انتخابات با تهدید به استعفا

نویسنده

فریدون شیبانی

در حالی که جامعه ورزش ایران بی صبرانه در انتظار پایان کشمکش ها و انجام انتخابات مجمع عمومی در فدراسیون های فوتبال و کشتی است، کمتر انتظار می رفت نخستین مورد جنجالی در انتخابات فدراسیون پزشکی ـ ورزشی برای تعیین رییس این فدراسیون روی دهد.

انتخابات این فدراسیون و کشیده شدن آن به دور دوم می رفت تا به اعتصاب و یا استعفای کارکنان فدراسیون پزشکی - ورزشی بینجامد.

یک روز پیش از انتخابات فدراسیون یاد شده، خبرگزاری کار ایران از قول جمعی از کارکنان این فدراسیون نوشت: “در صورت انتخاب هاشمیان استعفا خواهیم داد.”

احمد هاشمیان دبیر پیشین فدراسیون بود که در اثر نارضایتی های بسیار با وجود حمایت از سوی سازمان تربیت بدنی، مجبور به استعفا شد اما حضور دو باره اش در محل فدراسیون وپیش از انتخابات، با واکنش خشمگینانه اعضای فدراسیون رو به رو شد.

اعتصاب یا استعفا

یکی از کارکنان معترض به رفتار ناهنجار احمد هاشمیان با کارکنان فدراسیونی که عناصر کلیدی آن را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند، با این خواست که نامش فاش نشود، در مورد علت برخوردهای دیروز گفت: “خبرگزاری ایلنا از کلمه «استعفا» به جای «اعتصاب» استفاده کرده است.”

آن هم در حالیکه همین خبرگزاری می نویسد: “در چند ماه گذشته نیز روسای کمیته‌‏ها و کارکنان فدراسیون پزشکی ـ ورزشی با تجمع در دفتر محمد علی آبادی، رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون رییس جمهوری اسلامی، مراتب اعتراض خود را نسبت به عملکرد و برخوردهای حذفی هاشمیان با اعضای این فدراسیون، اعلام کرده اند.”

ایلنا می افزاید: “به دنبال تجمع هفته گذشته مدیران و کارکنان فدراسیون پزشکی - ورزشی در اعتراض به حضور مجدد احمد هاشمیان، دبیر سابق فدراسیون در محل کار خود، پیشکسوتان، روسای کمیته‌‏ها و پرسنل فدراسیون پزشکی ـ ورزشی طی نامه‌‏ای خطاب به اعضای مجمع این فدراسیون در آستانه انتخابات اعلام کردند در صورت انتخاب احمد هاشمیان، دبیر برکنار شده به عنوان رییس این فدراسیون، ضمن اقدام به استعفای دسته جمعی، از صبح روز سه شنبه 24 بهمن ماه در محل کار خود، حضور نخواهند یافت”.

رای برای هاشمیان

با این وجود در انتخاباتی که صبح روز دوشنبه 23 بهمن در تالار اجتماعات کمیته ملی المپیک تشکیل شد، در دور نخست هاشمیان بیشترین رای! را آورد، اما به دلیل نداشتن اکثریت آرا، رای گیری به دور دوم کشیده شد.

و عاقبت خبر گزاری ورزش ایران، ایپنا، پیروزی دکتر کرم الله علیمرادی، را در دور دوم با 23 رای اعلام کرد. این خبرگزاری یاد آور شد در دور نخست از مجموع 44 رای احمد هاشمیان 18 رای و علیمرادی 17 رای داشته اند. در رای گیری دوم هاشمیان 21 رای آورد تا در رقابتی پایاپای کار به اعتصاب و یا استعفا نکشد. در رای گیری دوم نه نفر رای ندادند.

خبرگزاری فارس هم در مورد گزینش علیمرادی نوشت: “پس از برکناری دکتر خلیلیان از مقام ریاست فدراسیون پزشکی ـ ورزشی توسط محمد علی آبادی، علیمرادی به صورت سرپرست موقت از سوی رییس سازمان تربیت بدنی انتخاب شد تا پس از بازیهای آسیایی دوحه در آذر ماه گذشته، مجمع عمومی تشکیل و رییس فدراسیون انتخاب شود”. اما تشکیل مجمع عمومی این فدراسیون هم مانند فدراسیون های دیگر موجبات خشم آقای علی آبادی را برانگیخت و به همین علت برخلاف مقررات بیش از شش ماه طول کشید.

دوری از سیاسیون


آقای علیمرادی پس از انتخاب گفت: “نخستین برنامه‌ من این است که جلو اسراف‌ها در فدراسیون پزشکی - ورزشی گرفته شود.” این فدراسیون یکی از پولدار ترین فدراسیون ها در ایران است، زیرا بیشترین در آمد را بابت آزمایشهای دوپینگ دارد. علیمرادی ادعا کرده در فدراسیون او جایی برای سیاسیون نیست.