کتاب های پر فروش نشرناکجا

نویسنده

» پشت ویترین دو

 

دکتر نون زنش را بیشتر ا مصدق دوست دارد

نویسنده: شهرام رحیمیان

۸۲ صفحه

قیمت نسخه چاپی ۹۰.۱۰

قیمت نسخه الکترونیک ۹۹.۵

دکتر نون فارغ‌التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه و مشاور مصدق است. پس از کودتای ۱۳۳۲ دستگیر می‌شود. سه ماه شکنجه و سلول انفرادی را تحمل می‌کند، اما هنگامی‌ که صدای کتک‌خوردن زنش ملکتاج  را می‌شنود و قصد تجاوز به او، به مصاحبه‌ی رادیویی تن می‌دهد. داستان در بحبوحه‌ی مرگ ملکتاج  حکایت می‌شود.

دکتر نون  در حالیکه نمی‌تواند باور کند زنش مرده، دهه‌ها زندگی زناشویی و سیاسی‌اش را مرور می‌کند. بیست و سه سال است که کودتا شده و سایه‌ی مصدق  با اوست و با او حرف می‌زند. از صبح تا شب با کُت و شلوار و کراوات ویسکی می‌نوشد. ژولیده و کثیف است. ایزوله و مطرود؛ نه از خانه بیرون می‌رود و نه حاضر است خانواده‌اش را ببیند. و مردمی که انتظار قهرمانی از او داشتند کتک مفصلی به او می‌زنند و کاسب‌هایی که اجناس را به او هدیه می‌دادند، حال چیزی به او نمی‌فروشند. تمام لذایذ دنیا را بر خود حرام می‌کند تا از خودش انتقام بگیرد و همواره حسرت دکتر فاطمی  را می‌خورد که قهرمانانه کشته شد و به چنین زندگی مرگ‌آوری تن نداد.

www.naakojaa.com/book/508

 

زندان سکندر، سه جلد

نویسنده: حسین دولت آبادی

۱۱۴۰ صفحه

قیمت نسخه چاپی سه جلد ۶۰ یورو

قیمت نسخه چاپی هر جلد ۹۰.۱۲

قیمت نسخه الکترونیک هر جلد ۹۰.۱۲

شهاب برهان: بعد از خواندن رمان «زندان سکندر»،جای تردیدی نمی‌ماند که اثر تازه حسین دولت آبادی شاهکار وی و گواه اوج توانائی هنری و ادبی اوست. این اثر، رمان است، اما قصه و فسانه نیست؛ پرداختی خلاقانه و شیوا از زندگی هائی است که برای حسین دولت آبادی، عین رمان یا دست کم در خور پردازش رمانی بوده‌اند…

www.naakojaa.com/book/12001

 

 

اصلا مهم نیست

نویسنده: ماریا تبریزپور

۱۳۳ صفحه

قیمت نسخه چاپی ۹۰.۹

قیمت نسخه الکترونیک ۹۹.۴

لباس‌هایم را یکی یکی در می‌آورد، انگار خودش را لخت می‌کند و دوباره نخودی می‌خندد و می‌گوید: «می‌خوای دنده‌هاتو بشمرم؟» و شروع به شمردن می‌کند…

www.naakojaa.com/book/4282

 

 

خانه اجاره ای

نویسنده: ماریا تبریزپور

۱۱۵ صفحه

قیمت نسخه چاپی ۹۰.۱۲

قیمت نسخه الکترونیک ۹۹.۶

ما دوریم و روز‌به‌روز بیشتر عاشق همدیگر می‌شیم، ما می‌خوایم عاشق بمونیم و همچنان از هم دوری می‌کنیم و فقط سایه‌های همدیگر را تعقیب می‌کنیم و هیچ‌وقت هم به ‌روی ‌هم نمی‌یاریم. . ولی وقتی بعد از یک مدتی می‌خوایم همدیگر را ببینیم دلمون می‌شه قدر یه گنجشک، یه کبوتر. پرپر می‌زنیم واسه همدیگر. ما از همدیگر دور هستیم و صاحب هم نیستیم، هیچ موقع هم صاحب‌خونه‌ی هم نمی‌شیم. همیشه یه چیزی واسه جنگیدن داریم، ما گوشت و پوست و استخونمون بدون جنگ معنی نداره.

