تبلیغات میلیاردی انتخابات با بودجه دولتی

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» اصول‌گرایان یکدیگر را متهم می‌کنند

نزدیک شدن به دور دوم انتخابات مجلس نهم٬ اختلافات میان اصول‌گرایان را تشدید کرده است. جبهه متحد اصول‌گرایان از هزینه‌های میلیاردی با بودجه نهادهای دولتی برای ارسال اس.ام.اس علیه خود خبر داده و اعضای جبهه پایداری نیز رقیب را متهم به انتشار جزوه‌هایی با تیراژ میلیونی در نماز جمعه کرده اند.

اختلاف این دو گروه در دور دوم انتخابات در حالی اتفاق می‌افتد که یک سایت نزدیک به احمدی‌نژاد٬ انتخابات مرحله دوم مجلس نهم را انتخاب میان “افسد” و “فاسد” نامیده و شرکت در چنین انتخاباتی را لازم ندانسته است.

جبهه متحد اصول‌گرایان که با هدایت مهدوی‌کنی و با حضور جمعی از اصول‌گرایان منتقد احمدی‌نژاد٬ تشکیل شده در یک بیانیه رسمی گفته است که “پیامکهای تخریبی از شماره پیامکهای مختلف از جمله یک هفته نامه سیاسی، یک سایت خبری، یک گروه سیاسی، برخی موسسات و مراکز دارای ردیف بودجه عمومی به صورت وسیع علیه نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان منتشر شده که در روزهای منتهی به دور دوم انتخابات حجم و تعداد این پیامکهای تخریبی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است”.

این گروه اصول‌گرا در حالی خبر از پیگرد قضایی این ماجرا داده که مصطفی پورمحمدی٬ رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز ارتباط غیرمستقیم برخی هزینه های انتخاباتی با دولت را تأیید کرده و گفته است: “بسیاری از پولهایی که در تبلیغات انتخاباتی استفاده می شود به طور مستقیم از منابع دولتی نیست ولی افراد از سود رانتهایی که از مقامات دولتی و دستگاهها استفاده کرده اند برای هزینه های انتخاباتی استفاده می کنند تا از کاندیداها در صورت انتخاب شدن امتیاز بگیرند”.

پیش از این مجتبی توانگر٬ مسوول روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان گفته بود که جبهه پایداری از اسناد و مدارک مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای تخریب رقبای خود استفاده می‌کند.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی زیر نظر روح‌الله حسینیان٬ از نمایندگان حامی احمدی‌نژاد در مجلس هشتم و عضو جبهه پایداری٬ اداره می‌شود.

توانگر اضافه کرده بود که جبهه متحد به زودی “جزوه ۲۰۰ صفحه‌ای از دروغ و تهمت‌های جبهه‌های پایداری” را منتشر خواهد کرد که شامل “تمام تخریب‌ها، تهمت‌ها و دروغ‌های گروه پایداری علیه سایر نیروهای انقلاب” خواهد بود. به گفته وی: “تحلیل محتوای دروغ‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌هایی که از مواضع گروه پایداری احصاء شده٬ نشان می‌دهد کاملا از جنس تخریب‌های جریان انحرافی است”.

در روزهای گذشته یکی از مسئولان تلویزیون اینترنتی “پایداری” گفته بود که این تلویزیون در روز‌های آینده با پخش برنامه‌هایی “صریح و متفاوت” دست “برخی اشخاص و باند‌ها” را رو خواهد کرد: “در روزهای آینده سعی می‌کنیم تا بیش از این دشمنان نظام را عصبانی کنیم”

تلویزیون اینترتی پایداری هفته گذشته با پخش یک سخنرانی از محمدتقی مصباح‌یزدی فعالیت خود را آغاز کرده است.

در واکنش به سخنانی از این دست٬ محمدنبی حبیبی٬ دبیرکل حزب موتلفه٬ گفت: “ما چند ماه سکوت کردیم اما بعد تصمیم گرفتیم برای یک بار در پاسخ به اتهامات و تخریب‌ها حرف‌های خود را بیان کنیم. اما اگر قرار باشد دوباره تخریب‌ها ادامه یابد، دیگر سکوت نخواهیم کرد”.

این در حالی است که اعضای جبهه پایداری نیزمعتقدند رقیب آن‌ها٬ دست به کار تخریب شده است. آن‌ها در این زمینه به نامه دانشجویان دانشگاه امام صادق - دانشگاه تحت مدیریت مهدوی‌کنی - خطاب به مصباح‌یزدی اشاره می‌کنند.

این دانشجویان در نامه خود نوشته بودند که اعضای جبهه پایداری٬ مصباح‌یزدی را قائم مقام رهبر جمهوری‌اسلامی می دانند.

هم‌زمان با بالاگرفتن حملات علیه روح‌الله حسینیان٬ از حامیان احمدی‌نژاد در مجلس هشتم و عضو جبهه پایداری٬ وی اقدام به انتشار یک “رنج‌نامه” کرده است.

در روزهای گذشته٬ اصول‌گرایان با اشاره به سوابق حسینیان٬ فاش کردند که وی در انتخابات خرداد ۷۶ از حامیان سیدمحمد خاتمی بوده است.

حسینیان خود اما نوشته است: “چرا وقتی با صدور اعلامیه با کنایه به آیت‌الله مصباح توهین کردند و جبهه‌ی پایداری را متهم به داشتن اهدافی بالاتر از ریاست جمهوری کردند، خداوند را در نظر نگرفتند؛ ولی با یک عکس‌العمل اینجانب عارف و عابد گشته‌اند؟ از آقایان عضو جبهه متحد بپرسید آیا همین مطلب را یک هفته قبل به ایشان متذکر نشدم و نگفتم اگر بنا باشد ما با هم کار کنیم این تخریب‌ها را قطع کنید؟ اگر این آقایان حاضر به اعتراف نیستند از آقای دکتر حداد سؤال کنید. چند روز است که ایشان را حکم قرار داده‌ام و از وی خواسته‌ام تا آن رسانه به اختلاف‌اندازی‌ها پایان دهد و چند بار آقای حداد به ایشان تذکر داده‌اند اما اعتنا نکرده‌اند”.

هفته گذشته سایت جهان‌نیوز - نزدیک به علی‌رضا زاکانی - حامیان دولت در مجلس را افرادی دانسته بود که “لیاقت” حضور در مجلس را ندارند؛ این سایت افزوده بود که “برخی نمایندگان تنها در صحن علنی مجلس حضور فیزیکی دارند چرا که یا مشغول لابی گری با دوستان محفلی خود هستند یا در چرت و خواب نیمروزی بسر می برند. برخی هم که ظاهرا کاری جز «داد زدن» (در دفاع از منافع حزبی و گروهی) در مجلس برای خود تعریف نکرده اند”. روح‌الله حسینیان٬ حمید رسایی٬ علی‌اصغر زارعی٬ مهدی کوچک‌زاده و مرتضی آقاتهرانی از جمله نمایندگانی بودند که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده بود.