جاسوسانی از میان ما

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

اگر کسی از برادر سردار وحیدی خبر دارد، به ما هم خبر بدهد که یک دفعه لال از دنیا نرویم. غلط نکنم یواش یواش نوبت سردار وحیدی یا احتمالا سردار فیروزآبادی است. خودش هم اگر نیاید خبرش می آید که سردار وحیدی که برای زیارت عتبات عالیات رفته بود پایش لیز خورد و افتاد وسط پنتاگون و به آمریکا پناهنده شد و کل اسرار نظامی ایران را با سی نمونه موشک شهاب( از یک تا پانزده) و انواع تانک( از جمله فیروزآبادی) را به عنوان مدارک جاسوسی به آمریکا برد. ظاهرا یک تقسیم کار دقیق وجود دارد، هر سال یکی از فرماندهان ارشد سپاه که همه اسرار نظامی و امنیتی کشور را دارد، آخرین مدارک را جمع و جور می کند و به آمریکا می برد. حتی گفته می شود که در بعضی موارد که فرماندهان سپاه تصمیم می گیرند برای جاسوسی به آمریکا پناهنده شوند، سیا به آنها اعلام می کند که هنوز وقتش نشده و اطلاعات نفر قبلی هنوز کاملا تخلیه نشده، صبر کنید به نوبت. حالا با این وضع چرا به ماهایی که اصلا هیچ اطلاعاتی از حکومت نداریم می گویند جاسوس، بماند.

 

شناسایی و شکار جاسوس در ایران

 

این کتاب شامل کلیه دستورالعمل های جاسوسی در کشورهای مختلف جهان است که توسط آژانس مرکزی اطلاعات( سیا) تنظیم شده است:

فرانسه: برای به دست آوردن اطلاعات از ارتش فرانسه، باید از دختران فرانسوی آمریکایی استفاده کرد. این دختران از سن بیست سالگی با مقامات عالیرتبه فرانسه ارتباط برقرار می کنند و بعد از هشت سال رابطه عاشقانه بتدریج اطلاعات طرف را می دزدند.

آلمان: برای به دست آوردن اطلاعات ارتش آلمان، آمریکایی ها از یهودیانی که در موساد هستند استفاده می کنند، آنها از سن هجده سالگی تربیت می شوند و بعد از بیست سال کار آموزشی از طریق احزاب سیاسی آلمان وارد قدرت می شوند و معمولا از طریق احزاب سوسیالیست که قدرت ویژه ای در ارتش دارند، اطلاعات می دزدند.

انگلیس: آمریکایی ها برای به دست آوردن اطلاعات از انگلیس معمولا سعی می کنند از طریق عوامل بخش خرید سلاح استفاده کنند، منتهی تجربه نشان داده است که آخرش معلوم نیست آمریکایی ها اطلاعات به دست آوردند یا انگلیسی ها.

اسرائیل: برای به دست آوردن اطلاعات از ارتش اسرائیل آمریکایی ها رسما درخواست می دهند، اسرائیل هم رسما جواب می دهد و اطلاعات را به آمریکا می دهد، در هیچ موردی نمی توان اطمینان پیدا کرد که اطلاعات دقیق است، چون معمولا جاسوسان آمریکایی در ارتش اسرائیل همان جاسوسان اسرائیل در سیا هستند.

افغانستان طالبان: آمریکایی ها برای به دست آوردن اطلاعات طالبان از سازمان اطلاعاتی پاکستان استفاده می کردند، تا وقتی طرف اطلاعات می آورد که معمولا همه چیز درست بود، وقتی هم که سرش را می بریدند، معلوم می شد لو رفته است.

سودان: جاسوس آمریکایی به خارطوم می رفت، وی در هفته اول بطور تصادفی درگیر می شد و بقتل می رسید و مامور بعدی اعزام می شد.

روسیه پوتین: رئیس جمهور روسیه معمولا بطور شخصی کلیه اطلاعات را به آمریکا می برد و با قیمت مناسب می فروشد. هیچ راه دیگری هم برای اینکه معلوم شود آیا اطلاعات کامل است یا نه وجود ندارد، چون رقبای پوتین قبل از رفتن به آمریکا در تصادف رانندگی کشته می شوند.

ایران: آمریکا هیچ جاسوسی در ایران ندارد، نیازی هم به آن ندارد. هر سال یکی از فرماندهان سپاه پاسداران، کلیه اطلاعات را با خودش برمی دارد و به قصد زیارت به مکه می رود، وی یک ماه بعد به پنتاگون می رسد، وی معمولا علاوه بر کلیه اطلاعات نظامی مربوط به ایران، کلیه اطلاعات مخفی ارتش اسرائیل، حماس، حزب الله لبنان، ارتش افغانستان، عراق، روسیه و جاهای دیگر را هم به آمریکا می دهد و در عوض گرین کارت می گیرد.

