هر بار برای آزاد نکردن بهانه ای می آورند

نویسنده
حسین محمدی

» گفت و گو با همسردکتر محمد ملکی

همسر دکتر محمد ملکی در مصاحبه  با “روز”، درباره آخرین ملاقات خود با وی گفت که به همسر زندانیش اتهام طرفداری از مجاهدین خلق را زده اند.

قدسی میرمعز  اظهار داشت: “هفته گذشته ملاقاتی با آقای ملکی داشتم. در این دیدار  آقایی به نام “علوی” هم حضور داشت که خود را کارشناس پرونده می نامید.”

وی درباره وضعیت محمد ملکی توضیح داد: “از نظر روحی که دکتر مشکلی ندارند و مثل همیشه روحیه بالایی دارند. اما به هر حال ایشان دارای مشکلات متعدد جسمی هستند و نیاز دارند که مورد مداوا و درمان قرار گیرند. این در حالی است که در زندان به این مسایل توجه نمی شود. مثلا تا مدت ها قرص های ایشان را نمی دادند، بعد از آن هم همراه با قرص های مخصوص به خودشان، یک سری قرص دیگر هم به دکتر ملکی می دهند که گویا این قرص ها به تمامی زندانیان خورانده می شود که دکتر ملکی نسبت به این وضع اعتراض کرده اند.”

همسر دکتر ملکی درباره وضعیت پرونده وی تاکید کرد: “حدود یک ماه قبل دادستان دستور آزادی ایشان را صادر کرده است که برای مداوا تحت نظر پزشکان قرار بگیرند. گویا تعهدی هم از ایشان در این زمینه گرفته اند. اما هنوز از آزادی ایشان خبری نیست و ما هم هر چه پیگیری می کنیم به در بسته بر می خوریم. هیچ کس هم جوابگوی ما نیست. هر بار برای آزاد نشدن ایشان بهانه ای می آورند. یک بار می گویند بازپرس پرونده موافقت نکرده، یک بار می گویند شرایط مناسب نیست، به هر حال دلیل این کار بر ما معلوم نیست. الان هم بنده و آقای دکتر مولایی وکیل ایشان پیگیری این مساله هستیم.”

وی درباره موارد اتهامی همسرش خاطر نشان نمود: “در ملاقاتی که با دکتر داشتم، به من گفت که اتهامم عضویت در سازمان مجاهدین خلق است. وقتی به بازجو - که در زمان ملاقات حضور داشت - گفتم که ایشان با این سن چگونه عضو مجاهدین هستند؟ به من گفت که ایشان از مجاهدین طرفداری می کنند. ضمن این که در مدت شش ماهی که شما ایشان را تنها گذاشته بودید – من شش ماه برای وضع حمل دخترم خارج از کشور بودم – وی به سازمان مجاهدین پیوسته است! من واقعا نمی دانم این چه نوع استدلالی برای محکوم کردن یک  فرد است.”