www.naakojaa.com/book/15491

 

 

سنگسار تابستان

نویسنده: فرشته مولوی

۱۳۲ صفحه

قیمت نسخه چاپی ۹۰.۱۲

قیمت نسخه الکترونیک ۹۹.۶

داستان‌های خوب قدیم خوانده شده به یادگاری‌های کهنه و پرقدر و قیمت صندوقچه‌ی پیرزن‌ها می‌ماند؛ می‌شود گاهی گداری با ادب و آداب تمام دزدانه تماشایشان کرد، اما اگر از پستویشان بیرون کشیده شوند، طلسمشان انگار شکسته می‌شود.

www.naakojaa.com/book/15397

 

آفرینش روی باریکه موکت

نویسنده: علی اسماعیل شعار

۱۵۲ صفحه

قیمت نسخه چاپی ۹۰.۱۲

قیمت نسخه الکترونیک ۹۹.۶

همه‌مان جمع می‌شویم زیر سایه‌ی درختی که اسمش را نمی‌دانم. سودانی می‌گوید بی‌خیال رفیق. درخت‌ها را بی‌خیال. تو که در هر حال همه چیز از یادت می‌رود. می‌گویم نه همه چیز. توی کشورم دختری هست که هیچ از یادم نمی‌رود. سودانی می‌خندد. می‌گوید دنیا پر از دختر است. انگار که راز مهمی گفته باشد.

www.naakojaa.com/book/11912

 

حرمان

نویسنده: امید بلاغتی

۱۱۶ صفحه

قیمت نسخه چاپی ۹۰. ۱۰

قیمت نسخه الکترونیک ۹۹. ۵

این نوشته‌ها روایت‌هایی داستانی از زندگی من هستند. در نوشتن‌شان نه می‌خواستم آن‌قدرها به اصول داستان‌نویسی وفادار باشم نه می‌خواستم یکسر این اصول را کنار بگذارم. می‌خواستم سال‌هایی از زندگیم را روایت‌گری کنم. روایت‌گری عنوان بهتری است برای کاری که من در حرمان‌ها انجام دادم. اما یک‌جورهایی همه کار کردم. از روایت‌گری داستانی تا نامه‌نویسی. انگار نیاز داشتم به این تنوع تا آن سال‌های زندگیم را بنویسم.

www.naakojaa.com/book/13662

 

 

فیسبوک

 

نویسنده: سبحان گنجی

158 صفحه

قیمت نسخه چاپی 12.90

قیمت نسخه الکترونیک 6.99

خواندن این داستان برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی شود

معمولاً دخترها دوست دارند چشم‌های مرد هنگام معاشقه باز باشد. که مبادا در ذهن، معاشقه با فرد دیگری را تجسم کند. اما آ عاشق چشم‌های بسته‌ست. ناخودآگاه ترجیح می‌دهد مرد روی او فکر کند آنجلینا جولی را می‌کند و در اوج است، تا اینکه ببیند آ را می‌کند و آنچنان در اوج نیست.

www.naakojaa.com/book/2641

 

ذوزنقه تجریش

نویسنده: مهدی رستم پور

 

124 صفحه

قیمت نسخه چاپی 10.90

قیمت نسخه الکترونیک 5.99

آقای گنابادی (ناظم) پشت بلندگو گفت: سه تا صلوات بفرستید خستگی از تن استاد مرادی ­کرمانی در بره.

موقع صلوات اول، سوال­هایی که توی دستم بود را ریختم روی میز مقابلش.

موقع صلوات دوم گفتم: «می‌خوام نویسنده بشم». از او سوال نکرده بودم. فقط گفته بودم می­خواهم نویسنده بشوم.

موقع صلوات سوم گفت: برای نویسنده شدن درس بخون.

