دیدار با خانواده های بنی یعقوب و نظر آهاری

نویسنده

» گفت و گو با یکی از فعالان جنبش زنان

جمعی از فعالان جنبش زنان، روزنامه نگاران و فعالان جنبش دانشجویی، عصر روز شنبه، با حضور در منزل خانواده های ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگار و فعال جنبش زنان، و شیوا نظرآهاری عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن اظهار همدلی با خانواده های این دو زن زندانی با خانواده هایشان گفت و گو کردند.

یکی از فعالان جنبش زنان با اعلام این خبر گفت: حدود ساعت 6 به خانه ژیلا بنی یعقوب رفتیم. مادرش نگران تماس نگرفتن ژیلا بود و می گفت از زمان بازداشت تا کنون دو بار و هر بار یک دقیقه با خانه تماس داشته است اما دو روز است که از او بی خبریم. و از همسرش بهمن احمدی امویی هیچ خبری نداریم و از روز بازداشت تا کنون تماسی با خانه نداشته است.

خانواده بنی یعقوب از پی گیری های مکرر در دادگاه انقلاب، مجلس شورای اسلامی و شعبه ای که برای پی گیری وضعیت زندانیان، در کنار زندان اوین  نصب شده و از بی نتیجه بودن ای پی گیری ها خبر دادند.

فعال مصاحبه کننده با روز همچنین از حضور این جمع در ساعت 7.30 عصر دیروز در منزل پدری شیوا نظرآهاری فعال جنبش زنان و همنین دانشجوی پی گیر مسائل حقوق بشری خبر داده و اظهار داشت: در منزل وی نیز خانواده از نحوه دستگیری شیوا گفتند و اینکه با وجود مراجعه های مکرر به دادگاه انقلاب و زندان اوین و دفتر پی گیری واقع در خیابان برادران مظفری، و با وجود یک بار تماس شیوا که غیر مستقیم مکان نگهداری خود را اوین گفته، نام او در هیچ یک از فهرست های زندانیان وجود ندارد.

به گفته وی فعالان جنبش زنان همچنین در این جمع در مورد شرایط موجود و نقش فعالان اجتماعی بویژه زنان صحبت کردند. به گفته یکی از این فعالان، فعالان جنبش زنان در بطن وقایع اخیر حضور داشته اند و هرگز از بدنه جامعه جدا نشده اند زیرا خواسته های آنان از خواسته های عمومی مردم جدا نبوده است. همچنین برخی دیگر از فعالان از نیاز به  بازخوانی استراتژی های جنبش های اجتماعی  و داشتن تحلیل های نو سخن گفتند. زیرا با وضعیت پیش آمده، پرسشهای نویی مطرح است. پرسشهایی که هدف فعالان اجتماعی را تعیین می کند.

ژیلا بنی یعقوب و همسرش بهمن احمدی امویی  در نیمه شب 30 خرداد88 در منزلشان بازداشت شدند و شیوا نظر آهاری که درست یک ماه از زمان بازداشت او می گذرد، در محل کارش بازداشت شد.

نگرانی خانواده های زندانیان، پس از انتشار خبر کشته شدن سهراب اعرابی در زندان اوین و اعلام این خبر به خانواده وی، بعد از قریب یک ماه افزایش یافته است.