 

دشمن، ملت، نظام

 

البته سنگ پا یکی از مهم ترین تولیدات قزوین و در نتیجه کل کشور است. طبق آمارهای اقتصادی تولید این کالا و مصرف آن توسط مسوولان کشور بطوری هماهنگ و برنامه ریزی شده ادامه دارد. آیت الله خامنه ای گفت “ دشمنان قادر به جدا کردن ملت از نظام نخواهند بود.” وی در حالی که در موقع استعمال کلمه دشمن چشمانش برق می زد، راهپیمایی های سال گذشته را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل پیوند ملت و نظام قلمداد کرد. آگاهان تاکید کردند که دشمنان هم اگر نتوانند ملت را از نظام جدا کنند، خود نظام این کار را خواهد کرد.

 

دلایل قوی باید و معنوی

 

مسوول مربوطه دلایل گرانی قیمت میوه شب عید را اعلام کرد. محمود باغانی بارفروش در یک مصاحبه اختصاصی دلایل افزایش قیمت را بطور مشروح اعلام کرد.

ما: لطفا بفرمائید که چرا میوه ها در ایام نوروز گران شده است؟

مسوول مربوطه: اصولا قیمت ها به این دلیل بالا می رود که تقاضای خرید بیش از عرضه می شود و قیمت افزایش پیدا می کند. ما از قبل در جریان کاهش عرضه بودیم، به همین دلیل از مرکز آمار ایران خواستیم که جمعیت کشور را کم کند، ولی آنها هماهنگی نکردند و قیمت ها بالا رفت.

ما: آیا دلیل دیگری هم وجود داشت؟

مسوول مربوطه: بله، قیمت جهانی میوه توسط استکبار جهانی و دشمنان ملت افزایش پیدا کرد و میوه وارداتی گران شد و باعث افزایش هفتاد درصد میوه ها شد.

ما: پس در مورد میوه های داخلی قیمت ها افزایش نداشت؟

مسوول مربوطه: چرا، اتفاقا میوه های داخلی بیشتر از میوه های وارداتی گران شد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای سال آینده میوه را صادر کنیم و بعدا همان را وارد کنیم که ارزانتر دربیاید.

ما: آیا افزایش قیمت های نوروزی فقط در مورد میوه بود؟

مسوول مربوطه: نه، متاسفانه در دو مورد دیگر یعنی شیرینی و آجیل نیز افزایش قیمت وجود داشت که ما داریم عوامل افزایش قیمت آنها را بررسی می کنیم و تا شش ماه بعد امیدواریم علت افزایش آنها را پیدا کنیم.

ما: آیا اگر علت افزایش قیمت میوه ها را پیدا کنید، ممکن است قیمت آن کاهش پیدا کند؟

مسوول مربوطه: فعلا مشکل اصلی ما پیدا کردن علت افزایش قیمت میوه است، اینکه بخواهیم قیمت را کاهش بدهیم یا نه، موضوع بعدی است. باید ببینیم که اصلا گرانی چیز خوبی است یا بدی. هنوز در این مورد بررسی نکردیم.

ما: شما فرمودید که قیمت میوه در ایام نوروز افزایش یافته است، آیا قبل از عید و بعد از آن قیمت ها پائین تر بود.

مسوول مربوطه: اصولا قبل از عید قیمت میوه پائین تر است، بعد از عید هم قیمت میوه بالاتر است. یعنی اگر درست نگاه کنیم قیمت ها بالاتر می رود. یعنی بطور دقیق باید بگوئیم که کلا ربطی به عید ندارد و قیمت دارد بالاتر می رود.

ما: آیا سایر مواد غذایی در نوروز و بعد و قبل از آن افزایش قیمت داشته است؟

مسوول مربوطه: بله، قیمت سایر کالاها هم از جمله مواد غذایی افزایش یافته است. اصولا افزایش قیمت در مورد چند چیز وجود دارد، یکی کالاهای صنعتی، یکی مواد کشاورزی و یکی هم خدمات، خوشبختانه فقط همین سه چیز افزایش قیمت داشته است.

ما: غیر از این سه مورد آیا چیز دیگری هم وجود دارد؟

مسوول مربوطه: بله، قیمت زمین و خانه هم افزایش داشته است.

ما: آیا می توانیم چنین نتیجه بگیریم که کلا همه قیمت ها افزایش داشته و ربطی به میوه و عید ندارد.

مسوول مربوطه: بله، شاید این درست ترین نظر باشد، ولی وضع اقتصادی کشور در حال حاضر خوب است و ما در شکوفایی اقتصادی بسر می بریم و اگر همین طور پیش برویم ممکن است بقول رئیس جمهور اقتصاد اول جهان بشویم.

 

هارمونی و ناهارمونی

 

به نوشته خبرگزاری ها مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد استعفا داد. آگاهان دلایل زیر را به عنوان دلایل استعفای شخص مذکورالهویه اعلام کردند

یک) هماهنگ نبودن مدیرکل با سایر کسانی که هماهنگ بودند

دو) وی هماهنگ بود، ولی احتمالا خوشرقصی نمی کرد.

سه) هماهنگ بود، ولی مدتی بود خارج از دستگاه می زد.

چهار) حرکاتش دیده نمی شد، ولی صدایش می رسید.