ماجراهای آقای خیرخواه به پایان رسید

نویسنده
پرستو سپهری

» محمود بنفشه خواه درگذشت

پس از رضا کرم رضایی با مرگ محمود بنفشه خواه،جامعه هنری ایران بهار 89 را با مرگ دیگری تجربه کرد. محمود بنفشه‌خواه، هنرمند عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران صبح روزگذشته(چهارشنبه) در سن 67 سالگی درگذشت. به گفته برادر او،بنفشه خواه “مدت ها با بیماری سختی دست و پنجه نرم می کرد. البته در آخرین روزهای عمر خود با نهایت صبر و استقامت امید به زندگی داشتند اما از چند روز پیش که از بیمارستان مرخص شدند وضعیت بسیار وخیمی داشت.”
برادر مرحوم بنفشه خواه درباره جزییات مراسم تشییع پیکرایشان  گفت: مراسم تشییع این هنرمند ساعت 9:30 صبح روز شنبه 21 فروردین‌ماه از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود اما هنوز در خصوص مراسم ختم و هفتم آن مرحوم تصمیم‌گیری نشده است.

محمود بنفشه خواه کیست؟

محمود بنفشه خواه در سال 1321 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته حسابداری ادامه داد. کار هنری را از سال 1352 با بازی در نمایشنامه “در اعماق” به کارگردانی مهین اسکوئی شروع کرد. بازی در سریال های تلویزیونی را از سال 1365 با نقش کوتاهی در سریال “ماجراهای آقای خیرخواه” و بازی در فیلم های سینمایی را با فیلم “مدرسه پیرمردها” در سال 1370 شروع کرد. از خرداد ماه سال 1364 به مدت شش سال در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به فراگیری سنتور پرداخت و در این زمینه به تدریس نیز مشغول شد. او عضو انجمن بازیگران سینمای ایران در خانه سینما و نیز عضو خانه تئاتر بود.

محمود بنفشه خواه نزدیک به 40 سال در عرصه های مختلف سینما و تئاتر حضور داشت و بازی در سریال‌های تلویزیونی را از سال 1365 با ایفای نقش‌هایی در سریال “ماجراهای آقای خیرخواه” در سال 1370 شروع کرد.
بنفشه‌خواه در آخرین تجربه سینمایی خود در فیلم “پسر آدم، دختر حوا” ساخته رامبد جوان حضور داشته و همچنین در فیلم‌هایی مانند “پوست نور”، “تاکسی نارنجی”، “شام عروسی”، “ازدواج صورتی”، “تیک”، “آب و آتش”، “سگ‌کشی”،”مسافر ری”، به ایفای نقش پرداخته بود.
مراسم تشییع زنده یاد محمود بنفشه خواه شنبه9. 30 صبح از مقابل خانه سینما انجام می شود.