این تونسی ها در استانبول

نویسنده
بهاره خسروی

» ای‌بوک/ تازه های کتاب های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

غذاش بادمجان است

نویسنده: سید مهدی موسوی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: 2012

202 صفحه

قیمت: 7,99€

نگاه می کنم از غم به غم که بیشتر است | به خیسی چمدانی که عازم سفر است | من از نگاه کلاغی که رفت فهمیدم | که سرنوشت درختان باغمان تبر است | به کودکانه ترین خواب های توی تنت | به عشقبازی من با ادامه ی بدنت | به هر رگی که زدی و زدم به حسّ جنون | به بچّه ای که توام! در میان جاری خون | به آخرین فریادی که توی حنجره است | صدای پای تگرگی که پشت پنجره است | به خواب رفتن تو روی تخت یک نفره | به خوردن ِ دمپایی بر آخرین حشره

لینک خرید

 

آه، استانبول

نویسنده: رضا فرخ‌فال

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

۲۱۶ صفحه

قیمت: 6,99€

نگاهش که به من می‌افتد، در قعر تاریکی چشم‌هایش هیچ پرسشی نیست. نزدیک‌تر که می‌روم می‌بینم که آن چشم‌ها مرا نگاه نمی‌کرده است؛ بی‌آنکه بخواهم احساس می‌کنم که او دیگر حتی در میان ما هم نیست.

لینک خرید

 

به تمام زبان‌های دنیا خواب می‌بینم

نویسنده: شبنم آذر

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

۱۰۴ صفحه

قیمت: 4,99€

سکوت | آواز مرا | جاودانه خواهد کرد | چرا که پس از بوسه | بی‌آن‌که دهانم را پاک کنم | شعرهایم را سروده‌ام

لینک خرید

 

سینما-چشم ۶

پرویز جاهد

ناشر: H&S Media

234 صفحه

تاریخ انتشار: 2014

قیمت: $9.00

ششمین شماره سینما-چشم ویژه‌ی بازیگری در سینمای مستقل و هنری

همکاران این شماره: فرشته امیری، نزهت بادی، پرویز جاهد، مهدی جمشیدی، فروزان جمشید نژاد، شادی جوادی، متین جلوانی، امین حامی خواه، ندا حقیقی صابر، میمنت سلیمانی، محمدرضا شیخی، روبرت صافاریان، سعیده طاهری، کارا عبدالملکی، لیلا عطایی، مازیار عطاریه، پویان غفاری، ساناز فرهنگی، مریم فراهانی، علی کرباسی، امیر گنجوی، مهدی ملک، علی موسوی، محمدحسین میربابا

لینک خرید

 

من ژاکت هستم!

 آرمی‌تیس شفیعی

ناشر: H&S Media

222 صفحه

تاریخ انتشار: 2014

قیمت: $9.00

چرا باید این کتاب را خواند؟

سوال بجائی‌ست! از بین این همه تالیفات و چاپ شده‌ها، داستان و شعر و رمان و ترجمه چرا باید “این” یکی را برگزید؟ آیا کار بهتری برای خواندن نیست؟ نوشتن این سفرنامه، تنها یک خاطره‌نویسی نیست. تنها نقل گذر زمان و بازگویی دیده‌ها نیست. هر مطلب، موضوع، نشست و منظره، بهانه‌ای‌ست برای گفتن مطلبی دیگر و سر به صحرا زدن.یکی از علل اقدام به نوشتن این کار، شوریدن بر این واقعیت بود که چرا همواره “ما” باید مورد مطالعه غرب قرار می‌گرفتیم؟ چرا شرقیان، به طور داستان‌گونه و با زبانی غیرعلمی سعی در دیدن و شناختن غربیان نداشتند؟ سن‌ژک، دومین زیارتگاه کاتولیک‌های جهان، الزام به پیاده‌روی، گذر از میان طبیعت، شهرها و قریه‌های دیدنی بین راه، بهانه مناسبی بود برای رفتن و دیدن و نوشتن و انتقام گرفتن!

پس پای به راه نهادم.

لینک خرید

 

این تونسی‌ها

 مصطفی خلجی

ناشر: مردمک

تاریخ انتشار: 2012

190 صفحه

قیمت: $9.00

غربت جایی است که اقلیتی از آدم‌ها در آن قربانی زبان و دین و فرهنگ حاکم می‌شوند. فرقی هم نمی‌کند که آنجا سرزمین مادری‌ات‌ باشد یا کشوری که مدتی در آن زندگی کرده باشی. همین‌که در جایی احساس غربت کنی، می‌خواهی از آن‌جا فرار ‌کنی و گاهی از روی ناچار به جایی می‌روی که علی‌رغم تفاوت‌های ظاهری، عمیقا شبیه موطن تو است؛ فکرها، رفتارها و روابط و در کل آدم‌ها. همه چیز غبارگرفته و مسموم و منحط و خردشده زیر فشار استبداد است. تو این شباهت را به شکل هولناکی درک می‌کنی.

لینک خرید

 

احمد شاملو، آن جنم انسان شاعر

منصور کوشان

ناشر: H&S Media

154 صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $6.00

منصور کوشان: جستارهای این کتاب، هر کدام به مناسبتی و در زمانی خاص نوشته شده است. آیا این جستارها و ده‌ها جستار و کتاب دیگری که در باره‌ی او نوشته و منتشر شده است، پاسخی به بیش از ۵۰ سال فعالیت بی وقفه‌ی او در راستای وضعیت انسان و تعالی فرهنگ سرزمینش هست؟ به گمانم هنوز باید بسیار نوشت و از این شاعر ملی ایران، از این مرد درشت اندام که با قامتی متوسط‌ از همان جوانی چهره‌‌اش در زیر انبوه گیسوان به هم تنیده مصم و استوار بود، سخن گفت و لایه‌های تو در توی شعر او را شکافت و وجود اعتراض و مبارزه‌ی ناگسستنی‌اش را در برابر استبداد و انکار هر گونه خودکامگی و جزم‌گرایی بهتر شناخت. چه او به راستی نه تنها در شعر، که در مقاومت‌های اجتماعی بی همتا بود.

لینک خرید

 

درک اجبار اکنون

عباس شکری

ناشر: H&S Media

234 صفحه

تاریخ انتشار: 2014

قیمت: $9.00

گفتگو با شاعران معاصر: جواد مجابی، پرتو نوری‌علا، آزیتا قهرمان، محمود فلکی، میرزاآقا عسگری (مانی)، آرش اسلامی ، مهرانگیز رساپور (پگاه)، شمس لنگرودی

لینک خرید