مقابله محمود احمدی نژاد با دشمنانش در قلب ایران

نویسنده

» مقاله ای از تلگراف

کان کوگان

به گفته دیپلمات های غربی، محمود احمدی نژاد در یک طغیان جدید، مشاورانی را که برای آیت الله خامنه ای کار می کنند  تقبیح کرد و آنان را “مشتی دیوانه” خواند.

 محمود احمدی نژاد بارها از سیاست های اعمال شده توسط طرفداران  آیت الله خامنه ای که برخی از آنان از اعضای ارشد سپاه پاسداران و بسیج هستند، انتقاد کرده. آقای احمدی نژاد گفته است که طرفداران رهبر، دست به اقدامات تحریک آمیز علیه غرب می زنند تا او را ضعیف نشان بدهند و طرفداران وی را در آستانه انتخابات مجلس که قرار است روز دوم مارس برگزار شود، تحقیر کنند.

این انتقاد ها بعد از این صورت گرفت که علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای احمدی نژاد، روز یکشنبه به اتهام توهین به رهبری، به یک سال زندان محکوم شد.

دادگاه، آقای جوانفکر، مدیر آژانس ایرنا را به دلیل نوشته هایش در وبسایت شخصی او به یک سال زندان و پنج سال ممنوعیت از فعالیت های سیاسی و مطبوعاتی محکوم کرد.

آقای جوانفکر دیروز این اتهامات را تکذیب کرد و گفت به این حکم اعتراض خواهد کرد. او گفت: “ولایت پذیری و تبعیت بنده از رهبر حکیم انقلاب، اظهر من الشمس است و سوابق امروز و دیروز اینجانب به روشنی موید آن است.”

محکومیت آقای جوانفکر آخرین تلاش طرفداران آقای خامنه ای برای خاموش کردن محمود احمدی نژاد است که آنها را مسئول حمله به سفارت انگلستان در ماه نوامبر و توطئه قتل سفیر عربستان در آمریکا، دانسته بود.

وی همچنین از طرفداران خامنه ای به دلیل حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه، تلاش برای دامن زدن به جنگ با غرب در مورد تنگه هرمز و خراب کردن رابطه ایران و ترکیه، مورد انتقاد قرار داده است.

تلگراف، 17 ژانویه