زیر لحاف اعتدال چه می گذرد؟

نویسنده
نازنین کامدار

» اطلاعاتی که روحانی به انگلیس ها داد

با وجود تذکرات چندباره سران نیروهای مسلح و سپاه به رسانه ها و چهره های افراطی در خصوص پایین کشیدن فتیله انتقادها از دولت، جواد کریمی قدوسی، نماینده حلقه پایداری در مجلس و فرمانده سابق بسیج خراسان رضوی، روز یکشنبه در نطق میان دستور خود، سخنان تندی علیه حسن روحانی گفت وتلویحا او را متهم به جاسوسی برای انگلستان کرد.

او گفته است: “در دیدار با پرسنل وزارت اطلاعات می‌گویید یک کشور است، یک رهبر است. افراطیون دم از ولایت می‌زنند ولی در عمل ژست اپوزیسیون می‌گیرند و ملت عزیز می‌دانند که موانع و مشکلات رفع نشده ریشه در ولایت ستیزی برخی از مسئولان و مقامات دارد. آقای روحانی اعتدال یک بینش و روش است آیا قرار است رساله دکترای خود را که در دانشگاه گلاسکوی انگلیس ارائه دادید که مربوط به تعطیلی شرع اسلام می‌شد و اطلاعات مهمی را در آن با وقاحت در اختیار انگلیسی‌ها قرار دادید با شعار اعتدال فرقه‌گرایی دیگری پایه‌گذاری کنید؟ یک بار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می گذرد؟”

او افزوده است: “از مواضع شما برمی‌آید که در آینده نزدیک به نهادهای مقدس حماسه‌ساز حمله خواهید کرد، کارهایی که آقای هاشمی و خاتمی هم نتوانستند انجام دهند. بدانید که اگر آن روز برسد شما یکسره تمام مشروعیت خود را از دست خواهید داد. آقای روحانی کلام آخر، باز هم از شما می‌خواهیم حماسه‌وار عمل کنید و اینقدر به حاشیه ها نپردازید”.

در هنگام نطق او، آن فرازهایی از سخنان اش که رسما رئیس دولت حکومت اسلامی را به جاسوسی برای بریتانیا متهم می کرد با فریادهای “احسنت احسنت” برخی از نمایندگان عضو پایداری همراه بود.

سخنان وی روز گذشته با واکنش های متعددی از سوی نمایندگان مجلس همراه شده، به طوری که سایت الف، وابسته به احمد توکلی در مطلبی با عنوان “آقای کریمی قدوسی، چه خبر است؟” خطاب به او نوشته: “این عبارت «اطلاعات دادن به انگلیس» شاهکار و اوج اخلاق متمدنانۀ طیف «بگم بگم» است که یاد سخنان بی پروای رییس جمهور سابق را به روشنی در ذهن تداعی می کند! با توجه به این سخنان مبتنی بر زیر لحاف و تهدیدات حسینیان مبنی بر انتشار فیلم مجلس جشن زنانۀ همسر رییس جمهور و باقی صحبت ها و عبارات این جریان، بعید نیست که کار به اینجا برسد که جلوی عبارت مجلس شورای اسلامی بنویسند: مجلس شورای اسلامی+ ۱۸!”

الف افزوده: “آقای کریمی قدوسی همان فردی است که امضاهای بیانیه های متعددی را از طیفی از نمایندگان مجلس جمع می کند که از جملۀ آنان می توان به بیانیۀ تشکر از شورای نگهبان برای رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و نه به آمدن وی همچنین طرح سه فوریتی به قلم وی که در آن واژۀ معروف «ان پی تی» به فارسی و انگلیسی «ام پی تی» نگارش شده بود، اشاره نمود که علاوه بر رسانه های داخلی در رسانه های خارجی بعنوان اوج سطح علمی و سیاسی رجال سیاسی ایران به دنیا مخابره گردید و برگ زرینی در کارنامۀ کمیسیون امنیت ملی مجلس گردید، البته با صد و ده امضا پای آن که معلوم گردید این صد و ده نفر یا مطلب را نخوانده اند و امضا کرده اند که خوش به حال ما با این امضای دقیق نمایندگانمان و یا خوانده اند که بیشتر خوش به حال ما با این نمایندگان باسواد و محیط به امور هسته ای مان!”

