دور جدید پخش برنامه هویت

نویسنده

» حجاریان، عطریان فر و شریعتی در تلویزیون

یک روز پس از آنکه رهبر جمهوری اسلامی اعتراف افراد در دادگاه ها علیه خود و “در مقابل دوربین ها و بینندگان میلیونی” را “شرعا، عرفا و عقلا، حجت، مسموع و نافذ” اعلام کرد، فارس، خبرگزاری دولت کودتااز پخش میزگردی با حضور سعید حجاریان، محمد عطریان فر و سعید شریعتی از تلویزیون جمهوری اسلامی خبر داد.

پخش برنامه ها یی از این دست که این بار تحت عنوان “میزگرد” انجام می شود در جمهوری اسلامی سابقه دارد. شاخص ترین این نوع برنامه ها، سلسله برنامه های “هویت” بود که به کمک دست اندرکاران کیهان  از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد و چهره های فرهنگی و سیاسی شاخص ایران در این برنامه مقابل دوربین نشستند.
براساس گزارش خبرگزاری فارس، در راستای همین برنامه ها، سعید حجاریان، محمد عطریانفر و سعید شریعتی با حضور در میزگرد ویژه‌ای در استودیوی سیمای جمهوری اسلامی ایران به تبیین دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف نظری، سیاسی و اجتماعی پرداخته اند.
این میزگرد که مرتضی حیدری اجرای آن را بر عهده داشته است سه‌شنبه و چهارشنبه بعد از اخبار ساعت 21 از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.
در این میزگرد در خصوص مسائل مختلف از جمله آسیب شناسی ترویج علوم انسانی غربی در دانشگاه‌ها [بحثی که چندی پیش توسط آیت الله خامنه ای در مورد مضر بودن آموزش علوم انسانی در دانشگاه ها مطرح شد]، پیامدهای سیاسی و اجتماعی تبعیت نخبگان و فعالان سیاسی از نظریات غربی بدون توجه به شرایط عینی ایران، آسیب شناسی حوادث و رویدادهای عرصه مطبوعات در دهه اخیر، آینده جریانات و جناح های سیاسی و برخی مسائل و حوادث اخیر بحث و بررسی شد.
حجاریان، عطریانفر و شریعتی در این میزگرد به سؤالات مجری برنامه، که به نوشته فارس، “صریح” هم بوده است، درباره علت واقعی تغییر نگرش ها و دیدگاه‌هایشان و روند سریع این تحولات فکری پاسخ داده اند.