فرزند کارگرزندانی: پدرم به اتهام ارتباط با احمد شهید محاکمه شده

کاوه قریشی
کاوه قریشی

» نیما ابراهیم‌زاده در مصاحبه باروز

خانواده بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری دربند در زندان رجایی‌شهر از محاکمه مجدد او خبر داده‌اند. نیما ابراهیم‌زاده فرزند این فعال کارگری هم به روز می‌گوید پدرش با اتهاماتی جدید از جمله ارتباط با احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان‌ملل محاکمه شده است.

رحمان ابراهیم‌زاده، پدر بهنام ابراهیم‌زاده و “عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” در نامه‌ای که در وبسایت این کمیته متنشر شده از محاکمه مجدد فرزندش بدون وکیل از سوی قاضی احمد‌زاده در دادگاه انقلاب تهران خبر داده است.

بهنام ابراهیم‌زاده در خرداد سال ۸۹ بازداشت و ابتدا از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام‌های امنیتی به بیست سال زندان محکوم شد اما این حکم در دادگاه تجدید نظر به پنج سال زندان کاهش یافت.

نیما، فرزند این فعال کارگری زندانی به روز می‌گوید طی هفته گذشته ماموران چند بار تلاش کردند پدرش را برای محاکمه به خارج از زندان ببرند اما بار اول با مخالفت او روبرو شده و در نهایت در دفعات بعد با ضرب و شتم او را به دادگاه برده اند.

به گفته او، محاکمه اخیر بهنام ابراهیم‌زاده از جمله به اتهام “برهم زدن نظم زندان و ارتباط با احمد شهید” انجام شده اما قاضی هنوز به صورت کتبی حکم دادگاه را به این فعال کارگری ابلاغ نکرده است.

آقای ابراهیم‌زاده در حال حاضر در بند زندانیان غیر سیاسی زندان رجایی شهر کرج، بند ۲ این زندان، نگهداری می‌شود و به گفته پسرش از امکانات اولیه یک زندانی محروم است.

خانواده این زندانی خواهان انتقال او به بند زندانیان سیاسی هستند.

 بهنام ابراهیم زاده در ۱۲ آذر ماه در پی توجهی به خواسته‌اش برای انتقال به بند زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج، حدود یک ماه دست به‌ اعتصاب غذا زده بود.

پیشتر کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری خبر داده بود که نیما، فرزند آقای ابراهیم‌زده به دلیل بیماری ـ سرطان ـ در بیمارستانی در تهران بستری است. نیما ابراهیم‌زاده خود نیز به روز گفت در حال حاضر در حال سپری کردن دوران شیمی درمانی است.

سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های کارگری در جهان بارها نسبت به برخورد ها امنیتی و قضایی با فعالان کارگری ایران انتقاد کرده‌اند.

رضا شهابی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، رسول بداغی، بهنام ابراهیم زاده، پدرام نصراللهی، وفا قادری، واحد سیده، محمد مولانایی، یوسف آب خرابات، خالد حسینی و غالب حسینی از جمله فعالان کارگری هستند که در این سال‌ها بازداشت شده‌اند و برخی از آنها هم‌اکنون با محکومیت‌های گوناگون در زندان‌ها به سر می‌برند.