شش ساعت بازجویی از حسین کروبی

لیلا طیری
لیلا طیری

» اتهام: تضعیف رهبر بعد از حمله به خانه پدرش با نام بردن از وی

حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی روز گذشته پس از 6 ساعت بازجویی در دادسرای زندان اوین آزاد شد. این دومین بار در دو هفته گذشته است که آقای کروبی به دادسرای اوین احضار و مورد بازجویی قرار می گیرد.

براساس گزارش خبرنگار “روز” از آقای کروبی در باره مصاحبه های او در خصوص فجایع  کهریزک بازجویی شده و بازجویان گفته اند که شما ابروی کشوررا برده اید.

در این بازجوئی حسین کروبی را متهم کرده اند که بعد از  حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی ها به منزل پدرش، رهبر جمهوری اسلامی را نشانه رفته و در مصاحبه هایش رهبری را تضعیف کرده است.

پیش از این در اسفند سال گذشته نیز بیش از 50 نفر از لباس شخصی ها که چند زن نیز در میان آنها بودند، با تجمع در مقابل منزل مهدی کروبی، به سردادن شعار علیه وی و میرحسین موسوی ومحمد خاتمی پرداخته، اقدام به تخریب ساختمان کرده و خواهان برخورد حکومت با این روحانی شده بودند.

همزمان با شب های قدر و سپس عید فطر نیز حدود 5 شبانه روز منزل آقای کروبی در محاصره لباس شخصی ها قرار داشت، سرتیم محافظانش راهی بیمارستان شد، به منزل مسکونی اش آسیب رسید و نیروی انتظامی هم با اینکه حضور داشت اما فقط نقش تماشاچی را بازی میکرد.

طی چند ماه اخیر این نیروها با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی با برخی ملاقات کنندگان و میهمانان وی ازجمله خانواده های سرداران شهید باکری و همت برخورد کرده و نیز از ورود برخی چهره های مذهبی همچون آیت الله بیات زنجانی جلوگیری به عمل آورده اند و تا بدانجا که فاطمه کروبی به “روز” گفت همسرش در نوعی حصر مقطعی است.

و اکنون حسین کروبی که در مصاحبه با رسانه ها به اطلاع رسانی درباره حملات صورت گرفته به منزل پدرش پرداخته بود در دادسرای اوین تحت بازجویی قرار گرفته و به او گفته شده که در این مصاحبه ها رهبر جمهوری اسلامی را نشانه رفته.

حسین کروبی که روز گذشته پس از بازجویی چند ساعته آزاد شده به “روز” می گوید که هیچ اتهامی به او تفهیم نشده و بازجویی او به صورت کتبی بوده است.

به گفته آقای کروبی سوالات بیشتر درباره سایت سحام نیوز، روزنامه اینترنتی اعتماد ملی و مصاحبه های او بوده است.

برخی وب سایت ها دیروز خبر از بازداشت حسین کروبی داده بودند. در همین زمینه فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی به “روز” می گوید: حسین ده و نیم صبح رفت و من چند تا از بچه ها را نیز با او فرستادم، حدود ساعت 4 بود که به من زنگ زدند و گفتند یک آقایی با پیراهن مشکی از داخل اوین آمده و خبر بازداشت حسین را داده و به آنها گفته است که او بازداشت است و شما هم از اینجا بروید، اما به هر صورت حسین آمد.

خانم کروبی درباره احضار فرزندش و شایعاتی که اخیرا در رسانه های حکومتی درباره مهدی کروبی منتشر شده می گوید: میخواهند فشار بیاورند اما هیچ کدام از این فشارها تاثیری ندارد و ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. شما ببینید برداشتند یک خبری و عکسی را منتشر کردند که مربوط به دهسال قبل  است و زمان مجلس ششم که آقای کروبی به بیمارستان منتقل شده بود را منتشر کرده و مدعی شده اند که حاج اقا حالش بد است و… در حالیکه حاج آقا حالش خیلی خوب است و سالم و سرحال هستند و متاسفم برای سایت سپاه و سایر سایت هایی که این ادعا را منتشر کردند انسانی که از مرگ انسان دیگر  خوشحال می شود مسلمان نیست و این آقایان آرزوهایشان را بیان می کنند.