سینه احمدی‌نژادی‌ مملو از اسرارست

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» یک فعال رسانه‌ای دولت سابق:

در چند ماه گذشته بحث بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی و احتمال حضور او و اطرافیانش در انتخابات مجلس دهم، نقل محافل سیاسی بوده. مواردی چون تشدید فعالیت‌های رسانه‌ای، راه‌اندازی چند رسانه جدید، برگزاری جلسات منظم با گروه‌های مختلف و … از جمله این موارد است.

 این نوع فعالیت‌ها البته باعث نگرانی اصول‌گرایان شده. آن‌ها هر از چندی با انتقاد از دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ را نیز به دلیل عمل‌کرد او می‌دانند.

 یکی از حامیان و نزدیکان محمود احمدی‌نژاد که در یکی از رسانه‌های حامی رییس‌جمهور سابق فعالیت می‌کند،در گفت‌وگو با “روز” به تشریح برخی فعالیت‌های اطرافیان احمدی‌نژاد بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته و برنامه‌های آن‌ها برای انتخابات مجلس دهم پرداخته است.

 

در روزهای گذشته اخباری درباره کناره‌گیری آقای مشایی از سیاست و جدایی احتمالی ایشان از آقای احمدی‌نژاد منتشر شد. چنین اخباری چقدر موثق است؟

بستگی دارد که چطور به چنین خبری نگاه کنیم. آقای رحیم‌مشایی بعد از ردصلاحیت در انتخابات، به اندازه سابق در مسایل سیاسی حضور ندارد. گرچه بعضی جلسات ایشان با بچه‌های وبلاگ‌نویس یا برخی مدیران سابق جسته و گریخته وجود داشته، اما این فعالیت‌ها به هیچ‌وجه به اندازه سال‌های گذشته نیست.

 

پس اساسا آقای مشایی اخیرا کناره‌گیری نکرده‌، حضورش به طور کلی کم‌رنگ شده؟

بله، البته این بدان معنا نیست که اثرگذاری‌شان یا علاقه مجموعه دوستان به ایشان،‌کمتر شده. اتفاقا ما دوست داریم ایشان بیشتر در عرصه باشند، اما خب، خودشان چنین تمایلی ندارند.

 

درباره فعالیت‌های اطرافیان آقای احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات مجلس، اخبار زیادی منتشر شده. این اخبار تا چه حد صحت دارد ؟

توجه کنید که مجموعه حامی آقای احمدی‌نژاد و خود ایشان، هیچ تقابلی با مجموعه نظام ندارند. انتخابات و حضوردر آن و تشویق مردم برای حضور در انتخابات، تکلیف ما و همه گروه‌های علاقه‌مند به نظام است؛ طبیعتا ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

 

این صحبت‌های شما به معنای فعالیت‌تان برای انتخابات است؟

همان‌طور که گفتم ما در کنار دیگر علاقه‌مندان به نظام، حتما در انتخابات خواهیم بود. اما فراموش نکنید انتخابات برخلاف دو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، برای ما معنای سهم‌خواهی از قدرت را ندارد.

 

 

یعنی مجموعه حامیان آقای احمدی‌نژاد به سهم فعلی‌شان در مجلس - نزدیک به ۴۰ عضو جبهه پایداری - راضی هستند؟

البته نمی‌توان دوستان عضو جبهه پایداری را از مجموعه “تیم احمدی‌نژاد” معرفی کرد. البته این دوستان حامی آقای احمدی‌نژاد هستند، اما با شرط و شروط خاصی. طبیعتا با وجود چنین شرط‌هایی نمی‌توان گفت که این دوستان از مجموعه افرادی هستند که شما “تیم احمدی‌نژاد” معرفی می‌کنید

 

این تیم چه مشخصاتی دارد؟ یعنی چرا مثلا اعضای جبهه پایداری در این جرگه محسوب نیستند؟

به هر حال در این سال‌ها بودند دوستانی که همراه با دیگر مجموعه‌ها به اقای احمدی‌نژاد تاختند. آن‌ها در مسایلی هم‌چون بحث آقای مشایی یا آقای رحیمی و مسایل این‌گونه، پشت آقای احمدی‌نژاد را خالی کردند. در برخی موارد عملا همزبان با دیگران به دولت حمله کردند؛ حملاتی که به هر حال با توجه به نزدیکی پیشین این دوستان، سخت‌تر از بقیه حملات بود.

 

چرا؟

به هر حال این دوستان با آقای احمدی‌نژاد و مجموعه ایشان، رابطه نزدیکی داشتند و می‌دانستند که خیلی از این صحبت‌ها واقعیت ندارد. یا آن‌که در جریان بودند اساسا چنین حملاتی از سوی تیم آقای هاشمی‌رفسنجانی آغاز شد. و این دوستان با توجه به این‌که منتقد آقای هاشمی رفسنجانی بودند، در زمین ایشان بازی کردندو…

 

پس شما به دنبال آن هستید که افرادی را از تیم آقای احمدی‌نژاد به مجلس آینده بفرستید؟

در جلسات مختلفی که دوستان رسانه‌ای، وبلاگ‌نویسان یا مدیران سابق با آقای احمدی‌نژاد یا دیگر دوستان دارند، بحث انتخابات مجلس هم مطرح می‌شود. بخصوص این‌که در شرایط فعلی و با توجه به هجمه‌های مختلفی که به آقای احمدی‌نژاد و سال‌های ریاست‌جمهوری ایشان می‌شود، به نظر می‌رسد حضور حامیان بیشتری از ایشان در مجلس ضروری است. فراموش نکنید که این انتقادهای غیرمنصفانه از دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد در شرایطی انجام می‌شود که دست آقای احمدی‌نژاد در بسیاری از موارد بسته بود.

 

مثلا چه مواردی؟ از آقای احمدی‌نژاد که همواره به عنوان نزدیک‌ترین رییس‌جمهور به نظام نام برده می‌شود.

بله، آقای احمدی‌نژاد در این سال‌ها نزدیکترین رییس‌جمهور به آن‌چه بوده که در خور نظام جمهوری‌اسلامی است. اما ایشان هم در بسیاری از موارد،‌نمی‌توانستند کاری انجام دهند و دست شان بسته بود، اما چون مایل نبودند در نظام شبهه اختلاف ایجاد شود، سکوت کردند.

 

نگفتید چه مواردی بوده که آقای احمدی‌نژاد دست‌شان بسته بوده؟

مثلا همین بحث برنامه هسته‌ای و مذاکرات یا مذاکره با آمریکا. در دوران آقای احمدی‌نژاد ما دست بالا را در مذاکرات داشتیم، می‌توانستیم از موضع قدرت با آمریکا مذاکره کنیم یا بحث هسته‌ای را تمام کنیم. آن‌ها هم به دنبال همین کار بودند، اما متاسفانه این اتفاق ممکن نشد.

 

چرا؟ مخالفت کدام نهاد باعث این مساله شد؟

به هر حال اگر قرار بر صحبت در این موارد باشد، خود آقای احمدی‌نژاد خواهند گفت. سینه ایشان مملو از چنین اسراری است. اسراری که برای حفظ نظام، افشا نشده است.

 

اگر افشا نشده، چطور شما خبر دارید؟

به هر حال ما به عنوان فعالان رسانه‌ای، منابع خاص خودمان را برای دریافت خبر داریم. منابع مطمئنی که بعضی اخبار یا اسناد را به ما می‌رسانند که قضاوت درست‌تری نسبت به وقایع و اتفاق‌ها داشته باشیم.