عملیات انتحاری علیه کشورهای عربی!

نویسنده

گروهی از تندروهای ایرانی تهدید کرده اند در صورت استفاده امریکا از پایگاه های نظامی خود در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حمله به ایران، گروه های انتحاری به شیخ نشینان این منطقه اعزام خواهند شد.

فیروزه رجایی، دبیرکل ستاد “گردان داوطلبان شهادت” در این خصوص به روزنامه کویتی الرأی اظهار داشته است: “اگر پایگاه های امریکایی موجود در این کشورها، به عنوان نقطه آغازین حملات امریکا علیه ایران، مورد استفاده قرار گیرند، سران این کشورها نباید انتظار داشته باشند که امنیت شان حفظ شود. چرا آنها باید امنیت داشته باشند، درحالی که ما امنیت نداریم؟”

وی همچنین افزود: “اگر برخی از کشورهای خلیج فارس پایگاه یا مرکزی را برای حمله به ایران دراختیار امریکا قرار دهند، آیا این منطقی است که بتوانند امنیت داشته باشند؟”

به گفته او، “گردان داوطلبان شهادت” برخاسته از “کمیته پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام”، گروهی اصولگراست که در سال 2002 تأسیس شده و درحال حاضر 56000 داوطلب برای عملیات استشهادی و انتحاری دراختیار دارد.

در ماه مه 2006، این گروه در تهران اعلام کرد گردان جدیدی از”داوطلبان شهادت” را برای انجام عملیات انتحاری علیه سلمان رشدی، اسراییل و هرگونه”مهاجم” به خاک ایران را تشکیل داده است.

این درحالی بود که ناظرین امر این ادعاها و اظهارات را جدی نگرفتند و حتی مسؤولین ایرانی نیز این اقدامات و حرکات را کوچک شمردند و آنها را ناشی از خشم برخی از ایرانیان نسبت به اسراییل و غرب خواندند.

خطری در کمین

اخیراً یکی از مسؤولین نظامی عالی رتبه امریکا که برای تقویت روابط بین واشنگتن و امان به اردن سفر کرده بود، دولت ایران را “بزرگ ترین خطر” برای کاخ سفید و متحدین عرب آن دانست.

پیتر رودمان، معاون وزیر دفاع امریکا در امور امنیت بین المللی در شهر امان به فرانس پرس اظهار داشت: “در نزد دولت امریکا و متحدان عرب یک توافق نظر کلی وجود دارد: ایران خطر بزرگی است؛ خطری که جملگی با آن روبرو هستیم.”

وی در حاشیه بیست و نهمین کمیسیون نظامی برگزار شده بین اردن و امریکا اظهار داشت: “در مذاکرات خود با دوستان اردنی به یک دیدگاه مشترک رسیده ایم: خطر منطقه ای همواره وجود دارد و ایران در این خصوص از جایگاه مهمی برخوردار است. کشورهای خلیج فارس نیز نسبت به تهدید ایران بسیار نگران اند.”

پیتر رودمان که پس از آن به بیروت سفر کرد، همچنین افزود که کشورش به نیروهای مسلح لبنان کمک خواهد کرد تا کنترل کل کشور را به دست گیرند و بدین طریق از وقوع یک بحران جدید جلوگیری کنند.

این مسؤول امریکایی همچنین در امان با شاهزاده فیصل، برادر ملک عبدالله دوم و خالد سریره، رییس ستاد نیروهای مسلح، دیدار کرد. وی می گوید: “ما درخصوص راه های حمایت از نیروهای مسلح اردن مذاکره کردیم و تصمیم برآن شد که پروژه هایی در زمینه مدرنیزه کردن توان دفاعی و نظامی این کشور انجام شود. اکنون نیز در حال بحث درباره تأمین هواپیماهای جنگنده شکاری به اردن هستیم.”

منبع: فرانس پرس، 20 نوامبر 2006

مترجم: علی جواهرفروش