صدا ♦ جشنواره

نویسنده
مرضیه حسینی

چهار ایرانی میهمان اصلی یک از بزرگترین جشنواره های موسیقی جهان هستند که به برجسته ترین نوازندگان هر سال در آن آثار کشور خود را ارائه می کنند.

seda457.jpg

فریاد دف درآسمان سوئیس

دیروز – 5 اردیبهشت- جشنواره موسیقی “آمد ا تاهارا” در لوزان سوئیس آغاز بکار کرد. در این جشنواره که بیستمین دوره اش برگزار می شود و 10 روز ادامه دارد، گروه ایرانی متشکل از چهارنوازنده مقیم فرانسه حضور دارند.

در بیستمین دوره “موسیقی ملل جهان” کشورهای ایران - ایتا لیا- پا کستان- مراکش – بوسنی و کردهای چهارکشور شرکت دارند. نمایندگان کشورهای دیگر از وطن خود آمده اند و تنها نوازندگان ایرانی هستند که در فرانسه زندگی می کنند: خانواده شمیرانی متشکل از جمشید، کیوان و بیژن شمیرانی که در سازهای کوبه ای تخصص دار ندو عباس بختیاری که از چهره های جهانی نوازنده دف است.

گروه ایرانی که سال گذشته در فستیوال مارسی – یکی از بزرگترین جشنواره های اروپا- حضور داشتند و به مقام دوم دست یافتند، در همانجا توسط برگزارکنندگان “ امدا تاهارا” انتخاب و دعوت شدند.

پوستر جشنواره که هر سال به یک کشور اختصا ص دارد، امسال ویژه ایران طراحی شده است. روی پوستر عکس عباس بختیاری دیده می شود و تمامی فضای کار با الهام از دایره دفی که او د راختیار دارد، طراحی شده است.

عباس بختیاری، در مراسم بزرگداشت تونی گلتیف – کارگردان سر شناس فرانسوی – که بعد از این جشنواره در سوئیس برگزار می شود حضور می یابد تا با تک نوازی دف مراسم اختتامیه را رونق ببخشد.