بازداشت چند ساعته رهبران نهضت آزادی

لیلا طیری
لیلا طیری

» آخرین اخبار زندانیان

درحالیکه توجه جامعه خبری و سیاسی ایران معطوف حوادث دو روز اخیر شهر قم است، روز گذشته اعضای دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران ساعت ها در دفتر پی گیری وزارت اطلاعات بازداشت بودندو تحت بازجویی قرار گرفتند. این فعالین سیاسی پس از 6 ساعت آزاد شدند، اما سایر فعالان سیاسی و مطبوعاتی که در زندان اوین به سر می برند در بلاتکلیفی کامل قرار دارند.

محمد توسلی، ابوالفضل بازرگان، سید امیر خرم و علی اکرمی، روز گذشته در دفتر پی گیری وزارت اطلاعات تحت بازجویی قرار گرفتند.

 یکی از اعضای نهضت آزادی به “روز” گفت: اعضای دفتر سیاسی نهضت آزادی، پیشتر از سوی دفتر پی گیری وزارت اطلاعات احضار شده بودند که روز گذشته به این دفتر مراجعه کردند.به گفته او، 4 عضو نهضت آزادی به مدت 6 ساعت بازداشت و تحت بازجویی بودند.

 

انتقال عرب سرخی به سلولی دو نفره

فیض الله عرب سرخی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، پس از یکماه بیخبری با مادر خود تماس گرفت.این فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگوی تلفنی کوتاه خود ضمن اعلام سلامتی اش گفت که از سلول انفرادی به سلول 2نفره منتقل شده است.

براساس گزارش سایت نوروز، فیض الله عرب سرخی پس از تحمل بیش از 3ماه حبس در سلول انفرادی به همراه سایر فعالان سیاسی دربند، به سلول های دو و چند نفره منتقل شده بود، اما ماه پیش دوباره به سلول انفرادی منتقل شد ه و طی تماسی با خانواده اش اعلام کرده بود که محل حبس او از زندان اوین به مکانی نامعلوم تغییر خواهد کرد.

 

دادگاه کلوتید ریس

دومین دادگاه رسیدگی به اتهامات کلوتیلد ریس، تبعه فرانسه امروز برگزار می شود.روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: “دادگاه متهم یاد شده روز چهارشنبه دوم دیماه سال جاری در محل شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور وکیل متهم و نماینده مدعی‌العموم برگزار می‌شود.”

بنابر این اطلاعیه “دادگاه رسیدگی به اتهامات سیدحسن احمدیان، از متهمان حوادث اخیر نیز روز چهارشنبه دوم دیماه سال جاری در شعبه 36 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار خواهد شد.”

 

بازداشت رئیس سابق ستاد وزارت نفت

اردشیر فتحی‌نژاد، رییس سابق ستاد وزارت نفت، رییس سابق هیات مدیره بهداری شرکت نفت و از افراد نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی بازداشت شد.
براساس گزارش سایت جرس، اردشیر فتحی نژاد جمعه هفته گذشته در منزل خود بازداشت شده و ماموران امنیتی با بازرسی منزل او، مدارک شخصی و هارد کامپیوترش را با خود برده اند.
اردشیر فتحی نژاد از افراد نزدیک به بیژن زنگنه، وزیر نفت سابق است و گفته می شودبازداشت او از پرونده سازی برای بیژن زنگنه حکایت دارد.در همین راستا طی هفته گذشته چند تن از خبرنگاران اقتصادی حوزه نفت نیز احضار و تحت بازجویی قرار گرفته اند.