کفه حمله نظامی به ایران سنگین می شود

نویسنده

hamlenezami.jpg

فریبا صراف

همزمان با گزارش روزنامه گاردین در مورد سنگین شدن کفه اقدام نظامی علیه ایران در آمریکا، سایت بازتاب در گزارشی تاکید کرد” تاریخ، مسئولانی را که دشمن را دست کم گرفته و با ساده‌انگاری با تهدیدات برخورد می‌کنند، نخواهد بخشید.”

سایت بازتاب، وابسته به محسن رضایی، در همین ارتباط نوشت :“در حالی که تهدیدات جدی امنیتی پیش روی کشور است، متأسفانه برخی مسئولان از سر ساده‌اندیشی و نگاه جناحی و انتخاباتی، از ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات در نظام و جامعه خودداری می‌کنند، اما در صورت وقوع حوادث، چه پاسخی برای مردم خواهند داشت؟”

در ادامه این مطلب گفت و گوی یک”کارشناس ارشد امنیتی” با بازتاب آمده که با تاکید بر “جدی تر شدن تهدیدات علیه کشور” می گوید: “در حالی که رهبر انقلاب در اواخر سال گذشته و پس از تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت، نسبت به دست کم گرفتن دشمن و ساده‌انگاری تهدیدات هشدار دادند، متأسفانه برخی مسئولان همچنان در مسیر ساده‌انگاری و هیچ انگاشتن تهدیدات حرکت می‌کنند.این کارشناس توضیح داد: در حالی که شواهد و قراین از جدی‌تر شدن تهدیدات علیه کشور حکایت دارد، شرایط انبساطی و پراکندگی موجود در روند مدیریت، به هیچ وجه متناسب با تهدیدات نیست. افزایش شدید واردات در چهار ماهه اخیر که به رقم بی‌سابقه ماهانه 53 میلیارد دلار رسیده است و بخش عمده آن را نیز کالاهای مصرفی تشکیل می‌دهد، وجود منابع عظیم ارزی کشور در بانک‌های غربی و فقدان آمادگی برای رویارویی با تهدیدات، از جمله نقاطی است که به نظر می‌رسد باید به سرعت برطرف می‌شد”.

ابراز نگرانی سایت محسن رضایی، آن گاه مفهومی جدی تر می یابد که همزمان روزنامه های معتبر غربی به کشیدن آژیر خطر پرداخته و از روزهای سخت تری در رابطه ایران و آمریکا خبر داده اند. روزنامه گاردین در همین زمینه می نویسد:“اگر چه دولت بوش در عراق غرق مشکل است اما کماکان توجه خود را بر روی ایران متمرکز کرده است”.

بر اساس این گزارش به رغم آنکه بوش تا 18 ماه دیگر کاخ سفید را ترک می کند اما “منابع این روزنامه گفته اند که وی قصد دارد تا کاخ سفید را پس از روشن کردن تکلیف ایران ترک کند”.

گزارشی که اگر چه همراه با تفسیرو تحریف، اما در هر حال به روزنامه کیهان نیز راه یافته است:

“با آنکه گفته می شد طرح پیشنهادی کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا برای مقابله با ایران مبنی بر استفاده از دیپلماسی و افزایش فشارهای اقتصادی بر تهران در کاخ سفید پذیرفته شده و دولت آمریکا براساس این طرح، سیاست های خود را در قبال ایران پایه گذاری کرده، اما مقام های کاخ سفید ادعا کردند که سرانجام دیک چنی توانسته رئیس جمهور آمریکا را برای حمله به ایران متقاعد کند.”

امری که ظاهرا دیک چنی در آن تنها نیست، چرا که هفته گذشته نمایندگان جمهوری‌خواه و دمکرات‌ آمریکا نیز به گونه دیگری بر آن صحه گذاشتند. این نمایندگان “در الحاقیه‌ای، ایران را به خاطر آنچه نقش مستقیم آن در قتل هفتاد نظامی آمریکایی می‌خوانند، سرزنش کردند”.

این مباحث در شرایطی مطرح می شود که “منبع آگاه” دیگری از اطلاعاتی سخن می راند که جز جنگ بوی دیگری از آن نمی آید: “یک روزنامه عربی با چاپ گزارشی به نقل از یک منبع دیپلماتیک ناشناس در سوریه مدعی شده‌است که ایران 600 هدف را در اسرائیل برای نشانه‌روی موشک‌هایش انتخاب کرده و در صورت هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای‌اش این موشک‌ها را به قلمرو رژیم صهیونیستی شلیک خواهد کرد. به گزارش روزنامه قطری الوطن اهداف تعیین‌شده در خاک اسرائیل به طور کامل در برد موشک‌های ایرانی شهاب قرار دارند و در صورتی که اسرائیل به تنهایی یا با مشارکت آمریکا به ایران حمله کند این اهداف در کوتاه‌ترین زمان نابود خواهند شد”.

جالب آنکه به نوشته این روزنامه و به باز هم به نقل از یک “منبع آگاه”، ایران موضوع “نشانه‌روی موشک‌ها به سمت اسرائیل را از طریق کانال های مختلف به اطلاع مقامات رژیم صهیونیستی رسانده‌است”.

و احتمالا روی همین “آبشار” است که دولت اسراییل چنین می کوبد: “منابع رژیم اسرائیل ضمن ایراد اتهاماتی درباره جنگ لبنان، از آمادگی برای جنگ با ایران خبر دادند.” و وزیر اموراستراتژیک اسراییل اعلام کرد که:“اسرائیل ممکن است موضوع هدف قرار دادن تاسیسات اتمی ایران را در دستور کار قرار دهد. در صورت قطعی شدن تصمیم اسرائیل برای انجام چنین کاری واشنگتن تل‌آویو را تنها نخواهد گذاشت.”

چنین است که گزارش سایت بازتاب معنای دیگری می یابد:“در صورت بروز حوادث، تاریخ، مسئولانی را که دشمن را دست کم گرفته و با ساده‌انگاری با تهدیدات برخورد می‌کنند، نخواهد بخشید.”