سایت پیام نوهم در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی، نظر ۱۴ نماینده مجلس را درباره آن جویا شده که این نمایندگان، این عضو جبهه پایداری را به “وقاحت”، “بد دهنی”، “بی ادبی”و “بی انصافی” متهم کرده اند.

در بین آنان کمال الدین پیرموذن که در هنگام نطق نیز خواستار قطع آن از سوی رئیس جلسه شده بود، گفته است: “این نطق شرم آور بود، وقیحانه بود. متاسفم که آقایان معتدل مجلس اجازه ندادند تا ما پاسخ این نطق زشت و بی ادبانه را بدهیم. تندروها و اعضای جبهه پایداری می آیند و راحت حرف خود را می زنند و بعد به ریش ما می خندند”.

 

سایت صلح نیوز هم که مدتی است خط سیاسی خود را از دشمنی با دولت به “هواداری” تغییر داده، در واکنش به نطق کریمی قدوسی نوشته است: “جبهه دلواپس ها تا پیش از این ادعاهای متعدد دیگری را درباره رساله دکترای حسن روحانی مطرح کرده بودند؛ از جمله اینکه وی در آن دانشگاه تحصیل نکرده، مدرک وی تقلبی است و محتویات رساله دکتری وی از جای دیگری برداشته شده است.اما حالا که تخریب ها و دروغ پراکنی های قبلی بی اثر مانده، جبهه دلواپس ها به اتهام جدیدی روی آورده اند: اتهام انتقال اطلاعات فقهی به بیگانگان! مشخص نیست تصور این نماینده و همفکرانش از فعالیت علمی چیست و چرا تصور کرده اند اطلاعات فقهی و نظرات علمی در این باره ممکن است بتواند اطلاعات محرمانه یا ویژه ای تلقی شود؟ و چرا تصور می کنند نوشتن یک رساله دانشگاهی به معنای دادن اطلاعات به آن کشور است.حسن روحانی در رساله دکتری خود در دانشگاه کلدونیان گلاسکو به موضوع احکام ثانویه، اجتهاد و نقش زمان و مکان در فهم احکام شرعی می پردازد؛ اما کریمی قدوسی ادعا کرده که وی به تعطیلی احکام شریعت اسلامی اشاره می کند و اطلاعات آن را در اختیار انگلیسی ها قرار داده است!ای کاش این نماینده حامی منش احمدی نژاد به جای متهم کردن رییس جمهور به جاسوسی برای انگلیسیها به این سئوال پاسخ می داد که آیا برخی رفتارها و اعمال احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری که موجبات افزایش دامنه تحرکات ضد ایرانی رژیم صهیونیستی شد از نظر وی چه نامیده می شود؟مگر سود این برنامه ها را دشمن نبرده است؟ سرمایه های انسانی و مدیریتی کشور را مگر امثال شماها با حمایت از احمدی نژاد تخریب نکردید؟”

گفتنی ست جواد کریمی قدوسی پیش از این بارها با طرح پرسش از وزرای اطلاعات و خارجه، مخالفت خود را با دولت نشان داده بود.سایت انتخاب پیش از این نوشته بود، علت مخالفت وی با دولت به موضوعی شخصی بر می گردد.

به نوشته انتخاب، سعید جلیلی به او وعده داده بود که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، او را به سمت معاونت داخلی وزارت اطلاعات، سمتی که زمانی در اختیار سعید امامی بود، بگمارد و حال که او در انتخابات شکست خورده، کریمی قدوسی خود را ناکام بازی قدرت امنیتی اش می بیند.