حرف اول

نویسنده

» حرف اول - پریا سامانی پور

آزادی غیر قانونی است!

 آزادی غیر قانونی است واین بار آزادی خانه سینما. فرمان هم از جانب شمقدری صادر شده است. کسی که به نام کارگردان میلیاردها تومان دریافتی از “بیت” رادر سینما هدر داد و براستی می رفت در همان “شمقدر” به کار مزرعه داری بپردازد که فیلمبردار فیلم تبلیغاتی محموداحمدی نژاد شد واورا در محاصره نور و ملائک دید. بعد هم شد معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی.

 حکم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره “متولی مزرعه هنر” بیانگر همه چیز است: «آنان که متولی مزرعه هنر می‌شوند باید بدانند که برای این گلستان ابر می‌باید بود و صبر می‌باید نمود.به دست آبیاری کردن نه در فرصت مدیر است و نه از فِراست اوست !عرصه‌ای که رهبر عزیزمان کلید پیشرفتش خوانده ‌اند به کلیددارانی نیازمند است که با گرایش به عدالت و روحیه گره‌گشایی به خدمت هرچه بیشتر شائقند و بر مشکلات و چالش‌ها فائق!جنابعالی را که دستی بر آتش این آتشدان دارید و بر این مشعله سینه سوخته‌اید به سمت” معاون وزیر و رییس سازمان سینمائی” منصوب می‌نمایم.”

واین متولی “مزرعه هنر” دست در “آتشدان” برد و میراث سینمای ایران آتش زد تا به خانه سینما رسید  و تعطیلش کرد. دیوان عدالت اداری این حکم نقض کرده و “مزرعه دار” محترم فرمایش

فرمود ه اند:“بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویک ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است. در حال بررسی موضوع هستیم ، اما در اینکه خانه سینما غیر قانونی است و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.”