مرتضوی هم خواستار پاداش شد

نویسنده
فیروزه متین

» تقلید "جلاد مطبوعات" از "دلال بسیجی"

طلب پاداش و جایزه از سوی چهره هایی در جمهوری اسلامی که به فساد اقتصادی و سرکوب و نقض سازمان یافته حقوق بشر متهم هستند به شگردی برای فرار از اتهامات تبدیل شده است.

پس از آنکه بابک زنجانی، فردی که از سوی کمیسیون انرژی مجلس به “فساد اقتصادی” و “رانت خواری” متهم است، در مصاحبه ای مدعی شد که به دلیل قاچاق نفت منتظر جایزه بوده، سعید مرتضوی، مشهور به “جلاد مطبوعات” هم که متهم به قتل هم هست و پرونده اش درمورد جنایتگاه کهریزک به مرحله صدور حکم رسیده،طلب پاداش کرده است.

مرتضوی از زمان برکناری اش از سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی تا چند روز قبل مفقود الاثر و حتی گمانه زنی هایی دال بر فرار وی از کشور مطرح شده بود. او در هفته گذشته سرانجام پس از دو ماه آفتابی شد و در گفت و گویی کوتاه ادعا کرد که در این مدت در شهر یزد بوده است.

بنا به نوشته خبرگزاری ایسنا، وی دیروز به دنبال شکایت عباس پالیزدار و چند شاکی دیگر به دادگاه آمد و در حاشیه دادگاه به خبرنگاران چنین گفت: “گروه پالیزدار با سوءاستفاده از موضوع تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه وارد سازمان بازرسی شده و اسناد محرمانه را که ربطی هم به موضوع نداشت برداشتند و در خانه های خود و محل کار پنهان کردند. باند پالیزدار بعد از اینکه در دادگاه کیفری استان محکوم شد و برخی به زندان رفتند از من به عنوان دادستان تهران و سرپرست دادسرای کارکنان دولت و همچنین بازپرس پرونده به دلیل بازداشت غیر قانونی شکایت کردند”.

وی افزود: “بازپرس پرونده که پرونده اش به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری رفته بود از اتهام بازداشت تبرئه شد ولی به خاطر مسائل شخصی به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد همچنین سرپرست وقت دادسرای کارکنان دولت هم تبرئه شد و الان موضوع شکایت از من مطرح است و می گویند من بازداشت غیر قانونی کرده ام”.

سعید مرتضوی اضافه کرده است: “گروه پالیزدار با سوءاستفاده از موضوع تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه وارد سازمان بازرسی شده و اسناد محرمانه را که ربطی هم به موضوع نداشت برداشتند و در خانه های خود و محل کار پنهان کردند و با مصاحبه های زنجیره ای آنها را فاش می کردند که بعد از دستگیری منزل آنها بازرسی شد و متوجه شدیم برخی از مدارج مهم در پرونده ها از لابلای پرونده ها برداشته شده و پنهان کرده بودند و من دستور بازداشت را صادر کردم جالب اینجا بود که برخی از اسناد ربطی به پرونده ها نداشت مثلا پرونده ناخدا افضلی،جاسوسی شوروی و یا بازجویی از جاسوسان شوروی که به عنوان دادستان درست عمل کردم و باید صد در صد تبرئه شوم و به من پاداش دهند. این باند کار غیر قانونی انجام داده و حتی در مصاحبه های خود اسناد غیرواقع را منتشر کردند که در آن بیش از ۱۰ نفر از علما و مراجع را مانند امامی کاشانی، عسگر اولادی و امامان جمعه را به غارتگر بیت المال محکوم کرده بودند که این اتهامات خلاف واقع بود”.

او در ادامه گفته: “بر اساس رسیدگی‌های صورت گرفته این اتهامات خلاف قانون بود و اتهامات نسبت داده شده بر اساس گزارش‌های اولیه که خلاف واقع بود استناد شده بود و جوسازی‌هایی پیرامون آن صورت گرفت. اگر بررسی پرونده بر مبنای عدل و عدالت باشد باید به ما مدال و پاداش دهند نه اینکه احضاریه و مواخذه‌ای در کار باشد”.
گفتنی ست مرتضوی پس از سه بار احضار سرانجام راضی شد به دادسرا بیاید. او پس از آنکه بازپرس پرونده به خبرنگاران گفت که در صورت تمرد مرتضوی از دستور قضایی، حکم جلب او را صادر خواهد کرد، خود را به دادگاه معرفی کرد.

مرتضوی پیش از این نیز با اظهاراتی مشابه موجب خشم افکار عمومی شده بود. او از جمله در جریان حضوردر دادگاه جنایتگاه کهریزک، گفته بود که “از اقدامات انجام شده پشیمان نیستم”.

بر اساس این گزارش، اظهارات او شباهت زیادی به لحن و ادعای بابک زنجانی، فردی که نام اش در جریان شنود تلفنی مکالمات مرتضوی و فاضل لاریجانی بر سر زبان ها افتاد، دارد.

بابک زنجانی نیز خود را “فردی پاک” می داند و معتقد است که باید به او جایزه داده شود.

او پیش از این به ایسنا گفته بود: “گر امثال ما و این مسئولان این کارها را نمی‌کردند همه آن پول‌ها را باید اسباب بازی چینی می خریدند. البته اگر بابت فروش نفت موفق می‌شدند که پولی برای اسباب بازی آوردن ایجاد شده باشد. ما در این عملیات جان خود را کف دستمان گذاشتیم و فکرمی‌کردیم جایزه هم به ما بدهند”.