تعویق مراسم پنجشنبه یاران کروبی

نویسنده

» به علت عدم صدور مجوز برای سوگواری

منابع نزدیک به مهدی کروبی از لغو تجمعی خبردادند که پیش از این وی اعلام کرده بود روز پنج شنبه و به منظورسوگواری افراد کشته شده در تجمعات اخیر توسط نیروهای امنیتی برگزار می شود. نزدیکان مهدی کروبی عدم صدورمجوز را دلیل به تعویق انداختن آن اعلام کرده اند

دیروز سعید رضوی فقیه سخنگوی ستادمهدی کروبی درهمین زمینه گفت:  علیرغم تلاش ها و پیگیری های فراوان آقای کروبی به دلیل عدم تهیه مکان، مراسم بزرگداشت و سوگواری شهدای راه جمهوریت و آزادی فردا برگزار نمی شود.”

به گفته رضوی فقیه، مهدی کروبی تلاش می کند تا مراسم سوگواری افراد یاد شده هفته آینده در دانشگاه تهران یا برمزار این شهیدان در بهشت زهرا برگزار شود: “کسانی که دائما شعار می دهند که معترضان باید اعتراضات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند این حق قانونی را از آقای کروبی که یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی است، سلب کرده اند. معلوم نیست معترضان باید اعتراضات خود را از کدام مجاری قانونی پیگیری کنند.”

علیرغم فشارهای به عمل آمده برروی کاندیداها مبنی برتغییرموضع تا کنون کارساز نبوده است. مهدی کروبی درجلسه خود با اعضای تحریریه روزنامه اعتمادملی گفته است:“‌ من نتیجه این انتخابات را قبول ندارم و دولت برامده از ان را مشروع نمی دانم . “‌

روز سه شنبه شورای نگهبان  از رهبری پنج روز مهلت  اضافی خواست تا به شکایت های باقی مانده رسیدگی کند. اگر چه مسوولین این شورا گفته اند که در نتیجه شمارش بخشی از آرای یاد شده تغییری در نتیجه انتخابات داده نخواهد شد.