سپس بلندگو را از ناظم گرفت برای پاسخ به سوال­هایی که دسته­بندی کرده بود.

از فروردین به بعد کم‌کم نتایج مسابقات منطقه در رشته ­ ­های قرائت قرآن، اطلاعات عمومی، تئاتر، کاردستی، حفظ حدیث، سرود و تواشیح، رقابت­های ورزشی و مشاعره را سر صف اعلام کردند.

خیلی لذت دارد شنیدن اسم خودت از بلندگوی مدرسه برای تشویق. لذتی که قسمتم نشد. ثلث سوم رسید، امتحانات نهایی را هم دادیم و خبری نیامد از نتیجه مسابقه قصه ­نویسی در منطقه یک آموزش و پرورش تهران.

www.naakojaa.com/book/12061

 

سکوت تهمینه

 

نویسنده: مهری یلفانی

126 صفحه

قیمت نسخه چاپی 11.90

قیمت نسخه الکترونیک 5.99

تاکسی از خیابان وارد کوچه‌ای شد که در دوطرفش تک و توکی ساختمان‌های چند طبقه و تک و توکی هم خانه‌های دو طبقه بود. از یکی از خانه‌ها درخت سرو بلندی سر از کوچه در‌آورده بود. از چند ساختمان که رد شدند، راننده ناگهان ترمز کرد و گفت، به گمانم همین‌جا باشد. و سر کوچه‌ی تنگ و بن‌بستی نگه داشت. فرز و چابک از تاکسی پیاده شد و دو چمدان‏ را از صندوق عقب بیرون آورد و توی کوچه کنار دیوار گذاشت. شهرزاد هم پیاده شده بود. راننده پول‌هایی را که شهرزاد به او داد، گرفت و بی‌آنکه بشمرد، در جیب گذاشت. شهرزاد نگاهی به دور و بر خود کرد. راننده پرسید، همین‌‌جاست؟

شهرزاد همان‌طور که بقیه پول را در کیف می‌گذاشت، گیج و بی هوا گفت، «امیدوارم.»

www.naakojaa.com/book/13569

 

آبی گرم ترین رنگ است

نویسنده: جولی مارو

مترجم: سپیده جدیری

160 صفحه

قیمت نسخه چاپی 26.90

قیمت نسخه الکترونیک 14.90

«آبی گرم‌ترین رنگ است» داستان مصوری است از نویسنده و نقاش فرانسوی ژولی مارو. داستان عاشقانه‌ی دو زن جوان در گردش میان دو قرن.

عبداللطیف کشیش بر اساس این کتاب فیلم «زندگی آدل یا آبی گرم‌ترین رنگ است» را کارگردانی کرد و این فیلم جایزه نخل طلا جشنواره کن ۲۰۱۳ را از آن خود کرد. خود کتاب نیز پیش از آن جایزه مخاطبین جشنواره‌ی آنگولم را که مهم‌ترین جشنواره داستان مصور در جهان است، برده بود.

این کتاب برای نخستین بار به زبان فارسی در نشر ناکجا منتشر می‌شود. برگردان از زبان انگلیسی سپیده جدیری است با همکاری تینوش نظم‌جو از نسخه فرانسوی.

www.naakojaa.com/book/14215

 

خام بدم پخته شدم بلکه پسندیده شدم

نویسنده: کیومرث مرزبان

220 صفحه

قیمت نسخه چاپی 16.90

قیمت نسخه الکترونیک 8.99

به راستی ای کاش عشق را هم ممنوع می‌کردم.

آنگاه همه می‌‌خواستند عاشق باشند.

همه شب‌ها در خانه‌هایشان یواشکی عاشقی می‌کردند…

رعیت را به جرمِ عاشقی شلاق می‌زدیم

به جرم عاشقی ممنوع الخروج ــ ممنوع المصاحبه ــ ممنوع‌الکار و هزاران ممنوع‌الهای دگر می‌شدند…

و شاید در آن هنگام تو هم عاشقی می‌کردی… 

www.naakojaa.com/book/12279