات، پاره کردن عکس آیت الله خمینی را به کسانی که از نظر او “آشوبگران و فتنه‌انگیزان” هستند نسبت داده و اینگونه نتیجه گیری کرده که اصولا هدف از همه اتفاقات پس از انتخابات اخیر همین قضیه بوده؛ او گفته است: “آنها با هتک حرمت به عکس حضرت امام، نشان دادند هدفشان، حضرت امام و اساس اسلام است و از آنجائی که حضرت امام احیاگر اسلام بود با ایشان دشمنی می‌کنند.”

وی در جمع اعضای دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات، سکوت در برابر به گفته او “سران فتنه” ـ این روزها موسوی، کروبی و خاتمی و گاهی موسوی خوئینی ها را با این لقب می خوانند ـ راجایز ندانست و خواستار برخورد با آنان شد. در روزهای اخیر سایت کلمه وابسته به میرحسین موسوی هشدار داده بود که بهانه هایی که اخیرا محافظه کاران ساخته اند قصد دارند اتفاقاتی را برنامه ریزی کنند و پس از آن نوروز، سایت خبری جبهه مشارکت نیز خبر از برنامه ریزی برای دستگیری میرحسین موسوی داد.

جنتی در ادامه با تقسیم کردن مردم معترض در خیابان های تهران به دو بخش، آنان را چنین توصیف می کند:“گروهی از آنها به دلیل ضعف آگاهی در دام فتنه انگیزان افتاده‌اند که اگر ارشاد شوند و مسائل برای آنها بازگو شود روش خود را اصلاح می‌کنند. اما گروه دیگر مغرض و لجوج هستند که مسئولان امر باید با آنها برخورد کنند”.

 

حمله به موسسه نشر آیت الله خمینی

نوک تیز این حملات، به جز اصلاح طلبان، دامنگیر بیت آیت الله خمینی و نزدیکان وی در دوران رهبری اش هم شده است. .

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق نیز در بیانیه شدیداللحنی با حمله به موسسه نشر آثار آیت الله خمینی از گردانندگان این موسسه سئوال کرده که “چرا مؤسسه آثار امام در قبال حمله فتنه‌گران به اندیشه‌های امام دم‌ برنمی‌آورد؟” و نسبت به بیانیه این موسسه در خصوص پاره کردن عکس آیت الله خمینی که صداوسیما را مقصر در این امر معرفی و اقدام آن را ترویج توهین به اولین رهبر جمهوری اسلامی دانسته بود، اعتراض کرده است.

در این نامه سرگشاده که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، آمده است:“آنچه در این روزها برای همگان محل سئوال است این است که چرا هتک حرمت به بیت امام و نوه گرانقدر امام  که البته حفظ احترام ایشان لازم است، اینقدر مورد توجه قرار می‌گیرد ولی پاره کردن عکس امام که اهانت به خود حضرت امام  است نه تنها از سوی مسولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی که باید سردمدار و سینه چاک دفاع از حریم امام راحل باشند، تقبیح نمی‌شود بلکه چشم خود را بر واقعیت بسته و آنرا انکار می‌کنند؟!”

در پایان نویسندگان آمادگی خود را نیز برای مناظره به مسئولان این موسسه اعلام می دارند.