جبهه مدافعان منافع ملی را تشکیل دهید

نویسنده

» حاج سید جوادی در گفتگو با کروبی

احمد صدر حاج سیدجوادی دیروز در تماس تلفنی با حجه السلام کروبی خواستار تشکیل جبهه مدافعان منافع ملی در برابر اقتدارگرایان شد.در این گفتگو حجه السلام کروبی ضمن ارائه اخباری در مورد حملات مختلف گروه های فشار و شبه نظامی به مردم در جریان تجمعات روز 13 آبان ،از گسترش اینگونه برخوردها ابراز تاسف کرد.

دکتر صدر ضمن تقدیر از حضور و پایداری شیخ اصلاحات در کنار مردم در جریان حوادث اخیر، برخوردهای انجام شده و حملات نسبت به وی و همچنین ممانعت از حضور مهندس موسوی در جمع مردم را ناشی از ضعف اقتدارگرایان و واکنش آنها به محبوبیت رهبران جنبش سبز دانست.

اولین وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اهمیت اتحاد و موضع گیری هماهنگ میر حسین موسوی و مهدی کروبی بر لزوم تشکیل جبهه ای فراگیر از کلیه معتقدان به منافع ملی در مقابل اقتدار گرایان تاکید کرد.

وزیر اسبق دادگستری همچنین ضمن تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به پیگیری حقوق آسیب دیدگان حوادث اخیر و خانواده آنان، از کروبی خواست با هماهنگی مهندس موسوی، علیرغم فشارهای وارده مجدداً کمیته پیگیری مسائل آسیب دیدگان حوادث اخیر را احیا کند.

این عضو شورای انقلاب همچنین با تاکید بر لزوم گسترش جبهه اصلاح طلبان و تحول خواهان به همه فعالین سیاسی و اجتماعی که به منافع ملی و همچنین مبارزه اصلاح طلبانه و مسالمت آمیز پایبندی دارند، از کروبی خواست در جلسات آینده رهبران جنبش سبز، تشکیل جبهه ای از مدافعان منافع ملی علیه اقتدارگرایی را بررسی کنند.